Πουθενά στο Π.Δ. δεν αναφέρεται ρητά ότι δεν τίθεται θέμα απολύσεων εκπαιδευτικών ως αποτέλεσμα της αξιολογικής διαδικασίας, τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΔΑΚΕ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και σημειώνει τα εξής:
Α.Το προτεινόμενο Προεδρικό Διάταγμα κινείται αποκλειστικά στα πλαίσια του Ν.4024/2011 (Μισθολόγιο – Βαθμολόγιο) και του Μεσοπρόθεσμου και συνδέει το αποτέλεσμα της αξιολογικής διαδικασίας με τις άδικες, αυθαίρετες και εντελώς παράλογες ποσοστώσεις για την βαθμολογική εξέλιξη.
Β. Πουθενά στο Π.Δ. δεν αναφέρεται ρητά ότι δεν τίθεται θέμα απολύσεων εκπαιδευτικών ως αποτέλεσμα της αξιολογικής διαδικασίας.
Γ.Είναι βάσιμη η καχυποψία απέναντι στην αξιολόγηση, που θα εφαρμοστεί από στελέχη της εκπαίδευσης που η επιλογή τους (Διευθυντές Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές Σχολείων) έχει γίνει με αναξιοκρατικά και κομματικά κριτήρια.
Δ.Απουσιάζουν παντελώς από το Προεδρικό Διάταγμα εκείνες οι δικλείδες ασφαλείας προς όφελος των αξιολογουμένων που θα τους προστατεύουν από τυχούσες απειλές και αυθαιρεσίες των αξιολογητών.
Ε.Ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων όπως προβλέπεται είναι, δυστυχώς, επί της ουσίας «διακοσμητικός».
Ζ.Ενώ, λοιπόν, τα όργανα, τα κριτήρια και η αποτίμηση της «από πάνω προς τα κάτω» αξιολόγησης περιγράφονται με ακρίβεια σε εξήντα οκτώ (68) σελίδες, για την αξιολόγηση των αξιολογητών από τους αξιολογούμενους γίνεται αναφορά σε ένα άρθρο πέντε (5) σειρών!!! Και μάλιστα προβλέπει ότι η χρήση των εκθέσεων αυτών εναπόκειται στην κρίση των προϊσταμένων αν θα ληφθεί υπόψη!!!
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. λέει ΝΑΙ
- σε αξιολόγηση έντιμη και αντικειμενική, που θα αναφέρεται στο σύνολο των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που το προϊόν της θα τη βελτιώνει, που δεν θα τιμωρεί και δεν θα εξοντώνει τον εκπαιδευτικό.
- σε αξιολόγηση που δεν θα κατηγοριοποιεί τα σχολεία και δεν θα χειραγωγεί τον εκπαιδευτικό.
ΛΕΕΙ ΟΧΙ στο προτεινόμενο Προεδρικό Διάταγμα για την Αξιολόγηση
Η ΔΑΚΕ υπενθυμίζει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι «όσες προσπάθειες έγιναν για την εφαρμογή νομοθετικών ρυθμίσεων που ψηφίστηκαν κατά το παρελθόν και αφορούσαν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ακυρώθηκαν στην πράξη».
Η ΔΑΚΕ καλεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας - την ύστατη έστω ώρα - να αποσύρει το συγκεκριμένο προσχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος και να λάβει υπόψη της τις τεκμηριωμένες θέσεις του Κλάδου για την Αξιολόγηση.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. αποτελεί διαχρονικά την υπεύθυνη συνδικαλιστική φωνή των εκπαιδευτικών. Αρνηθήκαμε το λαϊκισμό, τον «ξύλινο», καταγγελτικό λόγο και είχαμε θέσεις και προτάσεις για όλα τα μεγάλα ζητήματα που αφορούσαν την Δημόσια Εκπαίδευση.
Στο πολυσυζητημένο και «ταλαιπωρημένο» ζήτημα της Αξιολόγησης η παράταξή μας δεν δίστασε να πάει κόντρα στο «ρεύμα της εποχής» και να καταθέσει ρεαλιστική και διαχρονική πρόταση που έγινε θέση του Κλάδου μέσα από συλλογικές διαδικασίες, συνδικαλιστικά και επιστημονικά συνέδρια.
Θυμίζουμε ότι η υπεύθυνη πρόταση μας υποχρέωσε παρατάξεις που κάποτε «έκαιγαν ερωτηματολόγια» που αφορούσαν την αξιολόγηση (βλ. ΠΑΣΚ) να την ενστερνιστούν και, ταυτόχρονα, «ξεμπρόστιασε» τη στείρα άρνηση και την έλλειψη αντιπρότασης που διέκρινε τις συνδικαλιστικές παρατάξεις της αριστεράς.
Την ίδια υπευθυνότητα αναμέναμε να επιδείξει η οργανωμένη πολιτεία σ’ αυτό το «ακανθώδες» για την εκπαίδευση ζήτημα. Στηρίξαμε το διάλογο ελπίζοντας η πολιτεία να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών. Δυστυχώς, όμως…
Μετά από «κυοφορία» αρκετών μηνών δόθηκε στη δημοσιότητα το Προσχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος για την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών (και μόνο αυτών! Η αξιολόγηση των δομών, των υποδομών, της χρηματοδότησης, των αναλυτικών προγραμμάτων, των βιβλίων, και γενικότερα όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας απουσιάζει παντελώς και μετατίθεται στις «καλένδες»!)
Η τρικομματική κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιτέλους «άνοιξε τα χαρτιά» της. Οι δηλώσεις και τα λόγια «συμπάθειας προς τους εκπαιδευτικούς και το έργο που παρέχουν» που είχαν ακουστεί από την πλευρά τόσο της σημερινής πολιτικής ηγεσίας (από τους κ.κ. Αρβανιτόπουλο και Παπαθεοδώρου) όσο και παλαιοτέρων υπουργών, σε όλες τις συναντήσεις της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία για το μείζον ζήτημα της αξιολόγησης αποδείχτηκαν «άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε»!
Θυμίζουμε ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με δηλώσεις της είχε δει «θετικά» τη συνολική πρόταση της ΔΟΕ, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μέσα από εκπαιδευτικά συνέδρια και συνδικαλιστικές διαδικασίες γενικών συνελεύσεων του Κλάδου. Είχε, δε, δηλώσει τη συμφωνία της στο «άδικο» και εντελώς αδικαιολόγητο καθεστώς των «ποσοστώσεων» που προβλέπει ο Ν.4024/2011.
Αποδεικνύεται στην πράξη η ασυνέπεια έργων και λόγων!
Δόθηκε στη δημοσιότητα ένα προσχέδιο που ενσωματώνει φιλοσοφία, στόχους, διαδικασίες που «απέχουν παρασάγγας» από τις θέσεις του Κλάδου για την Αξιολόγηση.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. είχε ξεκάθαρα τονίσει ότι:
βασική προϋπόθεση για την πραγματοποίηση ουσιαστικού διαλόγου είναι η αποσύνδεση της αξιολόγησης από τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη που προβλέπονται από τις διατάξεις του Ν. 4024/2011. Το προτεινόμενο Προεδρικό Διάταγμα κινείται αποκλειστικά στα πλαίσια του Ν.4024/2011 (Μισθολόγιο – Βαθμολόγιο) και του Μεσοπρόθεσμου και συνδέει το αποτέλεσμα της αξιολογικής διαδικασίας με τις άδικες, αυθαίρετες και εντελώς παράλογες ποσοστώσεις για την βαθμολογική εξέλιξη.
αποτελεί «κόκκινη» γραμμή η πιθανότητα απολύσεων ως αποτέλεσμα οποιασδήποτε αξιολογικής διαδικασίας. Πουθενά στο Π.Δ. δεν αναφέρεται ρητά ότι δεν τίθεται θέμα απολύσεων εκπαιδευτικών ως αποτέλεσμα της αξιολογικής διαδικασίας.
Είναι βάσιμη η καχυποψία απέναντι στην αξιολόγηση, που θα εφαρμοστεί από στελέχη της εκπαίδευσης που η επιλογή τους (Διευθυντές Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές Σχολείων) έχει γίνει με αναξιοκρατικά και κομματικά κριτήρια, με βάση το Ν.3848/10 που έχει καταδικαστεί σύσσωμα από την εκπαιδευτική κοινότητα. Τη στιγμή μάλιστα που απουσιάζουν παντελώς από το Προεδρικό Διάταγμα εκείνες οι δικλείδες ασφαλείας προς όφελος των αξιολογουμένων που θα τους προστατεύουν από τυχούσες απειλές και αυθαιρεσίες των αξιολογητών.
σημαντικό ρόλο στην αξιολόγηση πρέπει να έχει ο Σύλλογος Διδασκόντων. Δυστυχώς ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων όπως προβλέπεται είναι, δυστυχώς, επί της ουσίας «διακοσμητικός».
ήταν απαραίτητο να προβλέπεται και διαδικασία «από τα κάτω προς τα πάνω» αξιολόγησης. Ενώ, λοιπόν, τα όργανα, τα κριτήρια και η αποτίμηση της «από πάνω προς τα κάτω» αξιολόγησης περιγράφονται με ακρίβεια σε εξήντα οκτώ (68) σελίδες, για την αξιολόγηση των αξιολογητών από τους αξιολογούμενους γίνεται αναφορά σε ένα άρθρο πέντε (5) σειρών!!! Και μάλιστα προβλέπει ότι η χρήση των εκθέσεων αυτών εναπόκειται στην κρίση των προϊσταμένων αν θα ληφθεί υπόψη!!!
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
είχε δηλώσει (βλ. και ανακοινώσεις της στις 20/11/2012 και στις 16/01/2013) σε όλους τους τόνους και σε κάθε κατεύθυνση ότι όποιο σύστημα αξιολόγησης δεν περιλαμβάνει τα παραπάνω βασικά σημεία θα μας βρει αντίθετους!
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. λέει ΝΑΙ
σε αξιολόγηση έντιμη και αντικειμενική, που θα αναφέρεται στο σύνολο των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που το προϊόν της θα τη βελτιώνει, που δεν θα τιμωρεί και δεν θα εξοντώνει τον εκπαιδευτικό.
σε αξιολόγηση που δεν θα κατηγοριοποιεί τα σχολεία και δεν θα χειραγωγεί τον εκπαιδευτικό.
ΛΕΜΕ ΟΧΙ στο προτεινόμενο Προεδρικό Διάταγμα για την Αξιολόγηση
ΛΕΜΕ ΟΧΙ στην Αξιολόγηση – Χειραγώγηση
Τέλος θυμίζουμε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι όσες προσπάθειες έγιναν για την εφαρμογή νομοθετικών ρυθμίσεων που ψηφίστηκαν κατά το παρελθόν και αφορούσαν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ακυρώθηκαν στην πράξη. Τα διατάγματα και τα «φιρμάνια» έμειναν ανενεργά και «κενά περιεχομένου» ύστερα από την αντίδραση του Κλάδου των Εκπαιδευτικών.
Το ίδιο θα γίνει και τώρα.
Θυμίζουμε επίσης ότι ο Έλληνας Εκπαιδευτικός από το 2010 και μετά βιώνει πρωτοφανή οικονομική και επιστημονική υποβάθμιση και η προτεινόμενη αξιολόγηση τον «καταπιέζει», το θέτει στο στόχαστρο την ίδια ώρα που το υπόλοιπο εκπαιδευτικό σύστημα μένει στο «απυρόβλητο» και δεν αξιολογείται.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.,
η πρώτη δύναμη στον κλάδο των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα είναι, για άλλη μια φορά, μπροστά στον αγώνα για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών που επιχειρεί να εφαρμόσει η σημερινή «τρικομματική» κυβέρνηση.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας - την ύστατη έστω ώρα - να αποσύρει το συγκεκριμένο προσχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος και να λάβει υπόψη της τις τεκμηριωμένες θέσεις του Κλάδου για την Αξιολόγηση.
Για τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Χαράλαμπος Κόκκινος Μάνος Ανδρουλάκης
Α.Το προτεινόμενο Προεδρικό Διάταγμα κινείται αποκλειστικά στα πλαίσια του Ν.4024/2011 (Μισθολόγιο – Βαθμολόγιο) και του Μεσοπρόθεσμου και συνδέει το αποτέλεσμα της αξιολογικής διαδικασίας με τις άδικες, αυθαίρετες και εντελώς παράλογες ποσοστώσεις για την βαθμολογική εξέλιξη.
Β. Πουθενά στο Π.Δ. δεν αναφέρεται ρητά ότι δεν τίθεται θέμα απολύσεων εκπαιδευτικών ως αποτέλεσμα της αξιολογικής διαδικασίας.
Γ.Είναι βάσιμη η καχυποψία απέναντι στην αξιολόγηση, που θα εφαρμοστεί από στελέχη της εκπαίδευσης που η επιλογή τους (Διευθυντές Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές Σχολείων) έχει γίνει με αναξιοκρατικά και κομματικά κριτήρια.
Δ.Απουσιάζουν παντελώς από το Προεδρικό Διάταγμα εκείνες οι δικλείδες ασφαλείας προς όφελος των αξιολογουμένων που θα τους προστατεύουν από τυχούσες απειλές και αυθαιρεσίες των αξιολογητών.
Ε.Ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων όπως προβλέπεται είναι, δυστυχώς, επί της ουσίας «διακοσμητικός».
Ζ.Ενώ, λοιπόν, τα όργανα, τα κριτήρια και η αποτίμηση της «από πάνω προς τα κάτω» αξιολόγησης περιγράφονται με ακρίβεια σε εξήντα οκτώ (68) σελίδες, για την αξιολόγηση των αξιολογητών από τους αξιολογούμενους γίνεται αναφορά σε ένα άρθρο πέντε (5) σειρών!!! Και μάλιστα προβλέπει ότι η χρήση των εκθέσεων αυτών εναπόκειται στην κρίση των προϊσταμένων αν θα ληφθεί υπόψη!!!
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. λέει ΝΑΙ
- σε αξιολόγηση έντιμη και αντικειμενική, που θα αναφέρεται στο σύνολο των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που το προϊόν της θα τη βελτιώνει, που δεν θα τιμωρεί και δεν θα εξοντώνει τον εκπαιδευτικό.
- σε αξιολόγηση που δεν θα κατηγοριοποιεί τα σχολεία και δεν θα χειραγωγεί τον εκπαιδευτικό.
ΛΕΕΙ ΟΧΙ στο προτεινόμενο Προεδρικό Διάταγμα για την Αξιολόγηση
Η ΔΑΚΕ υπενθυμίζει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι «όσες προσπάθειες έγιναν για την εφαρμογή νομοθετικών ρυθμίσεων που ψηφίστηκαν κατά το παρελθόν και αφορούσαν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ακυρώθηκαν στην πράξη».
Η ΔΑΚΕ καλεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας - την ύστατη έστω ώρα - να αποσύρει το συγκεκριμένο προσχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος και να λάβει υπόψη της τις τεκμηριωμένες θέσεις του Κλάδου για την Αξιολόγηση.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΠΕ
Προσχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών:
«Στο ίδιο - άχαρο - έργο θεατές…»
Το εκπαιδευτικό μας σύστημα στο απυρόβλητο
Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί στο… «απόσπασμα»!
Προσχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών:
«Στο ίδιο - άχαρο - έργο θεατές…»
Το εκπαιδευτικό μας σύστημα στο απυρόβλητο
Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί στο… «απόσπασμα»!
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. αποτελεί διαχρονικά την υπεύθυνη συνδικαλιστική φωνή των εκπαιδευτικών. Αρνηθήκαμε το λαϊκισμό, τον «ξύλινο», καταγγελτικό λόγο και είχαμε θέσεις και προτάσεις για όλα τα μεγάλα ζητήματα που αφορούσαν την Δημόσια Εκπαίδευση.
Στο πολυσυζητημένο και «ταλαιπωρημένο» ζήτημα της Αξιολόγησης η παράταξή μας δεν δίστασε να πάει κόντρα στο «ρεύμα της εποχής» και να καταθέσει ρεαλιστική και διαχρονική πρόταση που έγινε θέση του Κλάδου μέσα από συλλογικές διαδικασίες, συνδικαλιστικά και επιστημονικά συνέδρια.
Θυμίζουμε ότι η υπεύθυνη πρόταση μας υποχρέωσε παρατάξεις που κάποτε «έκαιγαν ερωτηματολόγια» που αφορούσαν την αξιολόγηση (βλ. ΠΑΣΚ) να την ενστερνιστούν και, ταυτόχρονα, «ξεμπρόστιασε» τη στείρα άρνηση και την έλλειψη αντιπρότασης που διέκρινε τις συνδικαλιστικές παρατάξεις της αριστεράς.
Την ίδια υπευθυνότητα αναμέναμε να επιδείξει η οργανωμένη πολιτεία σ’ αυτό το «ακανθώδες» για την εκπαίδευση ζήτημα. Στηρίξαμε το διάλογο ελπίζοντας η πολιτεία να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών. Δυστυχώς, όμως…
Μετά από «κυοφορία» αρκετών μηνών δόθηκε στη δημοσιότητα το Προσχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος για την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών (και μόνο αυτών! Η αξιολόγηση των δομών, των υποδομών, της χρηματοδότησης, των αναλυτικών προγραμμάτων, των βιβλίων, και γενικότερα όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας απουσιάζει παντελώς και μετατίθεται στις «καλένδες»!)
Η τρικομματική κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιτέλους «άνοιξε τα χαρτιά» της. Οι δηλώσεις και τα λόγια «συμπάθειας προς τους εκπαιδευτικούς και το έργο που παρέχουν» που είχαν ακουστεί από την πλευρά τόσο της σημερινής πολιτικής ηγεσίας (από τους κ.κ. Αρβανιτόπουλο και Παπαθεοδώρου) όσο και παλαιοτέρων υπουργών, σε όλες τις συναντήσεις της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία για το μείζον ζήτημα της αξιολόγησης αποδείχτηκαν «άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε»!
Θυμίζουμε ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με δηλώσεις της είχε δει «θετικά» τη συνολική πρόταση της ΔΟΕ, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μέσα από εκπαιδευτικά συνέδρια και συνδικαλιστικές διαδικασίες γενικών συνελεύσεων του Κλάδου. Είχε, δε, δηλώσει τη συμφωνία της στο «άδικο» και εντελώς αδικαιολόγητο καθεστώς των «ποσοστώσεων» που προβλέπει ο Ν.4024/2011.
Αποδεικνύεται στην πράξη η ασυνέπεια έργων και λόγων!
Δόθηκε στη δημοσιότητα ένα προσχέδιο που ενσωματώνει φιλοσοφία, στόχους, διαδικασίες που «απέχουν παρασάγγας» από τις θέσεις του Κλάδου για την Αξιολόγηση.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. είχε ξεκάθαρα τονίσει ότι:
βασική προϋπόθεση για την πραγματοποίηση ουσιαστικού διαλόγου είναι η αποσύνδεση της αξιολόγησης από τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη που προβλέπονται από τις διατάξεις του Ν. 4024/2011. Το προτεινόμενο Προεδρικό Διάταγμα κινείται αποκλειστικά στα πλαίσια του Ν.4024/2011 (Μισθολόγιο – Βαθμολόγιο) και του Μεσοπρόθεσμου και συνδέει το αποτέλεσμα της αξιολογικής διαδικασίας με τις άδικες, αυθαίρετες και εντελώς παράλογες ποσοστώσεις για την βαθμολογική εξέλιξη.
αποτελεί «κόκκινη» γραμμή η πιθανότητα απολύσεων ως αποτέλεσμα οποιασδήποτε αξιολογικής διαδικασίας. Πουθενά στο Π.Δ. δεν αναφέρεται ρητά ότι δεν τίθεται θέμα απολύσεων εκπαιδευτικών ως αποτέλεσμα της αξιολογικής διαδικασίας.
Είναι βάσιμη η καχυποψία απέναντι στην αξιολόγηση, που θα εφαρμοστεί από στελέχη της εκπαίδευσης που η επιλογή τους (Διευθυντές Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές Σχολείων) έχει γίνει με αναξιοκρατικά και κομματικά κριτήρια, με βάση το Ν.3848/10 που έχει καταδικαστεί σύσσωμα από την εκπαιδευτική κοινότητα. Τη στιγμή μάλιστα που απουσιάζουν παντελώς από το Προεδρικό Διάταγμα εκείνες οι δικλείδες ασφαλείας προς όφελος των αξιολογουμένων που θα τους προστατεύουν από τυχούσες απειλές και αυθαιρεσίες των αξιολογητών.
σημαντικό ρόλο στην αξιολόγηση πρέπει να έχει ο Σύλλογος Διδασκόντων. Δυστυχώς ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων όπως προβλέπεται είναι, δυστυχώς, επί της ουσίας «διακοσμητικός».
ήταν απαραίτητο να προβλέπεται και διαδικασία «από τα κάτω προς τα πάνω» αξιολόγησης. Ενώ, λοιπόν, τα όργανα, τα κριτήρια και η αποτίμηση της «από πάνω προς τα κάτω» αξιολόγησης περιγράφονται με ακρίβεια σε εξήντα οκτώ (68) σελίδες, για την αξιολόγηση των αξιολογητών από τους αξιολογούμενους γίνεται αναφορά σε ένα άρθρο πέντε (5) σειρών!!! Και μάλιστα προβλέπει ότι η χρήση των εκθέσεων αυτών εναπόκειται στην κρίση των προϊσταμένων αν θα ληφθεί υπόψη!!!
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
είχε δηλώσει (βλ. και ανακοινώσεις της στις 20/11/2012 και στις 16/01/2013) σε όλους τους τόνους και σε κάθε κατεύθυνση ότι όποιο σύστημα αξιολόγησης δεν περιλαμβάνει τα παραπάνω βασικά σημεία θα μας βρει αντίθετους!
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. λέει ΝΑΙ
σε αξιολόγηση έντιμη και αντικειμενική, που θα αναφέρεται στο σύνολο των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που το προϊόν της θα τη βελτιώνει, που δεν θα τιμωρεί και δεν θα εξοντώνει τον εκπαιδευτικό.
σε αξιολόγηση που δεν θα κατηγοριοποιεί τα σχολεία και δεν θα χειραγωγεί τον εκπαιδευτικό.
ΛΕΜΕ ΟΧΙ στο προτεινόμενο Προεδρικό Διάταγμα για την Αξιολόγηση
ΛΕΜΕ ΟΧΙ στην Αξιολόγηση – Χειραγώγηση
Τέλος θυμίζουμε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι όσες προσπάθειες έγιναν για την εφαρμογή νομοθετικών ρυθμίσεων που ψηφίστηκαν κατά το παρελθόν και αφορούσαν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ακυρώθηκαν στην πράξη. Τα διατάγματα και τα «φιρμάνια» έμειναν ανενεργά και «κενά περιεχομένου» ύστερα από την αντίδραση του Κλάδου των Εκπαιδευτικών.
Το ίδιο θα γίνει και τώρα.
Θυμίζουμε επίσης ότι ο Έλληνας Εκπαιδευτικός από το 2010 και μετά βιώνει πρωτοφανή οικονομική και επιστημονική υποβάθμιση και η προτεινόμενη αξιολόγηση τον «καταπιέζει», το θέτει στο στόχαστρο την ίδια ώρα που το υπόλοιπο εκπαιδευτικό σύστημα μένει στο «απυρόβλητο» και δεν αξιολογείται.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.,
η πρώτη δύναμη στον κλάδο των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα είναι, για άλλη μια φορά, μπροστά στον αγώνα για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών που επιχειρεί να εφαρμόσει η σημερινή «τρικομματική» κυβέρνηση.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας - την ύστατη έστω ώρα - να αποσύρει το συγκεκριμένο προσχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος και να λάβει υπόψη της τις τεκμηριωμένες θέσεις του Κλάδου για την Αξιολόγηση.
Για τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Χαράλαμπος Κόκκινος Μάνος Ανδρουλάκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου