Η αξιολόγηση δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα
«Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, ούτε μπορεί να συνδέεται με οποιαδήποτε υποθετική εφεδρεία ή απολύσεις», ανέφερε ο υφυπουργός Παιδείας, Θ. Παπαθεοδώρου, τονίζοντας πως στόχος είναι η ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η απόδοση κινήτρων στους εκπαιδευτικούς για συνεχή βελτίωση της θέσης τους.
Φέτος, σε αντίθεση με πέρυσι, τα βιβλία διανεμήθηκαν στους μαθητές από την πρώτη μέρα, αμέσως μετά τον αγιασμό. Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία. Με ποιους τρόπους θα καλυφθούν αυτά, με δεδομένο ότι έχουν γίνει μόλις 225 μόνιμοι διορισμοί;
Ηδη, από τις 3 Σεπτεμβρίου έχει ολοκληρωθεί σε κάθε σχολική μονάδα της χώρας η διαδικασία διανομής. Είμαστε πραγματικά ικανοποιημένοι γιατί με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ο μαθητής έχει τα σχολικά του εγχειρίδια, αλλά παραμένει αυτονόητο ότι ένα τέτοιο πρόβλημα δεν μπορεί να
απασχολήσει στο μέλλον πάλι τη δημόσια εκπαίδευση. Η έγκαιρη διανομή των βιβλίων στα σχολεία αποτελεί στοιχείο διασφάλισης της κανονικότητας στο χώρο της εκπαίδευσης.
Οσον αφορά στα κενά, αν και είναι μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά δεδομένης της οικονομικής συγκυρίας της χώρας, καταφέραμε να τα ελέγξουμε κατά το δυνατόν έγκαιρα. Αυτό γιατί από την έναρξη της διαδικασίας και μετά από σχετική καθοδήγηση προς τους περιφερειακούς διευθυντές παρακολουθήσαμε την εξέλιξη των κενών σε όλα τα σχολεία της χώρας, με αποτέλεσμα να υπάρξει μια αξιόπιστη αποτύπωσή τους. Ανάλογα, με τις αλλαγές που διαπιστώνουμε προσαρμόζουμε την κατανομή των αναπληρωτών.
Αυτήν τη στιγμή, έχουμε ήδη λάβει υπόψη μας τις ανάγκες που προκύπτουν και έχουμε ζητήσει την επικαιροποίηση των τελευταίων κενών, έτσι ώστε να προχωρήσουμε από τις 21 Σεπτεμβρίου στην άμεση αναπλήρωσή τους. Φέτος λοιπόν, επιδιώκουμε τον καλύτερο δυνατό εξορθολογισμό των αναγκών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ και ο έγκαιρος σχεδιασμός μάς επιτρέπει να μπορούμε να προγραμματίσουμε την κάλυψη των όποιων κενών με αναπληρωτές. Παράλληλα, δρομολογούμε την ολοκλήρωση του ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής του σχολικού πληθυσμού, ώστε πλέον να είναι δυνατή η πιστή αποτύπωση των αναγκών και επομένως και των κενών. Η σχολική χρονιά μπορούμε να πούμε ότι έχει αρχίσει ομαλά.
Η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών θα ισχύσει από φέτος ή από την επόμενη σχολική χρονιά (2013-2014);
Δεν υπάρχει σήμερα καμιά νομοθετική προεργασία για τροποποίηση του ισχύοντος πλαισίου ή αλλαγή για το σχολικό έτος 2012-2013.
Δεν υπάρχει σήμερα καμιά νομοθετική προεργασία για τροποποίηση του ισχύοντος πλαισίου ή αλλαγή για το σχολικό έτος 2012-2013.
Αν και εφόσον οι λειτουργικές ανάγκες της εκπαίδευσης μεταβληθούν, η οποιαδήποτε συζήτηση περί ωραρίου δεν μπορεί να αφορά παρά ένα μελλοντικό χρόνο προσαρμοσμένο σε συγκεκριμένα δεδομένα και ανάγκες.
Τα κονδύλια για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων έχουν μειωθεί και ακόμη δεν έχει καταβληθεί η β' δόση στις υπερχρεωμένες σχολικές επιτροπές, γεγονός που καθιστά ορατό τον κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων με τη θέρμανση. Θα κληθούν οι γονείς το χειμώνα να βάλουν το χέρι στην τσέπη;
Καταρχήν, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η μεταφορά των μαθητών όσο και η χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση των λειτουργικών δαπανών των σχολικών μονάδων γίνεται από πιστώσεις του υπουργείου Εσωτερικών και μέσω των οικείων δήμων. Βεβαίως, το υπουργείο Παιδείας στέκεται πάνω στα προβλήματα των μαθητών και των σχολείων, έτσι ώστε να συνδράμει και να συνεισφέρει ό,τι είναι απαραίτητο, προκειμένου να εξευρεθούν οι απαιτούμενες λύσεις, για την ομαλή λειτουργία των σχολείων και τη διευκόλυνση των μαθητών. Πριν από λίγες μέρες αποδεσμεύτηκαν από το υπουργείο Εσωτερικών 21.000.000 ευρώ για επισκευές και πετρέλαιο και 20.000.000 για τη μεταφορά των μαθητών, ενώ παρατάθηκαν οι συμβάσεις των αναδόχων μέχρι τη διενέργεια νέων διαγωνισμών. Εργαζόμαστε ώστε σύντομα να αντιμετωπιστούν όλα τα προβλήματα της μεταφοράς μαθητών.
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα και ο σχεδιασμός για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; θα συνδεθεί με απολύσεις;
Είναι σαφές ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα ούτε μπορεί να συνδέεται με οποιαδήποτε υποθετική εφεδρεία ή απολύσεις. Η αξιολόγηση των δομών, των διαδικασιών και του εκπαιδευτικού έργου έχουν ως στόχο την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την απόδοση κινήτρων στους εκπαιδευτικούς για συνεχή βελτίωση της θέσης τους, καθώς και για την ανάδειξη των καλών πρακτικών. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει ούτως ή άλλως διακριτά χαρακτηριστικά από αυτή των άλλων δημόσιων υπαλλήλων. Αμεσα, η επιτροπή που έχει συσταθεί θα καταθέσει την πρότασή της για τους όρους και τις προϋποθέσεις της αξιολόγησης.
Ποιες αλλαγές δρομολογούνται για φέτος και τις επόμενες σχολικές χρονιές στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
Στις βασικές προτεραιότητές μας βρίσκεται η νομοθετική πρωτοβουλία για το Γενικό Λύκειο και το Τεχνολογικό Λύκειο. Επίσης, ενισχύουμε από την έναρξη της σχολικής χρονιάς τη λειτουργία των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και προχωρούμε στην αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου, όπως προβλέπει η νομοθεσία, από την 1η Οκτωβρίου 2012. Τέλος, ανακοινώνουμε τις επόμενες μέρες ένα ευρύ πρόγραμμα εμπέδωσης της κοινωνικής συνοχής στα σχολεία με βασικούς άξονες την πρόληψη της σχολικής βίας και την αγωγή υγείας.
Πρόσφατα ήρθαν στο «φως» της δημοσιότητας καταγγελίες για προκλητικές σπατάλες στο ΑΠΘ, ενώ έχουν ξεκινήσει και τρεις εισαγγελικές έρευνες. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει πειστεί από τις εξηγήσεις που έδωσε ο πρύτανης, Γιάννης Μυλόπουλος, κατά την πρόσφατη συνάντησή του με τον κ. Αρβανιτόπουλο;
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έλαβε υπόψη του τις εξηγήσεις των πρυτανικών αρχών του ΑΠΘ για τα ζητήματα που είδαν το φως της δημοσιότητας και βεβαίως δεν παρεμβαίνει στην εξέλιξη των εισαγγελικών ερευνών. Στο πλαίσιο της αυτοτελούς λειτουργίας ενός ΑΕΙ, η Σύγκλητος και το Πρυτανικό Συμβούλιο είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για τη νομιμότητα και σκοπιμότητα εκτέλεσης των δαπανών. Τα στοιχεία που παρουσιάσθηκαν στηρίζονται σε αποφάσεις αυτών των οργάνων. Επομένως, κατά τεκμήριο, θεωρούμε ότι θα δοθούν οι δέουσες απαντήσεις στους εισαγγελικούς λειτουργούς. Πέραν των παραπάνω, πιστεύω ότι δεν πρέπει να εμπλέκονται είτε τα πανεπιστήμια είτε το έργο της Δικαιοσύνης σε επικοινωνιακούς σχεδιασμούς.
Συνέντευξη στη ΛΙΝΑ ΚΟΪΝΑ
αγγελιοφορος της Κυριακής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου