Γράφει ο Ευαγγέλου Φίλιππος,
Δάσκαλος, Υποψήφιος Αιρετός για το ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ με τη ΔΑΚΕ/ΠΕ
Δάσκαλος, Υποψήφιος Αιρετός για το ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ με τη ΔΑΚΕ/ΠΕ
Μελετώντας το ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση διαπιστώνει κανείς από την πρώτη ματιά ότι πρόκειται για μια «πρόχειρη» και αόριστη χρήση ερωτήσεων που αντί να οδηγήσει σε τεκμηριωμένα συμπεράσματα θα οδηγήσει σε παρανοήσεις και λανθασμένες γενικεύσεις.
Ταυτόχρονα, σε μια πιο ενδελεχή επισκόπηση πρέπει να τονιστεί ότι προσπαθούν να εμπλέξουν και συγκεκριμένα θεσμικά πρόσωπα. Για παράδειγμα, σε συγκεκριμένη ερώτηση είναι λάθος η πρόταση να συμμετέχουν συγκεκριμένα θεσμικά πρόσωπα (π.χ. Περιφερειακοί Διευθυντές, Διευθυντές εκπαίδευσης) που θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς διότι πρωταρχικά αμφισβητείται η αξιοκρατική τοποθέτησή τους σε αυτές τις θέσεις.
Παράλληλα, στα πλαίσια αυτής της συνεχούς αναφοράς και της «διαφήμισης» της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από φορείς της πολιτείας και του Υπουργείου Παιδείας αξίζει να υπενθυμίσουμε σε όλους αυτούς τους εμπλεκόμενους με την αξιολόγηση ότι η αξιολόγηση δεν φοβίζει τους εκπαιδευτικούς λόγω του αξιοκρατικού διορισμού τους.
Ενδεικτικά αναφέρω τα εξής χαρακτηριστικά, αντικειμενικά και έγκυρα στοιχεία περί του αξιοκρατικού διορισμού των εκπαιδευτικών:
1) Οι εκπαιδευτικοί είναι από τους λίγους κλάδους εργαζομένων του δημοσίου που ΔΕΝ τους πήρε από το χεράκι ο κάθε μεγαλοπαράγοντας συνδικαλιστής συγκεκριμένου κόμματος ή βουλευτής ή υπουργός να τους διορίσει.
2) Οι εκπαιδευτικοί ΠΟΤΕ δεν παρακάλεσαν για διορισμό στο ΔΗΜΟΣΙΟ.
3) Οι εκπαιδευτικοί διορίστηκαν είτε από τον πίνακα προϋπηρεσίας που είναι ο πλέον αντικειμενικός και διαφανής με συγκεκριμένα και αντικειμενικά κριτήρια (και επιπλέον αξίζει να επισημανθεί ότι πολλές φορές «μάζευαν» προϋπηρεσία για χρόνια σε ακριτικές περιοχές και δαπανώντας περισσότερα χρήματα από το μισθό τους) είτε από τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
4) Οι εκπαιδευτικοί, μετά από πολλά χρόνια μελέτης, έδωσαν ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ και εισήχθησαν με αδιάβλητο τρόπο στα Πανεπιστημιακά τους Τμήματα.
5) Οι εκπαιδευτικοί μετά από τέσσερα χρόνια κοπιώδους προσπάθειας και συνεχόμενων εξεταστικών περιόδων πήραν το πτυχίο τους.
6) Πολλοί εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται διαρκώς είτε με την εισαγωγή τους στα Διδασκαλεία, είτε με παρακολούθηση μεταπτυχιακών προγραμμάτων είτε με παρακολούθηση επιμορφωτικών σεμιναρίων στις Νέες Τεχνολογίες, κλπ.
Κατά συνέπεια, οι εκπαιδευτικοί έχουν αξιολογηθεί ΔΕΚΑΔΕΣ ΦΟΡΕΣ και φυσικά διορίστηκαν αξιοκρατικά χωρίς το λεγόμενο «ΜΕΣΟΝ».
Ολοκληρώνοντας, αναφέρω μερικές βασικές και εφαρμόσιμες προτάσεις:
1) Η αξιολόγηση δεν πρέπει να συνδέεται ούτε με τη μισθολογική & βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών ούτε με τιμωρητικές διατάξεις και απολύσεις εκπαιδευτικών.
2) Να αξιολογούνται όλοι οι παράγοντες και συντελεστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, υποδομή, υλικά μέσα, βιβλία, προγράμματα, υπηρεσίες στήριξης, κ.λ.π) με κύριο στόχο την ανατροφοδότηση.
Παράλληλα, στα πλαίσια αυτής της συνεχούς αναφοράς και της «διαφήμισης» της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από φορείς της πολιτείας και του Υπουργείου Παιδείας αξίζει να υπενθυμίσουμε σε όλους αυτούς τους εμπλεκόμενους με την αξιολόγηση ότι η αξιολόγηση δεν φοβίζει τους εκπαιδευτικούς λόγω του αξιοκρατικού διορισμού τους.
Ενδεικτικά αναφέρω τα εξής χαρακτηριστικά, αντικειμενικά και έγκυρα στοιχεία περί του αξιοκρατικού διορισμού των εκπαιδευτικών:
1) Οι εκπαιδευτικοί είναι από τους λίγους κλάδους εργαζομένων του δημοσίου που ΔΕΝ τους πήρε από το χεράκι ο κάθε μεγαλοπαράγοντας συνδικαλιστής συγκεκριμένου κόμματος ή βουλευτής ή υπουργός να τους διορίσει.
2) Οι εκπαιδευτικοί ΠΟΤΕ δεν παρακάλεσαν για διορισμό στο ΔΗΜΟΣΙΟ.
3) Οι εκπαιδευτικοί διορίστηκαν είτε από τον πίνακα προϋπηρεσίας που είναι ο πλέον αντικειμενικός και διαφανής με συγκεκριμένα και αντικειμενικά κριτήρια (και επιπλέον αξίζει να επισημανθεί ότι πολλές φορές «μάζευαν» προϋπηρεσία για χρόνια σε ακριτικές περιοχές και δαπανώντας περισσότερα χρήματα από το μισθό τους) είτε από τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
4) Οι εκπαιδευτικοί, μετά από πολλά χρόνια μελέτης, έδωσαν ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ και εισήχθησαν με αδιάβλητο τρόπο στα Πανεπιστημιακά τους Τμήματα.
5) Οι εκπαιδευτικοί μετά από τέσσερα χρόνια κοπιώδους προσπάθειας και συνεχόμενων εξεταστικών περιόδων πήραν το πτυχίο τους.
6) Πολλοί εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται διαρκώς είτε με την εισαγωγή τους στα Διδασκαλεία, είτε με παρακολούθηση μεταπτυχιακών προγραμμάτων είτε με παρακολούθηση επιμορφωτικών σεμιναρίων στις Νέες Τεχνολογίες, κλπ.
Κατά συνέπεια, οι εκπαιδευτικοί έχουν αξιολογηθεί ΔΕΚΑΔΕΣ ΦΟΡΕΣ και φυσικά διορίστηκαν αξιοκρατικά χωρίς το λεγόμενο «ΜΕΣΟΝ».
Ολοκληρώνοντας, αναφέρω μερικές βασικές και εφαρμόσιμες προτάσεις:
1) Η αξιολόγηση δεν πρέπει να συνδέεται ούτε με τη μισθολογική & βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών ούτε με τιμωρητικές διατάξεις και απολύσεις εκπαιδευτικών.
2) Να αξιολογούνται όλοι οι παράγοντες και συντελεστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, υποδομή, υλικά μέσα, βιβλία, προγράμματα, υπηρεσίες στήριξης, κ.λ.π) με κύριο στόχο την ανατροφοδότηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου