Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Α π ρ ί
λ ι ο ς 2 0 1 5
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Ολοκληρώθηκε η «αξιοκρατική» επιλογή
των νέων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης με μια διαδικασία που θυμίζει
πολύ το: «Εβαπτίσθησαν, εχρίσθησαν, εμυρώθησαν
…!»
Συνειρμικά, μας έρχονται στο νου
δηλώσεις σαν κι αυτές:
α)
«Η σημερινή μνημονιακή τρικομματική κυβέρνηση μοίρασε τις θέσεις των
δεκατριών Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Με ποσόστωση αναλογικά με τη
δύναμη του κάθε κόμματος, διόρισαν τους «ημέτερους» προφανώς με κύριο προσόν
την κομματική ταυτότητα του διοριζόμενου. Αυτή είναι η αξιοκρατία που
οραματίζεται και εφαρμόζει στην πράξη η τρόικα εσωτερικού με καθαρά κομματικά
οφέλη». (Κουράκης Τάσος, 2013)
Τι ήθελε άραγε, να πει τότε μ’ εκείνα τα λόγια ο «ποιητής»…;
β) Ερώτηση κ. Κουράκη στη Βουλή προς τον τότε Υπουργό
Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο:
«Επειδή τα κριτήρια επιλογής σε σχέση με τις αρμοδιότητες, μας οδηγούν στο
συμπέρασμα ότι ο εκάστοτε Περιφερειακός Διευθυντής τοποθετείται για να εξυπηρετεί
το κομματικό συμφέρον και σε αυτό το επίπεδο και η τρικομματική μνημονιακή
κυβέρνηση κομπάζει ότι λειτουργεί μόνο με αξιοκρατία και αξιολογικά κριτήρια
και στο όνομα αυτών προβαίνει σε ρουσφετολογικούς διορισμούς, πάντα με την
ευλογία των νόμων που οι ίδιοι νομοθέτησαν.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεστε να προχωρήσετε άμεσα στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου που διέπει
τη διαδικασία επιλογής και διορισμού των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης;»
Η απάντηση βρίσκεται στις παρακάτω δηλώσεις του Υπουργού του:
Μπαλτάς (Υπουργός Παιδείας): «Δεν έχουμε κανένα λόγο να διορίσουμε
ανθρώπους που είναι στο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Η θέση της
πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας είναι καθαρή και κρυστάλλινη: δεν
υπάρχουν κομματικά κριτήρια σε τέτοιου τύπου διαδικασίες…».
Μέσα σ’ αυτό το αντιφατικό
παραλήρημα να συμπληρώσουμε εμείς ότι για την επιλογή των νέων
Περιφερειακών Διευθυντών ελήφθησαν «σοβαρά»
υπόψη: τα (4) Μεταπτυχιακά και το (1) Διδακτορικό
που διέθεταν όλα κι όλα οι (12) του
Τάσου και ο (1) του Πάνου (σύμφωνα με τη μοιρασιά) η συμμετοχή των νέων
Περιφερειακών Δ/ντών σε Συνέδρια, σε επιμορφώσεις, σε Αυτοδιοικητικά ψηφοδέλτια
(βλ. Δούρου και όχι μόνο), σε Υπηρεσιακά Συμβούλια, σε Πρωτοβάθμια Εκπαιδευτικά
Σωματεία (ΕΛΜΕ) και η συνδικαλιστική και κομματική τους δράση…!
Όσο για το νομοθετικό πλαίσιο με
το οποίο έγινε η επιλογή τους, προτιμήθηκε αυτό των «απερχόμενων» που ήταν και δοκιμασμένο. Με περισσή δε υποκρισία, η πολιτική
ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, διατήρησε
σε ισχύ την «περισπούδαστη» διάταξη Διαμαντοπούλου
(Άρθρ. 26, παρ. 14, του Ν.3879 - ΦΕΚ 163/τ.Α΄/21-09-2010) με την οποία, σε περίπτωση που
παυτούν, αναγορεύονται αυτοδίκαια Σχολικοί Σύμβουλοι ξεπερνώντας έτσι το
πρόβλημα της ημερομηνίας λήξεως που αναγράφεται στην «ούγια» τους.
Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλο τα ίδια μένουν…! Πολιτική η «θέση» δε λέμε,
αλλά ξεκαθάρισέ το απ’ την αρχή, χωρίς να ευαγγελίζεσαι αξιοκρατικές κορώνες…!
Γιατί διαφορετικά, δεν
υπάρχεις… Πιο ανειλικρινής κι ανακόλουθος
«πεθαίνεις»…!
Δ.Α.Κ.Ε. / Π.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Υ.
Γ.: Παραθέτουμε
παρακάτω απόσπασμα δελτίου τύπου του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. και ορισμένες Μελέτες Περίπτωσης,
έχοντας κατά νου την εφαρμογή του νέου τρόπου εκλογής-επιλογής των στελεχών
εκπαίδευσης.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΟΥΣΙΩΔΗ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ
ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»
Για τους υποψήφιους
Διευθυντές σχολικών μονάδων
-Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι
εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική προϋπηρεσία και η
πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου
1.
-Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των
υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική
συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη
του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, στο οποίο επιθυμούν να βάλλουν
υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).
-Κάθε υποψήφιος/α μπορεί να βάλει
υποψηφιότητα σε δυο το πολύ σχολικές μονάδες, εφόσον έχει υπηρετήσει σε αυτές
την τελευταία πενταετία.
Για τους υποψήφιους Διευθυντές
Εκπαίδευσης
-Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι
εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 10ετής διδακτική προϋπηρεσία και η
πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου
1.
-Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των
υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική
συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη
των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων της Περιφέρειας, στην οποία επιθυμούν να
βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).
-Κάθε υποψήφιος μπορεί να βάλλει
υποψηφιότητα σε δυο το πολύ Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ
Ι) Σύλλογος διδασκόντων
εκλέγει με συντριπτική πλειοψηφία 80% κάποιον εκπ/κό του σχολείου του για
Δ/ντή. Όμως, υπάρχει άλλος συνυποψήφιός του που διαθέτει περισσότερα προσόντα
(χαρτιά) με αποτέλεσμα να γίνεται ο δεύτερος. Πώς θα «σταθεί» ο νέος Δ/ντής που
θα τον έχουν ήδη αποδοκιμάσει και καταψηφίσει; Αναλογιστείτε δε τι θα συμβεί αν
πρόκειται για την εκλογή του Δ/ντή Εκπαίδευσης από το «Συμβούλιο Επιλογής» των
Διευθυντών σχολικών Μονάδων… Πόσο «αποδεκτός» άραγε θα είναι…;
ΙΙ) Εκπαιδευτικός
ειδικότητας (π.χ. Αγγλικής, Γαλλικής, Φυσικής Αγωγής,..) έχει διατεθεί τα
τελευταία 5 έτη, σε 10 ίσως και περισσότερα σχολεία, για συμπλήρωση
διδακτικού ωραρίου. Θα μπορεί να υποβάλλει υποψηφιότητα για Δ/ντής και στα 10 ή
θα αποκλείεται;
ΙΙΙ) Εκπαιδευτικός αισθάνεται ότι αδικήθηκε που δεν επιλέχτηκε Δ/ντής κι
επιθυμεί να προσφύγει για να αποκατασταθεί η εις βάρος του αδικία. Έχει τη
δυνατότητα προσφυγής; Θα προσφύγει εναντίον
του Συλλόγου διδασκόντων για το πρόσωπο που εξέλεξε; Θα είναι αιτιολογημένη η
Αξιολόγηση-εκλογή κάθε μέλους του Συλλόγου διδασκόντων ώστε να στοιχειοθετηθεί
προσφυγή...; Θα είναι κρυφή ή φανερή η ψηφοφορία; Τι κλίμα θα δημιουργήσει αυτή
η κατάσταση αν λάβουμε υπόψη κι αυτό που γίνεται με την επιλογή των
Υποδιευθυντών…;
IV) Οι Προϊστάμενοι ολιγοθέσιων σχολείων θα μπορούν να εκλεγούν ή την επόμενη
φορά που θα υπηρετήσουν σε πολυθέσιο ...;
Αγαπητοί συνάδελφοι
Είναι φανερό ότι το ισχύον σύστημα
επιλογής στελεχών που εφαρμόστηκε τα τελευταία χρόνια είναι χρεοκοπημένο κι έχει καταδικαστεί στη συνείδηση των εκπαιδευτικών ως φαύλο κι αναξιοκρατικό και άδικο.
Είναι καιρός και οφείλουμε να πάρουμε σαφή θέση, ως συνδικαλιστικό
κίνημα, τόσο για το θεσμικό πλαίσιο
λειτουργίας των στελεχών εκπαίδευσης όσο και για τον ρόλο που πρέπει να επιτελούν.
Επί του παρόντος και μέχρι να δούμε το
«νέο» στο σύνολό του με όλες τις λεπτομέρειες, αρκούμαστε σε κάποιες καλόπιστες
παρατηρήσεις κι επισημάνσεις. Μετά
μπορούμε να το κρίνουμε καταθέτοντας, βέβαια,
συγκεκριμένες προτάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου