Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014

Παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια: Πώς αποκτάται

Με έγγραφό του το υπουργείο Παιδείας γνωστοποιεί ποιοι είναι οι τίτλοι που παρέχουν την παιδαγωγική επάρκεια  η οποία είναι απαραίτητη για διορισμό ή πρόσληψη σε δημόσια σχολεία.
Μέσα από το έγγραφο αυτό διαπιστώνει κανείς  ότι παιδαγωγική επάρκεια, σύμφωνα με πράξεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προσφέρουν και  ορισμένα μεταπτυχιακά του τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και των τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αιγαίου άλλα και του Οικονομικού Πανεπιστημίου.

Ακολούθως, παρουσιάζονται όλοι οι τίτλοι που παρέχουν παιδαγωγική επάρκεια  και είναι ισοδύναμοι με το πτυχίο της ΣΕΛΕΤΕ/ΑΣΠΑΙΤΕ όπως αυτοί προκύπτουν από το έγγραφο που απέστειλε το υπουργείο Παιδείας προς το ΑΣΕΠ αναφορικά με ένα εκ των μοριοδοτούμενων κριτηρίων των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα:
  1. Πτυχίο Παιδαγωγικών Τμημάτων Α.Ε.Ι. (Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τμημάτων Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Τμημάτων Φιλοσοφίας- Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας, Τμημάτων Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής).
  2. Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ή διδακτορικό δίπλωμα στις επιστήμες της αγωγής.
  3. Βεβαίωση περί επιτυχούς παρακολούθησης ειδικού προγράμματος σπουδών τουλάχιστον εξαμηνιαίας διάρκειας, το οποίο παρέχεται από τμήμα Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) ή από ομάδες συνεργαζόμενων τμημάτων του ίδιου ή περισσότερων Α.Ε.Ι.
  4. Πτυχίο τμήματος Α.Ε.Ι., το πρόγραμμα σπουδών του οποίου εξασφαλίζει την προς τούτο αναγκαία θεωρητική κατάρτιση και πρακτική εξάσκηση και οι απόφοιτοι του οποίου έχουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Προϋπόθεση αποτελεί η ύπαρξη μέσα στο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος διδακτικών αντικειμένων που εμπίπτουν στις ακόλουθες θεματικές περιοχές: 1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής. 2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας. 3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση. Το πρόγραμμα σπουδών αξιολογείται στο πλαίσιο της αξιολόγησης του Τμήματος. Για την εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από το εν λόγω πτυχίο, εκδίδεται διαπιστωτική απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση της Συγκλήτου του οικείου Α.Ε.Ι. και γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
Επιπλέον, παιδαγωγική επάρκεια παρέχει και το μεταπτυχιακό του ΕΑΠ  “Σπουδές στην Εκπαίδευση”. Εκτός όμως από το μεταπτυχιακό του ΕΑΠ σύμφωνα με πράξεις του  Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπ/κής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), προκύπτει ότι τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπ/σης (Π.Τ.Δ.Ε.) Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.).
Επίσης, παιδαγωγική επάρκεια προσφέρουν τα Μεταπτυχιακά του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου καθώς και το Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του Οικονομικού Παν/μίου Αθηνών (ΟΠΑ). Πιο αναλυτικά το έγγραφο αναφέρει:

Α) Από την αριθμ. 90893/Γ1/5-7-2013 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1686 Β/9-7-2013), η οποία εκδόθηκε μετά την αριθμ.19/3-6-2013 Πράξη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπ/κής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.),προκύπτει ότι τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπ/σης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) στους Τομείς με τις ακόλουθες κατευθύνσεις ανά τομέα:

Α. Τομέας Επιστημών της Αγωγής: 
• Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική (Διδακτική- Προγράμματα Σπουδών, Εκπαίδευση ενηλίκων, Συνεχιζόμενη εκπαίδευση και δια βίου μάθηση) 
• Συγκριτική Παιδαγωγική» με ειδίκευση σε ζητήματα ποιότητας της εκπαίδευσης 
• Κοινωνιοβιολογία, Νευροεπιστήμες και Εκπαίδευση.

Β. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας: 
• Ειδική Αγωγή, Λογοθεραπεία-Συμβουλευτική

Γ. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών: 
• Διδακτική της Γλώσσας-Λογοτεχνία-Θέατρο και Εκπαίδευση. 
• Ιστορία και διδακτική της ιστορίας-Λαογραφία και πολιτισμός. 
• Κοινωνιολογία της Εργασίας: πολιτικές Αγοράς Εργασίας-Μειονότητες-Παιδική Ηλικία.

Δ. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής: 
• Μαθηματικά στην Εκπαίδευση (Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδακτική των Μαθηματικών). 
• Πληροφορική στην Εκπαίδευση. 

Ε. Τομέας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος: 
• Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση. 

ΣΤ. Σύμπραξη ΠΤΔΕ-ΤΕΙ Πειραιά: 
• Εκπαιδευτική Τεχνολογία και ανάπτυξη Ανθρώπινων Πόρων, πληρούν τις προϋποθέσεις κατοχύρωσης παιδαγωγικής επάρκειας για τους κατόχους του αντίστοιχου μεταπτυχιακού τίτλου. 

γ) Σύμφωνα με την αριθμ. 39460/Γ2/21-3-2013 υ. α. (ΦΕΚ 689 Β), το Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του Οικονομικού Παν/μίου Αθηνών (ΟΠΑ) πληροί όλες τις προβλεπόμενες αναγκαίες επιστημονικές και διοικητικές προδιαγραφές και ως εκ τούτου εξασφαλίζει παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια (άρθρο 2 παρ. 3 περ. β ν. 3848/2010). 

δ) Σύμφωνα με την αριθμ. Φ.12/733/1615520/Γ1 Υ.Α. (ΦΕΚ 2907 β΄/2013), τα Μεταπτυχιακά του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου στα Προγράμματα: 

1. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 

2. Φύλο και νέα εκπαιδευτικά και εργασιακά περιβάλλοντα στην κοινωνία της πληροφορίας, 

3. Περιβαλλοντική εκπαίδευση

και 

4. Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό, πληρούν τις προϋποθέσεις κατοχύρωσης παιδαγωγικής επάρκειας για τους κατόχους του αντίστοιχου μεταπτυχιακού τίτλου, μόνον για όσους έχουν αποφοιτήσει επιτυχώς, καθώς και για όσους είχαν εγγραφεί κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013−2014 και θα αποφοιτήσουν επιτυχώς.
news.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου