Την έρευνα της ETUCE (Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Εκπαιδευτικών, τμήμα της EDUCATION INTERNATIONAL) ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑΣ (2012) ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ, παρουσίασε σήμερα το ΔΣ της ΟΛΜΕ.
ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Από την έρευνα , προέκυψαν τα εξής:
Γνώμες των συνδικαλιστικών ενώσεων για τα προβλήματα σχετικά με την πρόσληψη και παραμονή των εκπαιδευτικών στο επάγγελμα από το 2008
ΒΕΛΓΙΟ: «Στα πρώτα πέντε χρόνια της διδασκαλίας 40% των εκπαιδευτικών εγκαταλείπουν το επάγγελμα».
Γαλλία: «Είναι δύσκολο να υπάρξουν προσλήψεις δεδομένου ότι η αρχική εκπαίδευση καταργήθηκε, επίσης όλο και μεγαλύτερη εργασιακή πίεση υπάρχει για το προσωπικό των σχολείων. Επιπλέον στις δύο αποχωρήσεις έχουμε μια πρόσληψη (μείωση θέσεων εργασίας)».
Ελλάδα: «Ο ετήσιος αριθμός προσλήψεων έχει μειωθεί κατά 88% από το 2008».
Ουγγαρία: «Υπάρχει δυσκολία στην προσέλκυση εκπαιδευτικών ως αποτέλεσμα του απαράδεκτου επίπεδου αμοιβών, της αυξανόμενης βίας στα σχολεία και της επιδείνωσης των συνθηκών εργασίας».
Ισπανία: Μη μόνιμοι εκπαιδευτικοί σε ορισμένες περιοχές (Μούρθια, Βαλένθια ...) παραιτήθηκαν κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, γεγονός που δεν έχει ξαναγίνει και έμειναν άνεργοι. Στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, το πιο σημαντικό αποτέλεσμα είναι η μη ανανέωση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου που επηρεάζει ένα σημαντικό αριθμό εργαζομένων. Ιδιαίτερα εκείνους που σχετίζονται με το ερευνητικό πεδίο και έτσι αναγκάζονται να αναζητήσουν εργασία στο εξωτερικό».
Ηνωμένο Βασίλειο: Η κυβέρνηση απέσυρε ένα σημαντικό ποσό της χρηματοδοτικής στήριξης για την Αρχική Κατάρτιση των Εκπαιδευτικών. Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν μια μείωση της χρηματοδότησης πάνω από 10% για την περίοδο 2011/12 σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Το θέμα της πρόσληψης και παραμονής των εκπαιδευτικών στο επάγγελμα είναι πολύπλοκο και δεν έχουμε τα τελευταία δεδομένα, αλλά το επάγγελμα του εκπαιδευτικού αντιμετωπίζει συνεχή προβλήματα ως προς αυτόν τον τομέα, που είναι πιθανόν να επιδεινωθούν όταν η οικονομία ανακάμψει και υπάρξουν διαθέσιμες θέσεις εργασίας για τους πτυχιούχους».
Πολωνία: «Υπάρχει πρόβλημα ανεργίας των εκπαιδευτικών».
Ουκρανία: «Λόγω των χαμηλών μισθών και των άλλων υφιστάμενων βασικών προβλημάτων, ο τομέας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν είναι ελκυστικός για τους νέους».
Δημοκρατία της Τσεχίας: «Υπάρχει πρόβλημα σε ορισμένες ειδικότητες, όπως πληροφορικής, γλώσσας κ.α.».
Ρουμανία: «Οι καλοί μαθητές αρνούνται να ακολουθήσουν αυτό το επάγγελμα και πολλοί εκπαιδευτικοί πρόκειται να αλλάξουν το επάγγελμά τους».
Σχόλια των συνδικαλιστικών ενώσεων για τις περικοπές των επιδομάτων από το 2008
Βουλγαρία: «Οι εκπαιδευτικοί δεν πληρώνονται για τις επιπλέον ώρες εργασίας. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πολύ συχνά δεν πληρώνεται. Η εξέλιξη της σταδιοδρομίας σε πολλές περιπτώσεις έχει σταματήσει».
Ισπανία: «Κατάργηση των «έξτρα αμοιβών» και μείωση του μισθού κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και κατά τη διάρκεια αναρρωτικής άδειας».
Ουγγαρία: «Κατάργηση των μηνιαίων υποτροφιών, περικοπές στις πρόσθετες παροχές (κουπόνια για γεύματα, κουπόνι διακοπών, των συνταξιοδοτικών ταμείων, οικονομική στήριξη για τα παιδιά σχολικής ηλικίας των εκπαιδευτικών)».
Δημοκρατία της Τσεχίας: «Τα κονδύλια για κοινωνικές παροχές (κουπόνια φαγητού, λοιπές παροχές) μειώθηκαν από το 2% στο 1%».
Ιρλανδία: «Καταργήθηκε το επίδομα διαχείρισης».
Πολωνία: «Σε τοπικό επίπεδο υπάρχουν περικοπές σε μπόνους».
Μαυροβούνιο: «Τα επιδόματα, όπως πχ επίδομα για γεύμα φορολογούνται και περιλαμβάνονται στο συνολικό ποσό των μισθών».
Ελλάδα: «Επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης 356 € 100% περικοπή, επίδομα διδακτικής προετοιμασίας 105 € περικοπή 100%, επίδομα γάμου 35 € 100% περικοπή, επίδομα για μεταπτυχιακές σπουδές 45 - 75 € 100% περικοπή, αποζημίωση για τη διδασκαλία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 195 € 100% περικοπή».
Ηνωμένο Βασίλειο: «Γενική μείωση των συμβατικών παροχών δεν καθορίζεται από το νόμο. Πολλά στοιχεία όμως της αμοιβής των εκπαιδευτικών είναι στη διακριτική ευχέρεια των σχολείων, έτσι η πίεση στους προϋπολογισμούς των σχολείων θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στις αμοιβές των εκπαιδευτικών, συμπεριλαμβανομένων και των επιδομάτων».
Επισημάνσεις των συνδικαλιστικών ενώσεων για τις ιδιωτικοποιήσεις από το 2008
Πολωνία: «Ιδιωτικοποιήσεις έχουν πραγματοποιηθεί στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση».
Βουλγαρία: «Οι εκπαιδευτικοί δεν πληρώνονται για τις επιπλέον ώρες εργασίας. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πολύ συχνά δεν πληρώνεται. Η εξέλιξη της σταδιοδρομίας σε πολλές περιπτώσεις έχει σταματήσει».
Ισπανία: «Κατάργηση των «έξτρα αμοιβών» και μείωση του μισθού κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και κατά τη διάρκεια αναρρωτικής άδειας».
Ουγγαρία: «Κατάργηση των μηνιαίων υποτροφιών, περικοπές στις πρόσθετες παροχές (κουπόνια για γεύματα, κουπόνι διακοπών, των συνταξιοδοτικών ταμείων, οικονομική στήριξη για τα παιδιά σχολικής ηλικίας των εκπαιδευτικών)».
Δημοκρατία της Τσεχίας: «Τα κονδύλια για κοινωνικές παροχές (κουπόνια φαγητού, λοιπές παροχές) μειώθηκαν από το 2% στο 1%».
Ιρλανδία: «Καταργήθηκε το επίδομα διαχείρισης».
Πολωνία: «Σε τοπικό επίπεδο υπάρχουν περικοπές σε μπόνους».
Μαυροβούνιο: «Τα επιδόματα, όπως πχ επίδομα για γεύμα φορολογούνται και περιλαμβάνονται στο συνολικό ποσό των μισθών».
Ελλάδα: «Επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης 356 € 100% περικοπή, επίδομα διδακτικής προετοιμασίας 105 € περικοπή 100%, επίδομα γάμου 35 € 100% περικοπή, επίδομα για μεταπτυχιακές σπουδές 45 - 75 € 100% περικοπή, αποζημίωση για τη διδασκαλία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 195 € 100% περικοπή».
Ηνωμένο Βασίλειο: «Γενική μείωση των συμβατικών παροχών δεν καθορίζεται από το νόμο. Πολλά στοιχεία όμως της αμοιβής των εκπαιδευτικών είναι στη διακριτική ευχέρεια των σχολείων, έτσι η πίεση στους προϋπολογισμούς των σχολείων θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στις αμοιβές των εκπαιδευτικών, συμπεριλαμβανομένων και των επιδομάτων».
Επισημάνσεις των συνδικαλιστικών ενώσεων για τις ιδιωτικοποιήσεις από το 2008
Πολωνία: «Ιδιωτικοποιήσεις έχουν πραγματοποιηθεί στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση».
Κύπρος: «Ιδιωτικοποιήσεις στα προπανεπιστημιακά ιδρύματα».
Ιρλανδία: «Ιδιωτικοποιήσεις στις σχολές για δασκάλους και νηπιαγωγούς».
Ολλανδία: «Ιδιωτικοποίηση των προγραμμάτων διά βίου μάθησης και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων ένταξης».
Βουλγαρία: «Εξωσχολικές δραστηριότητες των σχολείων απαιτούν την οικονομική συμμετοχή των μαθητών».
Γαλλία: «Δεν υπάρχει άμεση ιδιωτικοποίηση, αλλά όλο και περισσότερο αυξάνεται η παρουσία του ιδιωτικού τομέα έναντι του δημόσιου -αύξηση της στήριξης των ιδιωτικών σχολείων (10% ανά έτος). Η τροφοδοσία και η καθαριότητα των σχολείων όλο και πιο συχνά ανατίθεται σε ιδιωτικές εταιρείες».
Μάλτα: «Σχεδόν όλοι οι δημόσιοι φορείς έχουν ιδιωτικοποιηθεί τα τελευταία 15 χρόνια. Από τις πρόσφατες ιδιωτικοποιήσεις ήταν στο φυσικό αέριο (εισαγωγή και διανομή του υγραερίου), στα ναυπηγεία, στις δημόσιες μεταφορές».
Ηνωμένο Βασίλειο: «Στον τομέα της εκπαίδευσης στην Αγγλία, οι ανησυχίες για ιδιωτικοποίηση έχουν σχέση κυρίως με τη μείωση του ρόλου και της ικανότητας των τοπικών αρχών να χρηματοδοτούν τα σχολεία λόγω των περικοπών των δημόσιων δαπανών και την άρση της χρηματοδότησης σε ένα σημαντικό αριθμό σχολείων από το κράτος. Επίσης μια σειρά λειτουργιών των σχολείων που ήταν στην αρμοδιότητα του κράτους ανατίθενται σε ιδιώτες εργολάβους».
Ισπανία: «Η διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων είναι πολύ διαφορετική μεταξύ των περιφερειών. Οι κοινότητες με συντηρητικές κυβερνήσεις έχουν πολύ περισσότερες ιδιωτικοποιήσεις από εκείνες με σοσιαλδημοκρατικές κυβερνήσεις. Στην Ισπανία είναι μια διαδικασία, η οποία επηρεάζει το σύνολο των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, και αυτό συνέβη πριν από την οικονομική κρίση. Αυτό γίνεται με μεγαλύτερη ένταση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».
Τουρκία: «Στην πραγματικότητα, η ιδιωτικοποίηση έχει επικρατήσει σαν ισχυρή γενικευμένη τάση τα τελευταία 10 χρόνια. Δεν μπορούμε να πούμε ότι αυτά ξεκίνησαν από το 2008. Οι υπηρεσίες υποστήριξης στα σχολεία έχουν ιδιωτικοποιηθεί. Τα σχολεία μπορούν ακόμη και να προσλάβουν δικό τους προσωπικό υποστήριξης με επισφαλείς συνθήκες εργασίας (μερικές φορές με την είσπραξη των χρημάτων από τις οικογένειες). Χρηματοδότηση της εκπαίδευσης γίνεται και από τον ιδιωτικό τομέα (τα λεγόμενα ΣΔΙΤ). Η αναλογία των επιμέρους δαπανών των νοικοκυριών για την εκπαίδευση αυξήθηκαν, αλλά η πιο δραματική αύξηση της ήταν πριν το 2008».
Βασικά σημεία από τη Συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη, 5/6/2012 στα Γραφεία της ΟΛΜΕ από τους Αργεντίνους εκπαιδευτικούς – συνδικαλιστές: Roberto Baradel, Γεν. Γραμματέα της Ένωσης Εκπ/κών Αργεντινής (SUTEBA), του Gustavo Rollandi Οργανωτικού Γραμματέα του Εθνικού Συμβουλίου Εργαζομένων της Αργεντινής και του Sebastian Rollandi, Συντονιστή Γραμματείας Τύπου της CTA – NAC.
Τα βασικά σημεία της Συνέντευξης ήταν τα εξής:
Ιρλανδία: «Ιδιωτικοποιήσεις στις σχολές για δασκάλους και νηπιαγωγούς».
Ολλανδία: «Ιδιωτικοποίηση των προγραμμάτων διά βίου μάθησης και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων ένταξης».
Βουλγαρία: «Εξωσχολικές δραστηριότητες των σχολείων απαιτούν την οικονομική συμμετοχή των μαθητών».
Γαλλία: «Δεν υπάρχει άμεση ιδιωτικοποίηση, αλλά όλο και περισσότερο αυξάνεται η παρουσία του ιδιωτικού τομέα έναντι του δημόσιου -αύξηση της στήριξης των ιδιωτικών σχολείων (10% ανά έτος). Η τροφοδοσία και η καθαριότητα των σχολείων όλο και πιο συχνά ανατίθεται σε ιδιωτικές εταιρείες».
Μάλτα: «Σχεδόν όλοι οι δημόσιοι φορείς έχουν ιδιωτικοποιηθεί τα τελευταία 15 χρόνια. Από τις πρόσφατες ιδιωτικοποιήσεις ήταν στο φυσικό αέριο (εισαγωγή και διανομή του υγραερίου), στα ναυπηγεία, στις δημόσιες μεταφορές».
Ηνωμένο Βασίλειο: «Στον τομέα της εκπαίδευσης στην Αγγλία, οι ανησυχίες για ιδιωτικοποίηση έχουν σχέση κυρίως με τη μείωση του ρόλου και της ικανότητας των τοπικών αρχών να χρηματοδοτούν τα σχολεία λόγω των περικοπών των δημόσιων δαπανών και την άρση της χρηματοδότησης σε ένα σημαντικό αριθμό σχολείων από το κράτος. Επίσης μια σειρά λειτουργιών των σχολείων που ήταν στην αρμοδιότητα του κράτους ανατίθενται σε ιδιώτες εργολάβους».
Ισπανία: «Η διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων είναι πολύ διαφορετική μεταξύ των περιφερειών. Οι κοινότητες με συντηρητικές κυβερνήσεις έχουν πολύ περισσότερες ιδιωτικοποιήσεις από εκείνες με σοσιαλδημοκρατικές κυβερνήσεις. Στην Ισπανία είναι μια διαδικασία, η οποία επηρεάζει το σύνολο των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, και αυτό συνέβη πριν από την οικονομική κρίση. Αυτό γίνεται με μεγαλύτερη ένταση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».
Τουρκία: «Στην πραγματικότητα, η ιδιωτικοποίηση έχει επικρατήσει σαν ισχυρή γενικευμένη τάση τα τελευταία 10 χρόνια. Δεν μπορούμε να πούμε ότι αυτά ξεκίνησαν από το 2008. Οι υπηρεσίες υποστήριξης στα σχολεία έχουν ιδιωτικοποιηθεί. Τα σχολεία μπορούν ακόμη και να προσλάβουν δικό τους προσωπικό υποστήριξης με επισφαλείς συνθήκες εργασίας (μερικές φορές με την είσπραξη των χρημάτων από τις οικογένειες). Χρηματοδότηση της εκπαίδευσης γίνεται και από τον ιδιωτικό τομέα (τα λεγόμενα ΣΔΙΤ). Η αναλογία των επιμέρους δαπανών των νοικοκυριών για την εκπαίδευση αυξήθηκαν, αλλά η πιο δραματική αύξηση της ήταν πριν το 2008».
Βασικά σημεία από τη Συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη, 5/6/2012 στα Γραφεία της ΟΛΜΕ από τους Αργεντίνους εκπαιδευτικούς – συνδικαλιστές: Roberto Baradel, Γεν. Γραμματέα της Ένωσης Εκπ/κών Αργεντινής (SUTEBA), του Gustavo Rollandi Οργανωτικού Γραμματέα του Εθνικού Συμβουλίου Εργαζομένων της Αργεντινής και του Sebastian Rollandi, Συντονιστή Γραμματείας Τύπου της CTA – NAC.
Τα βασικά σημεία της Συνέντευξης ήταν τα εξής:
• Για εμάς αποτελεί υποχρέωση και τιμή να βρισκόμαστε εδώ και να συμπαραστεκόμαστε στους Αγώνες των Ελλήνων εκπαιδευτικών ενάντια στις πολιτικές του ΔΝΤ και της Τρόϊκας που αντιμετωπίζουν προβλήματα παρόμοια με αυτά που αντιμετωπίσαμε και εμείς στη χώρα μας.
• Θέλουμε να τονίσουμε ότι εμείς βγήκαμε από την κρίση απορρίπτοντας τις πολιτικές του ΔΝΤ και των ΗΠΑ.
• Το αποτέλεσμα της απόρριψης των πολιτικών του ΔΝΤ ήταν το γεγονός ότι οδηγηθήκαμε σε μια βιώσιμη ανάπτυξη της τάξης του 6% το 2005, που ήρθε ως αποτέλεσμα της επαναλειτουργίας των κρατικών επιχειρήσεων με επανεθνικοποίηση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, της διαχείρισης του νερού που είχε ιδιωτικοποιηθεί τη δεκαετία του 90. Οι κατακτήσεις των εργαζομένων στον τομέα της εκπαίδευσης οδήγησαν σε αύξηση των δαπανών για την Παιδεία από το 3% του ΑΕΠ στο 6,5% του ΑΕΠ.
• Παλαιότερα γνωρίζαμε την Ελλάδα μόνον από τις σελίδες των βιβλίων της Ιστορίας, αλλά τώρα πλέον τη γνωρίζουμε και για τους αγώνες των εργαζομένων της και την αξιοπρέπεια που αυτοί δείχνουν. Γνωρίζουμε πλέον ότι η μοίρα της Αργεντινής σχετίζεται με τη μοίρα των λαών που αυτή τη στιγμή πλήττονται από την κρίση όπως είναι η Ελλάδα, η Ισπανία και η Πορτογαλία. Γι’ αυτό το λόγο εμείς θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε όλος ο κόσμος να ακούσει ότι είναι εφικτή μία άλλη πολιτική. Η πολιτική των Λαών και των Εργαζομένων.
• Συγκεκριμένα, στον τομέα της εκπαίδευσης τη δεκαετία του 90 υπήρξε μια απόπειρα ιδιωτικοποιήσεων με αποκέντρωση της εκπαίδευσης στις περιφερειακές τοπικές κυβερνήσεις, όπου μεταβίβασαν τις ευθύνες λειτουργίας των σχολείων αλλά όχι τους πόρους, με τελικό στόχο την ιδιωτικοποίηση αυτών των σχολείων. Με τους αγώνες των εργαζομένων όμως η ευθύνη για την εκπαίδευση τελικά ξαναπέρασε στα χέρια της Κεντρικής Κυβέρνησης και η αύξηση των δαπανών για την Παιδεία έφτασε στο 6,5% του ΑΕΠ. Στόχος του Συνδικάτου είναι το ποσοστό αυτό να φτάσει στο 10% του ΑΕΠ έχοντας πάντα στραμμένο το βλέμμα σ’ ένα καλύτερο μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας.
• Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι όπως έχει παγκοσμιοποιηθεί το κεφάλαιο έτσι και αυτή η συνέντευξη τύπου θα μπορούσε να αποτελέσει μια καλή αρχή για να παγκοσμιοποιηθούν και να συντονιστούν και οι αγώνες των εργαζομένων ώστε καμία χώρα να μην είναι μόνη της απέναντι σε αυτή την επίθεση.
• Θέλουμε να τονίσουμε ότι εμείς βγήκαμε από την κρίση απορρίπτοντας τις πολιτικές του ΔΝΤ και των ΗΠΑ.
• Το αποτέλεσμα της απόρριψης των πολιτικών του ΔΝΤ ήταν το γεγονός ότι οδηγηθήκαμε σε μια βιώσιμη ανάπτυξη της τάξης του 6% το 2005, που ήρθε ως αποτέλεσμα της επαναλειτουργίας των κρατικών επιχειρήσεων με επανεθνικοποίηση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, της διαχείρισης του νερού που είχε ιδιωτικοποιηθεί τη δεκαετία του 90. Οι κατακτήσεις των εργαζομένων στον τομέα της εκπαίδευσης οδήγησαν σε αύξηση των δαπανών για την Παιδεία από το 3% του ΑΕΠ στο 6,5% του ΑΕΠ.
• Παλαιότερα γνωρίζαμε την Ελλάδα μόνον από τις σελίδες των βιβλίων της Ιστορίας, αλλά τώρα πλέον τη γνωρίζουμε και για τους αγώνες των εργαζομένων της και την αξιοπρέπεια που αυτοί δείχνουν. Γνωρίζουμε πλέον ότι η μοίρα της Αργεντινής σχετίζεται με τη μοίρα των λαών που αυτή τη στιγμή πλήττονται από την κρίση όπως είναι η Ελλάδα, η Ισπανία και η Πορτογαλία. Γι’ αυτό το λόγο εμείς θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε όλος ο κόσμος να ακούσει ότι είναι εφικτή μία άλλη πολιτική. Η πολιτική των Λαών και των Εργαζομένων.
• Συγκεκριμένα, στον τομέα της εκπαίδευσης τη δεκαετία του 90 υπήρξε μια απόπειρα ιδιωτικοποιήσεων με αποκέντρωση της εκπαίδευσης στις περιφερειακές τοπικές κυβερνήσεις, όπου μεταβίβασαν τις ευθύνες λειτουργίας των σχολείων αλλά όχι τους πόρους, με τελικό στόχο την ιδιωτικοποίηση αυτών των σχολείων. Με τους αγώνες των εργαζομένων όμως η ευθύνη για την εκπαίδευση τελικά ξαναπέρασε στα χέρια της Κεντρικής Κυβέρνησης και η αύξηση των δαπανών για την Παιδεία έφτασε στο 6,5% του ΑΕΠ. Στόχος του Συνδικάτου είναι το ποσοστό αυτό να φτάσει στο 10% του ΑΕΠ έχοντας πάντα στραμμένο το βλέμμα σ’ ένα καλύτερο μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας.
• Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι όπως έχει παγκοσμιοποιηθεί το κεφάλαιο έτσι και αυτή η συνέντευξη τύπου θα μπορούσε να αποτελέσει μια καλή αρχή για να παγκοσμιοποιηθούν και να συντονιστούν και οι αγώνες των εργαζομένων ώστε καμία χώρα να μην είναι μόνη της απέναντι σε αυτή την επίθεση.
Υπενθυμίζεται ότι αύριο Τετάρτη, 6/6 στις 19.00 θα πραγματοποιηθεί Εκδήλωση – Συζήτηση της ΟΛΜΕ στο Αμφιθέατρο της ΓΣΕΕ (Πατησίων 69 και Αινιάνος), με τη συμμετοχή των παραπάνω συνδικαλιστών, όπως επίσης και με την παρουσία του Γεν. Γραμματέα της CTA κ. Hugo Yasky με θέμα:
«Οικονομική κρίση. Επιπτώσεις στην εκπαίδευση. Το παράδειγμα της Αργεντινής».
«Οικονομική κρίση. Επιπτώσεις στην εκπαίδευση. Το παράδειγμα της Αργεντινής».
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου