Τα μαχαίρια βγήκαν στην εκπαίδευση για το ποιος πρέπει να απολυθεί και ποιος όχι. Οι καθηγητές τεχνολογικής εκπαίδευσης βάλλουν υπογείως εναντίον των καθηγητών γενικής εκπαίδευσης, ενώ και όσοι διορίστηκαν επιτυγχάνοντας σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ βάλλουν κατά εκείνων που μπήκαν με την επετηρίδα. Ολοι εναντίον όλων και ο σώζων εαυτόν σωθήτω! Η
σπουδή με την οποία λαμβάνονται μέτρα την τελευταία τριετία και ο κατακερματισμός της κοινωνίας που ρηγματώθηκε από ένα πελατειακό, κομματικό κράτος τα τελευταία 30 χρόνια αλλά καμουφλάρονταν από τον πακτωλό των δανεικών κονδυλίων αποκαλύφθηκαν.
σπουδή με την οποία λαμβάνονται μέτρα την τελευταία τριετία και ο κατακερματισμός της κοινωνίας που ρηγματώθηκε από ένα πελατειακό, κομματικό κράτος τα τελευταία 30 χρόνια αλλά καμουφλάρονταν από τον πακτωλό των δανεικών κονδυλίων αποκαλύφθηκαν.
ΑΣΕΠ ή επετηρίδα;
Εντύπωση προκαλεί η ίδρυση προ ημερών του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Διορισμένων με Γραπτό Διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Οπως ανέφερε χθες στην «Κ» μέλος της προσωρινής διοικούσας επιτροπής του, η πρώτη κίνηση για την ίδρυση του συλλόγου έγινε στις 3 Ιουλίου. Η ίδρυση του συλλόγου κρίθηκε απαραίτητη εν όψει του κινδύνου να κριθούν τον Σεπτέμβριο πλεονάζοντες καθηγητές ειδικοτήτων από τη γενική εκπαίδευση (π.χ. πληροφορικής, γυμναστές). «Ζητούμε την πλήρη εξαίρεσή μας από οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης, η οποία έχει σκοπό την εξεύρεση πλεονάζοντος προσωπικού, το οποίο θα οδηγηθεί σε μετακίνηση και διαθεσιμότητα. Οι εκπαιδευτικοί που έχουν διορισθεί με γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ διαγωνίσθηκαν για συγκεκριμένες θέσεις στη δημόσια εκπαίδευση, με διαφανείς, αξιοκρατικές και ιδιαίτερα σκληρές διαδικασίες και δεν μπορούν να θεωρηθούν πλεονάζοντες» αναφέρει η προσωρινή διοικούσα επιτροπή του συλλόγου. Και βάζει στο στόχαστρο όσους καθηγητές είναι αποσπασμένοι στα βουλευτικά γραφεία: «Για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους τα υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης αναμασούν τη λέξη ΑΣΕΠ, προκειμένου να κατευνάσουν το λαϊκό αίσθημα, χωρίς να υπάρχει καμία γραπτή δέσμευση από τους κυβερνώντες, τη στιγμή μάλιστα που ήταν έτοιμοι να εξαιρέσουν από κάθε μορφής κινητικότητα τους αποσπασμένους στα βουλευτικά τους γραφεία!».
Και τα τελευταία βέλη ο σύλλογος τα κρατά εμμέσως για τους καθηγητές που διδάσκουν στις διπλανές... αίθουσες, αλλά διορίστηκαν μέσω επετηρίδας. «Το υπουργείο Παιδείας, ενώ αρχικά είχε ορίσει μια μεταβατική περίοδο (1998-2003), κατά την οποία θα διόριζε παράλληλα με τον ΑΣΕΠ και με βάση την προϋπηρεσία για την αποκατάσταση μιας κατηγορίας αναπληρωτών, τελικά επέλεξε να συνεχίσει αυτό το σύστημα με τη μορφή ποσοστώσεων (60% ΑΣΕΠ - 40% κατηγορίες προϋπηρεσιών) έως και σήμερα, γεγονός το οποίο οδήγησε σε σειρά στρεβλώσεων, αφού παράλληλα με τους διορισμούς μέσω ΑΣΕΠ συνέχιζε να μονιμοποιεί συμβασιούχους εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα να αδικηθούν οι εκπαιδευτικοί που επέλεγαν να διορισθούν αξιοκρατικά με γραπτό διαγωνισμό και σήμερα να εμφανίζονται και ως πλεονάζοντες».
Την ίδια στιγμή, μέλη της Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΟΛΤΕΕ) υπογείως βάλλουν κατά της ΟΛΜΕ, καθώς υπάρχει η εκτίμηση ότι η κατάργηση ειδικοτήτων στα Επαγγελματικά Λύκεια έγινε για να μην απολυθούν πλεονάζοντες καθηγητές γενικής παιδείας. Και αυτό διότι η κατάργηση ειδικοτήτων θα οδηγήσει περισσότερα παιδιά στα Γενικά Λύκεια -σήμερα τα επιλέγει το 75% των αποφοίτων Γυμνασίου- και θα δημιουργήσει επιπλέον ανάγκες για προσωπικό που θα καλύψουν καθηγητές που τώρα πλεονάζουν.
Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα; Ποια είναι τα όρια αντίδρασης ομάδας ανθρώπων (στην προκειμένη περίπτωση των εκπαιδευτικών) που διακυβεύεται η εργασία τους; Πώς θα γίνει η αξιολόγηση των υπό απόλυση; Από την άλλη, ξεχνάμε τα δεινά (προπηλακισμοί, ύβρεις, εξευτελισμοί) που πέρασαν το 1998 από τους αντιδρώντες καθηγητές όσοι συμμετείχαν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ; Ή μήπως είναι πρωτοφανείς στη χώρα μας οι κάτω από το τραπέζι συμφωνίες υπουργείων-συνδικαλιστών ώστε να διασωθούν από ένα επώδυνο μέτρο κάποιοι και να την πληρώσει ο «αδύναμος», πολιτικά, κρίκος;
Ανορθολογισμός
«Η απόφαση για κατάργηση ειδικοτήτων στην τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση είναι από τους πιο μεγάλους ανορθολογισμούς, καθώς ολόκληρη η κοινωνία έχει μπει στη λογική της αλλαγής του παραγωγικού μοντέλου και μέσω της χειρωνακτικής εργασίας» παρατήρησε μιλώντας στην «Κ» ο κ. Παναγής Παναγιωτόπουλος, επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ως προς τα συναδελφικά μαχαιρώματα ο κ. Παναγιωτόπουλος λέει: «Η κοινωνία είναι κατακερματισμένη ιδίως ως προς τα εργασιακά ζητήματα. Η δανεική ευημερία δεν άφηνε τις ρωγμές να φανούν, υπήρχε μια ψευδοσυναίνεση». Και συμπληρώνει: «Είναι απαραίτητο ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο, στο οποίο όλοι θα υφίστανται απώλειες και όλοι στο τέλος θα ωφεληθούν από την τήρησή του. Ομως, αυτό προϋποθέτει να καταλάβουμε το πρόβλημα»...
Του Απόστολου Λακασά
kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου