Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

Η αξιολολόγηση με πίνακες

  • ΠΙΝΑΚΑΣ 1 ΒΑΘΜΟΙ
 
ΕΤΗ
ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ
ΠΡΟΑΓΩΓΗ με ποσοστώσεις
Ν. 4024 (ΦΕΚ 226/27-10-11, τ. Α΄)- Άρθρα 7 & 8
ΣΤ΄
2
100% (Από ΣΤ-Ε)
Δεν προάγονται  όσοι έχουν κριθεί ΄΄ελλιπείς΄΄ (σε πάνω από 1 κριτήρια και σε μία εκ των κατηγοριών-ασχέτως συνολικής βαθμολογίας)! (Άθρο 16, παρ.4) Π.Δ.152/2013
Ε΄
4
90% (Ε΄-Δ΄)
Από τον Ε΄ βαθμό έως και Β΄ δεν προάγονται οι κρινόμενοι ως ανεπαρκείς και η ποσόστωση ανεξάρτητη της βαθμολογίας. Όσοι κρίνονται ανεπαρκείς υποβάλλονται στη διαδικασία κρίσης μετά 2 έτη
Δ΄
4
80% (Δ΄-Γ΄)
Γ΄
4
70% (Γ΄- Β΄)
Β΄
6
30% (Β΄- Α΄)
Α΄


Βασικά σημεία του Π.Δ. είναι:

1. Αξιολογούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν ως: α) Περιφερειακοί Διευθυντές, β) Προϊστάμενοι τμημάτων, γ) Σχολικοί Σύμβουλοι, δ) Δ/ντες Εκπαίδευσης, ε) Συντονιστές εξωτερικού, στ) Δ/ντες Σχολικών Μονάδων, ζ) Προϊστάμενοι Σχολείων και Νηπιαγωγείων, η) Υπ/ντες Σχολείων, θ) Εκπαιδευτικοί.

2. Η αξιολόγηση διακρίνεται σε διοικητική (κάθε έτος) και σε εκπαιδευτική (μια φορά τουλάχιστον την  τριετία) (Άθρο 1, Παρ. 2).
3. Για κάθε ομάδα αξιολογουμένων ορίζονται και οι αξιολογητές. Ενδεικτικά: α) Οι Δ/ντες Σχολείων αξιολογούνται διοικητικά από τους οικείους Δ/ντες Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικά από τους οικείους Σχολικούς Συμβούλους - β) Οι Υπ/ντες Σχολείων αξιολογούνται διοικητικά από Δ/ντες Σχολείων και εκπαιδευτικά από τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο - γ) Οι Εκπαιδευτικοί αξιολογούνται διοικητικά από τον Δ/ντή του Σχολείου και εκπαιδευτικά από τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο. Οι Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε περισσότερα από ένα Σχολεία αξιολογούνται από όλους τους Διευθυντές των Σχολείων αυτών. - δ) Οι Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε υπηρεσίες και ασκούν διοικητικά καθήκοντα αξιολογούνται όπως οι δημόσιοι υπάλληλοι και ορίζει ο Ν. 4024.

4. Η αξιολόγηση γίνεται σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα και σε βαθμολογική κλίμακα από 0 έως 100 ως εξής: (ελλιπής»  0 έως 30 βαθμοί), (επαρκής 31 έως 60 βαθμοί), (πολύ καλός 61 έως 80 βαθμοί ) και  (εξαιρετικός από 81 έως 100 βαθμοί).
   5. Κάθε ομάδα αξιολογουμένων έχει τις δικές της κατηγορίες και κριτήρια αξιολόγησης (παρουσιάζονται  κατηγορίες με τα κριτήρια Δ/ντών, Υπ/ντών σχ. μονάδων & Εκπ/κών).

ΠΙΝΑΚΑΣ 2
ΟΜΑΔΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ
Δ/ΝΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
1. Άσκηση Διοικητικού-
     οργανωτικού έργου
2. Εποπτεία και Αξιολόγηση



3. Εκπαιδευτική Αξιολόγηση
.- Υλοποίηση νομοθετικού πλαισίου
.- Οργάνωση έργου Συλλ. Διδασκόντων
.- Εποπτεία, έλεγχος και αξιολόγηση εκπαιδευτικών
.- Οργάνωση και διεξαγωγή Διαδικασία
αυτό-αξιολόγησης
.- Αξιολογείται από τον Σχολικό Σύμβουλο σε όλα τα κριτήρια που αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί
ΥΠ/ΝΤΕΣ
ΣΧΟΛΕΙΩΝ
1.Άσκηση Διοικ-Οργαν. έργου
2.Επαιδευτική Αξιολόγηση

.-Αξιολόγηση των διοικητικών του καθηκόντων
.-Αξιολογείται από τον Σχ. Σύμβουλο σε όλα τα κριτήρια που αξιολογούνται οι Εκ/κοί
ΕΚΠ/ΚΟΙ
1.Εκπαιδευτικό Περιβάλλον


2. Σχεδιασμός- Προγραμματισμός




3.Διεξαγωγή Διδασκαλίας και αξιολόγησης μαθητών


4.Υπηρεσιακή συνέπεια- επάρκεια


5.Επιστημονική-Επαγγελματική ανάπτυξη

1α.-Διαπροσωπικές Σχέσεις
.- Παιδαγωγικό Κλίμα
.- Οργάνωση Σχολικής Τάξης
.- Βαθμός αντίληψης των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών
.- Στόχοι και προετοιμασία ενότητας μαθημάτων
.- Διδακτικές ενέργειες και Εκπαιδευτικά μέσα

.-Μαθησιακή και ψυχολογική προετοιμασία μαθητών
.- Διδακτικές Ενέργειες Εκπαιδευτικού
.- Κινητοποίηση μαθησιακών διαδικασιών
.- Εμπέδωση νέας γνώσης και αξιολόγησης μαθητών
.- Τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις
.- Συμμετοχή στη Σχολική Λειτουργία
.- Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς
.- Τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη
.- Επαγγελματική ανάπτυξη-επιμόρφωση

  • Οι Δόκιμοι Εκπαιδευτικοί αξιολογούνται στην δόκιμη 2ετή υπηρεσία τους 2 φορές διοικητικά και 2 εκπαιδευτικά για την μονιμοποίησή τους.
    • Οι κατηγορίες αξιολόγησης των Εκπ/κών δεν έχουν την ίδια βαρύτητα αλλά ο μέσος όρος κάθε κατηγορίας πολλαπλασιάζεται με ένα συντελεστή που είναι:  
    • α) 1η κατηγορία×0,75 
    •  β) 2η κατηγορία× 0,50
γ)  3η κατηγορία×1,25     
 δ) 4η κατηγορία ×2  
και ε) 5η κατηγορία  × 0,50

  • Αν ένας εκπαιδευτικός έχει κριθεί ελλιπής σε πάνω από 1 κριτήρια τότε κρίνεται συνολικά ελλιπής

6. Η τελική βαθμολογία είναι ο μέσος όρος όλων των κατηγοριών και δίνεται από τον Τύπο:
Μ.Ο.=  ( Κ × ΣΚ) + ( Κ × ΣΚ) + ( Κ × ΣΚ) + ( Κ × ΣΚ) + ( Κ × ΣΚ)                                                                            5
                   (*Κ= Ο μέσος όρος των κριτηρίων της 1ης κατηγορίας, *ΣΚ= Ο συντελεστής βαρύτητας της 1ης κατηγορίας)

7. Αν η τελική βαθμολογία είναι «ελλιπής» τότε ο εκπαιδευτικός  είναι μη προακτέος και εντάσσεται στην § 4 του άρθρου 8 του Ν.4024/2011

8. α) Προηγείται η αυτό αξιολόγηση σε ειδικό έντυπο και κατατίθεται στον Δ/ντή και τον Σχολικό Σύμβουλο.
     β) Η διαδικασία της αξιολόγησης γίνεται μετά από έγγραφο κάλεσμα του αξιολογητή προς τον αξιολογούμενο πριν την αξιολογική περίοδο.
     γ) Η εκπαιδευτική αξιολόγηση έχει 4 στάδια: α) Προγραμματισμός-ετοιμασία παρακολούθησης διδασκαλίας, β) Παρακολούθηση 2 τουλάχιστον διδασκαλιών, γ) Αξιολογική συζήτηση, δ) Σύνταξη αξιολογικής έκθεσης.
9. Η αξιολογική έκθεση κατατίθεται και στον αξιολογούμενο που έχει το δικαίωμα να υποβάλλει ένσταση όταν η βαθμολογία είναι <45 και όταν η διαφορά των αξιολογητών είναι >45
10. Οι υφιστάμενοι έχουν το δικαίωμα να αξιολογήσουν τους προϊσταμένους τους (προαιρετικά).
11. Η διοικητική αξιολόγηση γίνεται: α) Για Προϊσταμένους- Σχολικούς Συμβούλους από την δημοσίευση του ΦΕΚ 240, δηλαδή από 5-11-2013.
* Κατά προτεραιότητα αξιολογούνται οι Εκπαιδευτικοί που έως 31η Μαΐου 2014 συμπληρώνουν τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται για την προαγωγή από τον βαθμό που κατέχουν στον επόμενο βαθμό σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του ν. 4024/2011.

Λεμπέση Κατερίνα-Αιρετός ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου