Η αποτελεσματικότητα αλλά και η σωστή λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας είναι ένα μόνιμο θέμα συζήτησης τα τελευταία αρκετά χρόνια. Τα υπερβολικά φροντιστήρια, οι αγχωτικές πανελλήνιες αλλά και η απαξίωση του ίδιου του σχολείου ειδικά στις τελευταίες τάξεις είναι παράγοντες που, όπως είναι λογικό, επηρεάζουν τόσο την απόδοση όσο και την διάθεση που έχουν οι μαθητές κάθε πρωί που ξεκινάνε για το σχολείο.
Αυτά τα προβλήματα ήρθε να αποκαλύψει το διάγραμμα που παρουσίασε ο ΟΟΣΑ, με άξονες τις επιδόσεις των μαθητών αλλά και τη θετική ή αρνητική διάθεσή τους ανά χώρα. Η Ελλάδα έχει μια θέση στο κάτω αριστερό μέρος του διαγράμματος, κάτι που σημαίνει πως οι μαθητές της συνδυάζουν δύο αρνητικά χαρακτηριστικά. Πέρα από τις μέτριες προς κακές επιδόσεις τους στα διαγωνίσματα, εμφανίζουν μια υπερβολικά αρνητική διάθεση να κάνουν μάθημα.
Αυτό είναι και το κύριο πρόβλημα, καθώς αν βελτιωθεί ο τρόπος με τον οποίο αντικρίζουν οι Ελληνες μαθητές το σχολείο, τότε το φυσιολογικό είναι να βελτιωθούν και οι επιδόσεις τους. Προς το παρόν όμως, τα Ελληνικά σχολεία έχουν τη τέταρτη χειρότερη θέση ανάμεσα στα σχολεία του διαγράμματος, μετά από το Κατάρ, την Αργεντινή και την Κύπρο. Πράγμα που σημαίνει πως ο συνδυασμός επίδοσης και διάθεσης είναι απογοητευτικός.
Από την αντίθετη μεριά, τα σχολεία της Σιγκαπούρης, του Ταϊβάν και της Ελβετίας έχουν τις τρεις πρώτες θέσεις στο κατάλογο που συνδυάζει θετικές επιδόσεις και όρεξη για μάθημα. Παράλληλα, υπάρχουν κάποιες περίεργες περιπτώσεις χωρών στις οποίες εμφανίζονται πολύ καλές επιδόσεις αλλά και πολύ αρνητική διάθεση για μάθημα, όπως για παράδειγμα η Νότια Κορέα και η Εσθονία, αλλά και χώρες που οι μαθητές είναι μόνο... χαρούμενοι αλλά δεν έχουν καθόλου καλά αποτελέσματα, όπως η Κολομβία, το Περού και η Ινδονησία.
Δείτε αναλυτικά το διάγραμμα του ΟΟΣΑ αλλά και τους καταλόγους των καλύτερων και των χειρότερων σχολείων:
Πηγή: | iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου