Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

ΔΑΚΕ Β΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής: Για την Αυτοαξιολόγηση

Η ΔΑΚΕ Β ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής   καλεί τους συναδέλφους ανά σχολείο να υπογράψουν το παρακάτω κείμενο-ψήφισμα κατά της αξιολόγησης.
Τα ψηφίσματα  με τις υπογραφές των συναδέλφων να σταλούν στην Β΄ΕΛΜΕ  Αν. Αττ. για να δημοσιοποιηθούν και να καταδειχθεί η θέση των εκπαιδευτικών στην Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και  την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Θεωρούμε λανθασμένη και πολιτικά ανερμάτιστη  την πρόταση  της αριστερής πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ που καλεί τους  συνάδελφους  να δηλώσουν την άρνησή τους στην αυτοαξιολόγηση έγγραφα στο πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων.  Η δήλωση της άρνησης στα πλαίσια ενός οργάνου διοίκησης του σχολείου, όπως ο Σύλλογος Διδασκόντων, εκθέτει σε κίνδυνο τους
συναδέλφους καθώς επιτρέπει την άσκηση  πειθαρχικών διώξεων.  Το ενδεχόμενο  θυματοποίησης των συναδέλφων  είναι  μια εγκληματική πολιτική στάση. Όσοι το προτείνουν οφείλουν  να απαντήσουν  γιατί δεν πρότειναν ανάλογη άρνηση εφαρμογής νόμων ή εντολών της διοίκησης  και σε άλλα θέματα όπως πχ η  αύξηση του διδακτικού ωραρίου. Θέμα για το οποίο υπήρχε  άμεση εξουσιοδότηση των εκπαιδευτικών από τις ΓΣ του Μαΐου 2013 και των απεργιακών κινητοποιήσεων που αποφασίστηκαν εκείνη την περίοδο. 
Συνάδελφοι οι απειλές για διαγραφή, οι αποκλεισμοί και η έκθεση σε κίνδυνο των μελών της ομοσπονδίας  διασπούν κάθε προοπτική ενότητας στη βάση των προβλημάτων  που αντιμετωπίζουν ο κλάδος και οι εκπαιδευτικοί.
Οι φθηνοί παλικαρισμοί και ανέξοδοι λεονταρισμοί εγκυμονούν τον κίνδυνο να οδηγήσουν σε αδιέξοδο τους συναδέλφους, να τους εγκλωβίσουν σε πειθαρχικά παραπτώματα θέτοντας σε κίνδυνο την υπηρεσιακή τους κατάσταση.
Το συνδικάτο δεν θέτει σε κίνδυνο υπηρεσιακών διώξεων τα μέλη του για να υπηρετηθούν  εμμονές και ιδεοληψίες.

Σχέδιο ψηφίσματος
Οι εκπαιδευτικοί του  ........................ Γυμνασίου / ΓΕΛ / ΕΠΑΛ / ΕΠΑΣ δηλώνουν  ότι είναι αντίθετοι με την αυτοαξιολόγηση στη σχολική μονάδα και με την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
    Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι μια γραφειοκρατική διαδικασία δεν έχει στόχο να γίνει ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο καλύτερο για να υπηρετήσει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.  Υποβάλλει τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο σε αδιέξοδη και άσκοπη ταλαιπωρία εμποδίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς την παραμικρή προοπτική βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου. Η αυτοαξιολόγηση δεν διαμορφώνει τις συνθήκες για τη βελτίωση του σχολείου αλλά θα εντείνει τον ανταγωνισμό και το φόβο στο σχολικό περιβάλλον με τους εκπαιδευτικούς-εργαζόμενους να ζουν σε συνθήκες αυστηρού ελέγχου και ανασφάλειας.  Η  κατηγοριοποίηση των σχολείων και το κλείσιμο στη συνέχεια, όσων είναι «χαμηλά» στην κλίμακα είναι ένα εφιαλτικό ενδεχόμενο που μας βρίσκει αντίθετους.  Δεν θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, το δικαίωμα στη μόρφωση  πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά.
Είμαστε αντίθετοι με την ατομική αξιολόγηση, όπως έχει θεσμοθετηθεί, καθώς  είναι αποκομμένη από την επιμόρφωση και την βελτίωση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου. Η σύνδεσή της  με τη βαθμολογική και μισθολογική προαγωγή και τις απολύσεις, ο  καθορισμός συγκεκριμένων ποσοστώσεων στις προαγωγές ανεξάρτητα από την απόδοση τους εκπαιδευτικών, η έλλειψη αξιοπιστίας και αντικειμενικότητας των διαδικασιών. καλλιεργεί την αυθαιρεσία και αδικία και δικαίως της αποδίδεται ο χαρακτηρισμός της «τιμωρίας»
 Οι οποιαδήποτε μορφής αξιολόγηση θα είναι αποδεκτή από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας όταν θα συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου προς όφελος των μαθητών και των οικογενειών τους. Αξιολόγηση που δεν θα αποτελεί εργαλείο για την επαγγελματική και επιστημονική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μέσα από διαδικασίες επιμόρφωσης  είναι αποτυχημένη και κρύβει επιδιώξεις τιμωρίας και εκφοβισμού. 
    Με βάση τα παραπάνω δεδομένα δηλώνουμε την πλήρη αντίθεση μας στην «αυτοαξιολόγηση» στη σχολική μονάδα και την ατομική αξιολόγηση. Αρνούμαστε τη συμμετοχή μας στις διαδικασίες «αυτοαξιολόγησης» και δε συγκροτούμε εθελοντικά τις ομάδες εργασίας.
Οι  καθηγητές  του ……………….ΓΥΜΝ/ΓΕΛ/ ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ
(ακολουθούν υπογραφές και αναφορά του αριθμού των υπηρετούντων στο σχολείο και εκείνων που υπέγραψαν το ψήφισμα)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου