Αγωνία έχει προκαλέσει στους εκπαιδευτικούς η εγκύκλιος για τον υπολογισμό των κενών και πλεονασμάτων στα σχολεία, η οποία φέρνει αρκετές αλλαγές στον μέχρι τώρα τρόπο υπολογισμού των κενών.
Αύριο αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή προκειμένου στη συνέχεια να ανακοινωθούν και οι μεταθέσεις.
Τα κενά και πλεονάσματα δεν θα στηριχτούν στα στοιχεία που στέλνουν τα σχολεία στα ΠΥΣΔΕ (όπως γινόταν μέχρι τώρα) αλλά στο πληροφοριακό σύστημα υποβοήθησης υπολογισμού κενών και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού στον ιστότοπο https://plan.sch.gr και στα στοιχεία του συστήματος καταγραφής Survey, όπως αυτά καταχωρίζονται και επικαιροποιούνται με ευθύνη των διευθυντών σχολικών μονάδων και των Διευθυντών Εκπαίδευσης.
Αν μάλιστα τα ΠΥΣΔΕ εισηγηθούν διαφορετικές προτάσεις πάνω στα κενά-πλεονάσματα, από τα προϋπολογισθέντα στο Survey, θα πρέπει να αιτιολογήσουν τις εισηγήσεις τους. Πρέπει λοιπόν τα
στοιχεία του Survey να δοθούν στα μέλη του ΠΥΣΔΕ έγκαιρα και ολοκληρωμένα, ώστε να μπορέσουν να ελεγχθούν και να γίνει αντιπαραβολή με τα στοιχεία που έχουν για κάθε σχολείο. Όπως αναφέρει ο αιρετός στο ΠΥΣΔΕ Νεκτάριος Κορδής για τον προϋπολογισμό των κενών – πλεονασμάτων ελήφθησαν υπόψη:
Η αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το Ν.4152/2013 (ΦΕΚ107τΑ/09.05.2013)
- οι τάξεις και τα τμήματα της φετινής σχολικής χρονιάς
- οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν οργανικά στην εκάστοτε σχολική μονάδα
- οι προβλεπόμενες ώρες διδασκαλίας με βάση τις πρώτες αναθέσεις μαθημάτων.
- Με βάση τους πίνακες αυτούς (και αφού προσθαφαιρεθούν όσοι πάρουν μετάθεση, βελτίωση, οργανική κλπ) θα υπολογισθούν τα λειτουργικά κενά.
Στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς δεν θα υπολογιστούν οι εκπαιδευτικοί που θα αποχωρήσουν αυτοδίκαια από την υπηρεσία μέχρι 31 Αυγούστου 2013. (άρθρο 4 Π.Δ. 50/1996). Ωστόσο δεν αναφέρεται πώς θα εκτιμηθούν οι συνταξιοδοτήσεις, τις οποίες κανείς δε μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια.
Οργανική θέση προβλέπεται πλέον με πάνω από 12 ώρες. «…τα αλγεβρικά αθροίσματα διαιρούνται με το είκοσι (20) και υπόλοιπο ωρών υποχρεωτικού ωραρίου κάτω του δώδεκα (12) δε λαμβάνεται υπόψη». Αυτό στην πράξη σημαίνει λιγότερες οργανικές θέσεις.
Για παράδειγμα: Γυμνάσιο με τρία τμήματα δίνει 2 ΠΕ02, 1 ΠΕ03 και 1 ΠΕ04. Γυμνάσιο με έξι τμήματα δίνει 1 ΠΕ01, 3 ΠΕ02, 1 ΠΕ03, 1 ΠΕ04, από 1 σε ΠΕ05,06,07 και 1 ΠΕ11. Γυμνάσιο με εννέα τμήματα δίνει 1 ΠΕ01, 5 ΠΕ02, 2 ΠΕ03, 2 ΠΕ04, από 1 σε ΠΕ05,06,07 και 1 ΠΕ11.
Για τον υπολογισμό των ωρών Project: κάθε ένα τμήμα Project θα ανατίθεται σε έναν μόνο εκπαιδευτικό (η συνδιδασκαλία θα καταργηθεί), η ανάθεση του Project θα γίνεται υποχρεωτικά τελευταία και αφού θα έχουν ολοκληρωθεί οι αναθέσεις όλων των άλλων μαθημάτων, θα υπάρχει η δυνατότητα ανάθεσης έως και δύο το πολύ τμημάτων Project ανά εκπαιδευτικό οποιασδήποτε ειδικότητας, με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.03, ΠΕ04.04 και ΠΕ04.05, στους οποίους θα επιτρέπεται η ανάθεση ενός μόνο τμήματος Project (οι ειδικότητες με τα περισσότερα κενά)
8) Μια πολύ σοβαρή αλλαγή είναι η ακόλουθη: προστίθεται η στήλη «Εκτίμηση Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, αλλά και Διευθυντή Εκπαίδευσης», η οποία κατά πάσα βεβαιότητα θα διαφέρει από τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ!
-Στη Γ΄ Αθήνας έχουμε περίπου 4.000 εκπαιδευτικούς. Με τη δίωρη αύξηση του ωραρίου έχουμε 8000 επιπλέον ώρες. Σε μια πρώτη καταγραφή τα πλεονάσματα των εκπαιδευτικών πλησιάζουν τα 1.000!
Συνεπώς όπως υπογραμμίζει ο αιρετός είναι προφανές ότι το υπουργείο επιδιώκει να εμφανίσει μια «μαγική εικόνα» με χιλιάδες «πλεονάσματα» εκπαιδευτικών!
Ο στόχος είναι προφανής: Ανύπαρκτες μεταθέσεις, ελάχιστες αποσπάσεις, υποχρεωτικές μεταθέσεις και επερχόμενες απολύσεις!
ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου