Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

«Ελλάς, Ελλήνων, μεγαλοεργολάβων»;;;

Για πάνω από 3 χρόνια τα έργα στους αυτοκινητόδρομους παρέμεναν παγωμένα. Τα εργοτάξια είχαν κλείσει και χιλιάδες άνθρωποι είχαν χάσει τη δουλειά τους. Οι εργολαβικές εταιρείες του Μπόμπολα, του Περιστέρη, του Ιωάννου – Παρασκευαϊδη, είχαν προβλήματα ρευστότητας και φυσικά απέλυσαν κόσμο κατά εκατοντάδες.

Την ίδια ώρα, όμως, αυτά τα τρία χρόνια, στους δρόμους καρμανιόλες της Αθηνών – Πατρών και του Μαλιακού, ο κόσμος έδινε κανονικά τα διόδια. Πλήρωνε για δρόμους που δεν υπήρχαν και που πιθανότατα ποτέ δεν θα χαιρόταν. Να πουν, ας πούμε, οι μεγαλοεργολάβοι στους εκατοντάδες… νεκρούς που πλήρωναν διόδια αν θα απολαύσουν ποτέ τους αυτοκινητόδρομους που θα φτιάξουν ποτέ.
Επί τρία χρόνια τα γνωστά, πρόθυμα ΜΜΕ, κατευθυνόμενα φυσικά από τους εργολάβους, έλεγαν ότι πρέπει να επανεκκινήσουν τα έργα διότι είναι ανάπτυξη, γεννιούνται θέσεις εργασίας, δε μπορεί να σκοτώνεται ο κόσμος και άλλα ωραία. Κανείς δεν του έλεγε του πολίτη ότι με το που θα υπογραφούν οι συμβάσεις για να ξεκολλήσουν τα έργα, το ελληνικό δημόσιο θα πληρώσει καμιά 500αριά εκατομμύρια ευρώ ως αποζημιώσεις στους μεγαλοεργολάβους. Ούτε του είπε ότι θα δει αυξήσεις στα διόδια μέχρι και 60%.
Σύμφωνα με τα νέα τιμολόγια, η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη με Ι.Χ. θα κοστίζουν πάνω από 56 ευρώ μετ’ επιστροφής.
Η μεγαλύτερη αύξηση θα ισχύσει και στη βασική διαδρομή Αθήνα-Σκάρφεια, λίγο πριν τη Λαμία, όπου η διαδρομή θα φτάσει τα 23 ευρώ. Για να πας δηλαδή δύο ώρες δρόμο θα πληρώνεις 23 και 23 στην επιστροφή 46 ευρώ. Η νέα τιμολογιακή πολιτική διοδίων που θα επιβληθεί από το νέο χρόνο, διαμορφώνεται με τιμή βάσης 0,040 ευρώ ανά χιλιόμετρο διανυόμενης απόστασης (με τιμές 1.1.2003 χωρίς ΦΠΑ). Χιλιόμετρο και… τάλιρο με λίγα λόγια.
Κι έχουμε το εξής οξύμωρο: Ο κόσμος θα πληρώσει δύο φορές για να δει να γίνονται κάποτε τα έργα, και όταν αυτά γίνουν θα συνεχίσει να τα πληρώσει για καμιά 20αριά χρόνια τουλάχιστον. Το δημόσιο, δηλαδή ο ελληνικός λαός εκτιμάται ότι θα επιβαρυνθεί με περίπου 2,2 δις ευρώ για την επανεκκίνηση κι επιπλέον τα διόδια που θα δίνει για να βλέπει τα εργοτάξια του Άκτωρα να δουλεύουν.
Αναρωτιέται κανείς μετά από αυτή τη συμφωνία του κ. Χρυσοχοϊδη: Υπάρχει κάτι κακό για τους εργολάβους; Πληρώνουν αυτοί κάτι; Χάνουν κάτι για να γίνουν τα έργα;  Ή μήπως έχουν και την πίτα ολάκερη και το σκύλο χορτάτο;
Περιμέναμε από την παρούσα κυβέρνηση να διαλύσει το γνωστό «Ελλάς, Ελλήνων, μεγαλοεργολάβων». Αυτοί έκαναν κουμάντο χρόνια τώρα, ειδικά από το 1995 μέχρι το 2007. Τότε που οι νταβατζήδες, εθνικοί εργολάβοι και προμηθευτές εκμεταλλεύτηκαν την ανάγκη για μεγάλα έργα και την ύποπτη υποχωρητικότητα των κυβερνώντων.
Τώρα, όμως, που ο κόσμος βρίσκεται σε συνθήκες φτώχειας, γιατί θα πρέπει να γίνει ο εθνικός χορηγός των μεγαλοεργολάβων;
antinews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου