Η ώρα της αξιολόγησης ήρθε για τους εκπαιδευτικούς, καθώς ο υπουργός Παιδείας Κων. Αρβανιτόπουλος έδωσε στα κόμματα που συμμετέχουν στην κυβέρνηση το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τα κριτήρια και τις διαδικασίες της, το οποίο τις επόμενες ημέρες θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Η διοικητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες θα διενεργείται από τους διευθυντές όλων των σχολικών μονάδων. Η εκπαιδευτική αξιολόγηση θα διενεργείται από τους Σχολικούς Συμβούλους. Η τελική βαθμολογία και ο ποιοτικός χαρακτηρισμός του αξιολογουμένου θα προκύπτει από το άθροισμα της βαθμολογίας κάθε κριτηρίου διά του αριθμού των κριτηρίων. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτηρίου ανά κατηγορία χαρακτηρίζονται ελλιπείς και εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων.
Τα κριτήρια της αξιολόγησης ομαδοποιούνται σε πέντε κατηγορίες:
- Στην κατηγορία Εκπαιδευτικό Περιβάλλον κριτήρια είναι: α. διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες, β. παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη, γ. οργάνωση της σχολικής μονάδας.
- Στην κατηγορία Σχεδιασμός, Προγραμματισμός και Προετοιμασία της Διδασκαλίας τα κριτήρια είναι: α. βαθμός πρόσληψης των δυνατοτήτων και των αναγκών των μαθητών, β. στόχοι και περιεχόμενο, γ. διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα.
- Η κατηγορία Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών περιλαμβάνει τα εξής κριτήρια: α. προετοιμασία των μαθητών για τη διδασκαλία, β. διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα, γ. εμπέδωση νέας γνώσης, αξιολόγηση μαθητών.
- Η κατηγορία Υπηρεσιακή Συνέπεια και Επάρκεια περιλαμβάνει τα κριτήρια: α. τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις, β. συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, γ. επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς.
- Στην κατηγορία Επιστημονική και Επαγγελματική Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού ως κριτήρια ορίζονται: α. τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη, β. επαγγελματική ανάπτυξη.
Η διοικητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα είναι ετήσια και θα διενεργείται μεταξύ 1ης Φεβρουαρίου και 31ης Μαρτίου. Η εκπαιδευτική αξιολόγηση θα διενεργείται μία τουλάχιστον φορά ανά τριετία. Οσον αφορά τη διδασκαλία, ένας εκπαιδευτικός θα κρίνεται ως ελλιπής αν μεταξύ άλλων διαπιστώνεται απουσία σχέσεων ή σχέσεις αδιάφορες με τους μαθητές του, δεν υπάρχει συμπεριφορά συνεκτικής τάξης, ελάχιστοι μαθητές συμμετέχουν στις εργασίες, δεν διατυπώνονται, ούτε έμμεσα, προσδοκίες για μάθηση και ο αξιολογούμενος χρησιμοποιεί ως βασικό μέσο επίτευξης της πειθαρχίας την επιβολή κυρώσεων. Επίσης αν υπάρχει ψυχρό κλίμα με τους μαθητές, αν παραμελεί τον χώρο και την παιδαγωγική λειτουργικότητα της τάξης, δεν φροντίζει για τη θέσπιση κανόνων, για τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς και δεν αντιμετωπίζει ανάρμοστες μορφές συμπεριφοράς των μαθητών με παιδαγωγικό τρόπο.
ΤΥΠΟΣ: ΤΑ ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου