Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Τεχνική εκπαίδευση η λύση στην ανεργία

 Η σύνδεση της τεχνικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη και την ενίσχυση της απασχόλησης στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις τοποθετήσεις των αρμοδίων υπουργών και των εκπροσώπων των κοινωνικών εταίρων που έγιναν σήμερα κατά την έναρξη της ημερίδας με θέμα «Ο θεσμός της Μαθητείας ως μέσο επίτευξης του ευρωπαϊκού στόχου της Εγγύησης για τη Νεολαία και ο ρόλος και το πλαίσιο συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων».
Η ημερίδα διοργανώνεται στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό, προωθείται η επέκταση του συστήματος μαθητείας ώστε αυτή να αποτελέσει τον κορμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, μέσω της συνεργασίας των υπουργείων Εργασίας και Παιδείας και του ο ΟΑΕΔ.
Η παρεχόμενη εκπαίδευση θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις μελλοντικές ανάγκες των επιχειρήσεων και τις προτεραιότητες της οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό έχει δρομολογηθεί η μεταφορά τεχνογνωσίας προς την Ελλάδα, από ευρωπαϊκές χώρες που έχουν εφαρμόσει με υποδειγματικό τρόπο το σύστημα μαθητείας.
Η σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας αποτελεί στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης ανέφερε, στον χαιρετισμό του, ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος. Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στην καθιέρωση της μαθητείας σε όλους τους μαθητές των ΕΠΑΛ και τόνισε ότι η ανάπτυξη του θεσμού αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη.
Στο πρόγραμμα «Εγγύηση για τη Νεολαία» (Youth Guarantee), του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), εστίασε από την πλευρά του, ο υπουργός Εργασίας, Ι. Βρούτσης. Όπως ανέφερε, το πρόγραμμα, που απευθύνεται σε νέους 15- 24 ετών οι οποίοι αυτήν τη στιγμή βρίσκονται εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης και κατάρτισης, είναι συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,5 δισ. ευρώ και θα δώσει δυνατές και πραγματικές ευκαιρίες ένταξης στην αγορά εργασίας σε περισσότερους από 440.000 ανέργους, τη διετία 2014- 2015.
Ο κ. Βρούτσης τόνισε επίσης, ότι το πρόγραμμα «αποτελεί έναν διακριτό πυλώνα στο πλαίσιο του ολοκληρωμένου "Σχεδίου για την Απασχόληση και την Καταπολέμηση της Ανεργίας" που εξαγγέλθηκε πριν λίγες ημέρες από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, τον Αντώνη Σαμαρά».
«Μία από τις μεγαλύτερες μεταρρυθμίσεις του ελληνικού κράτους και πολύτιμο εργαλείο για τη βελτίωση της κατάστασης που επικρατεί σήμερα στην αγορά εργασίας» χαρακτήρισε τον θεσμό της μαθητείας ο γενικός γραμματέας Συντονισμού του Κυβερνητικού Έργου, Δημήτρης Βαρτζόπουλος.
Στον ρόλο των δομών των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ, που λειτουργούν από τη δεκαετία του '50 έως σήμερα, αναφέρθηκε ο διοικητής του, Θεόδωρος Αμπατζόγλου και τόνισε ότι ο ΟΑΕΔ επεξεργάζεται σύγχρονα προγράμματα μαθητείας και επαγγελματικής κατάρτισης που να ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις και να παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στον χώρο της μαθητείας.
Την πεποίθηση ότι η συμβολή των επιμελητηρίων μπορεί να είναι καθοριστική για την ανάπτυξη του θεσμού της μαθητείας, εξέφρασε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), Κωνσταντίνος Μίχαλος. Ο κ. Μίχαλος εκτίμησε ότι «η διασύνδεση της εκπαίδευσης -και μάλιστα της τεχνικής- με την παραγωγική διαδικασία είναι ζητούμενο κρίσιμης σημασίας για την καταπολέμηση της ανεργίας και την οικοδόμηση ενός υγιούς μοντέλου ανάπτυξης».
Στην ανάγκη της αναγέννησης του θεσμού της μαθητείας αναφέρθηκε και ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας, Γιώργος Καβαθάς. Ο κ. Καβαθάς ανέφερε ότι ο θεσμός υπήρχε από παλιά στην Ελλάδα και υποστήριξε ότι για να πετύχει, θα πρέπει οι νέοι να επιλέγουν τα προγράμματα που τους ταιριάζουν και να μην οδηγούνται σε αυτά από ανάγκη.
Θετικός με τον θεσμό εμφανίστηκε και ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας, Γιάννης Παναγόπουλος που τόνισε όμως ότι θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε να μην υποκαθιστά την απασχόληση και πρόσθεσε ότι τα συνδικάτα αντιτάσσονται σε τέτοιες πρακτικές που ακολουθούνται από ορισμένους εργοδότες.
Η ημερίδα συνεχίζεται με τη συμμετοχή ανώτατων αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και εκπροσώπων δημόσιων φορέων ευρωπαϊκών κρατών.
Ακόμη, έχουν προγραμματιστεί εργαστήρια («workshops») για τον «ρόλο των εμπλεκόμενων φορέων στην υλοποίηση των προγραμμάτων Μαθητείας», καθώς και για τις «Προϋποθέσεις βελτίωσης της ποιότητας και την αύξηση των θέσεων Μαθητείας στις επιχειρήσεις».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-http://www.kathimerini.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου