«Ως προς τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είπαμε εξαρχής ότι σε καμία ευνομούμενη χώρα του κόσμου δεν μπορεί να προοδεύσει το εκπαιδευτικό σύστημα, αν δεν υπάρχει αξιολόγηση: Αξιολόγηση δομών, διαδικασιών, στελεχών εκπαίδευσης. Και αυτό κάναμε».
Αυτό τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος στη Βουλή και υπογράμμισε τα εξής:
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Μέσα από διεξοδικό διάλογο καταλήξαμε σε ένα σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο και αυτό θέσαμε υπ’ όψιν των Κομμάτων, θέτουμε αμέσως υπ’ όψιν και όλων των φορέων της εκπαίδευσης για να προχωρήσουμε στην αξιολόγηση. Η αξιολόγηση δεν γίνεται για θέματα τιμωρίας ή για θέματα απολύσεων ή για θέματα πειθαρχικά. Γι’ αυτά υπάρχει το Πειθαρχικό Δίκαιο. Η αξιολόγηση γίνεται για να μπορέσουμε να δώσουμε κίνητρα βελτίωσης.
ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:
Επίσης, ως προς το μεγάλο θέμα της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών, ορθά επισημαίνουν όλοι ότι πάντοτε παρατηρούμε κενά στους εκπαιδευτικούς. Υπάρχει, όμως και η άλλη όψη του νομίσματος: Οι υπεράριθμοι. Έχει δύο όψεις αυτό το νόμισμα. Τι είπαμε, λοιπόν; Ότι πρέπει να γίνει, επιτέλους, μια αποτύπωση των κενών, των οργανικών θέσεων, να υπάρξει ένα μητρώο μαθητών, να ξέρουμε πόσους καθηγητές, πόσους δασκάλους, ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες, πού υπηρετεί ο καθένας, να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε έναν ορθολογικό τρόπο τοποθέτησης των εκπαιδευτικών, για να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία.
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ:
Θέλω να δω τη στήριξή σας, όταν προχωρήσουμε και σε άρση αποσπάσεων για να πληρώσουμε τα κενά. Διότι αυτό το οποίο προέχει και αυτός που είναι ο μοναδικός γνώμονας της πολιτικής μας είναι ότι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, μέσα από τη νέα πολιτική τοποθέτησης εκπαιδευτικών, δεν πρέπει να υπάρχει ούτε ένα κενό.
ΛΥΚΕΙΟ:
Κατετέθη το σχέδιο για το λύκειο και το τεχνολογικό λύκειο. Έχει γίνει έργο, υπάρχει προεργασία από την κυρία Χριστοφιλοπούλου, από τον κ. Μπαμπινιώτη, έχει περάσει από το ΕΣΥΠ, από τα Κόμματα, υπάρχει ένα προσχέδιο για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στις αλλαγές για το λύκειο και το τεχνολογικό λύκειο. Είναι σημαντικές αλλαγές που θα αλλάξουν τον τρόπο της μαθησιακής διαδικασίας, η οποία μέχρι σήμερα ήταν μία άσκηση παπαγαλίας και πρέπει να αλλάξει. Ο τρόπος απόκτησης γνώσης πρέπει να αλλάξει.
Αυτές είναι οι μεγάλες αλλαγές, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όχι προφανώς το νομοσχέδιο που ρυθμίζει άλλα πράγματα.
Αυτό τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος στη Βουλή και υπογράμμισε τα εξής:
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Μέσα από διεξοδικό διάλογο καταλήξαμε σε ένα σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο και αυτό θέσαμε υπ’ όψιν των Κομμάτων, θέτουμε αμέσως υπ’ όψιν και όλων των φορέων της εκπαίδευσης για να προχωρήσουμε στην αξιολόγηση. Η αξιολόγηση δεν γίνεται για θέματα τιμωρίας ή για θέματα απολύσεων ή για θέματα πειθαρχικά. Γι’ αυτά υπάρχει το Πειθαρχικό Δίκαιο. Η αξιολόγηση γίνεται για να μπορέσουμε να δώσουμε κίνητρα βελτίωσης.
ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:
Επίσης, ως προς το μεγάλο θέμα της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών, ορθά επισημαίνουν όλοι ότι πάντοτε παρατηρούμε κενά στους εκπαιδευτικούς. Υπάρχει, όμως και η άλλη όψη του νομίσματος: Οι υπεράριθμοι. Έχει δύο όψεις αυτό το νόμισμα. Τι είπαμε, λοιπόν; Ότι πρέπει να γίνει, επιτέλους, μια αποτύπωση των κενών, των οργανικών θέσεων, να υπάρξει ένα μητρώο μαθητών, να ξέρουμε πόσους καθηγητές, πόσους δασκάλους, ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες, πού υπηρετεί ο καθένας, να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε έναν ορθολογικό τρόπο τοποθέτησης των εκπαιδευτικών, για να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία.
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ:
Θέλω να δω τη στήριξή σας, όταν προχωρήσουμε και σε άρση αποσπάσεων για να πληρώσουμε τα κενά. Διότι αυτό το οποίο προέχει και αυτός που είναι ο μοναδικός γνώμονας της πολιτικής μας είναι ότι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, μέσα από τη νέα πολιτική τοποθέτησης εκπαιδευτικών, δεν πρέπει να υπάρχει ούτε ένα κενό.
ΛΥΚΕΙΟ:
Κατετέθη το σχέδιο για το λύκειο και το τεχνολογικό λύκειο. Έχει γίνει έργο, υπάρχει προεργασία από την κυρία Χριστοφιλοπούλου, από τον κ. Μπαμπινιώτη, έχει περάσει από το ΕΣΥΠ, από τα Κόμματα, υπάρχει ένα προσχέδιο για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στις αλλαγές για το λύκειο και το τεχνολογικό λύκειο. Είναι σημαντικές αλλαγές που θα αλλάξουν τον τρόπο της μαθησιακής διαδικασίας, η οποία μέχρι σήμερα ήταν μία άσκηση παπαγαλίας και πρέπει να αλλάξει. Ο τρόπος απόκτησης γνώσης πρέπει να αλλάξει.
Αυτές είναι οι μεγάλες αλλαγές, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όχι προφανώς το νομοσχέδιο που ρυθμίζει άλλα πράγματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου