Πενθήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες αρχής γενομένης από τη Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου αποφάσισαν οι πρόεδροι των τοπικών ΕΛΜΕ με τα μέλη του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, στη μαραθώνια συνεδρίασή τους η οποία ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ της Δευτέρας.
Υπέρ της συγκεκριμένης πρότασης ψήφισαν 72 ΕΛΜΕ από τις 85 που έλαβαν μέρος στη συνεδρίαση.
Οι καθηγητές θα επανεξετάζουν τη στάση τους μετά από κάθε πενθήμερη απεργία.
Ανοιχτή επιστολή σε γονείς και μαθητές
Παράλληλα, με ανοικτές επιστολές που απέστειλαν οι καθηγητές καλούν σε συστράτευση γονείς και μαθητές «στον αγώνα για το δημόσιο σχολείο που θα χωράει όλους τους μαθητές και όλους τουςεκπαιδευτικούς».
Στην επιστολή θέτουν μια σειρά από ερωτήματα στην κυβέρνηση:
«Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με 16.000 λιγότερους καθηγητές;
Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με 27άρια και 30άρια τμήματα, με μετακινήσεις μαθητών και κατευθύνσεων;
Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς ένας μεγάλος αριθμός μαθητών των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ (περίπου 15.000) να βρίσκει τον καθηγητή του και τον τομέα στον οποίο φοιτούσε και θα ήθελε να συνεχίσει να φοιτά;
Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με καθηγητές που δεν ξέρουν σε ποια και πόσα σχολεία θα διδάξουν, σε ποια περιοχή της χώρας θα δουλέψουν κι αν θα έχουν δουλειά το επόμενο διάστημα;
Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με λειτουργικές δαπάνες μειωμένες κατά 60%;»
Στην επιστολή της, η ΟΛΜΕ ενημερώνει τους μαθητές ότι θα «ξεσηκωθούμε σε έναν απεργιακό αγώνα για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου, της ζωής της δικιάς μας και της δικιάς σου.
»Εμείς οι καθηγητές και οι καθηγήτριές σου, σού ζητάμε να σταθείς στο πλάι μας, να προσθέσεις την αποφασιστικότητά σου στη δική μας και να γίνεις μέρος του τεράστιου λαϊκού ποταμιού που θα γεμίσει τους δρόμους της χώρας και θα νικήσει» καταλήγουν οι εκπρόσωποι των καθηγητών.
Σε ετοιμότητα δάσκαλοι και ιδιωτικοί
Ταυτόχρονα η ΟΛΜΕ έχει καλέσει σε συγκρότηση κοινού απεργιακού μετώπου τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και τους δασκάλους.
Οι πρώτοι αναμένεται να καθορίσουν μέσα στην εβδομάδα τη στάση τους ενώ οι δεύτεροι -που έχουν την Τρίτη συνάντηση με την ΟΛΜΕ- κάλεσαν σε αγωνιστική επαγρύπνηση τούς συναδέλφους τους, μετά τη συνάντηση που είχαν με τον υφυπουργό Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου.
Τι λέει ο υπουργός Παιδείας
Από την πλευρά της η κυβέρνησης επιμένει ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά, ενώ ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος έχει διαμηνύσει ότι σε αυτή την φάση δεν πρόκειται να υπάρξει επιστράτευση.
Μιλώντας στη Βουλή την Δευτέρα και υπεραμυνόμενος των αλλαγών που εισάγει το νομοσχέδιο για το νέο λύκειο ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε:
«Ο βασικός στόχος και ο κοινός τόπος όλων είναι η αναβάθμιση του λυκείου που θα βάλει τέλος σε μία αναχρονιστική, αναποτελεσματική αντίληψη και ταυτόχρονα θα δώσει το δικαίωμα ίσων ευκαιριών σε μαθητές και εκπαιδευτικούς».
Παράλληλα, ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος επιτέθηκε σε συνδικαλιστές που αντιδρούν στις αλλαγές, λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις, πριν ανοίξουν τα σχολεία συνδικαλιστές σπεύδουν να ανακαλύψουν κενά. Τι αξιοπιστία έχει αυτή η καταγγελία;»
«Δεν νοείται κανένας σχεδιασμός χωρίς αξιολόγηση», τόνισε ο υπουργός, σημειώνοντας ότι μέχρι σήμερα, όπως γινόταν ήταν ευκαιριακή και αμφισβητήσιμη. Και πρόσθεσε:
«Ακούσαμε ότι είναι ένα συντηρητικό νομοσχέδιο. Αν πρόοδος είναι η κατάργηση της αξιολόγησης τότε ναι, είμαστε πράγματι συντηρητικοί. Αν πρόοδος είναι η κατάργηση των πρότυπων σχολείων, ναι τότε πράγματι είμαστε συντηρητικοί.
»Αν πρόοδος είναι η κατάργηση της αρχαίας γλώσσας και εμείς επιμένουμε ότι δεν είναι, τότε ναι, εμείς είμαστε συντηρητικοί. Αν είμαστε συντηρητικοί γιατί προσπαθούμε να διορθώσουμε τις στρεβλώσεις και τις αδιαφανείς διαδικασίες, τότε ναι είμαστε».
«Το νομοσχέδιο είναι απόσταγμα ενδελεχούς και σε βάθος διαδικασίας διαλόγου για μια μόνο βαθμίδα της εκπαίδευσης», επεσήμανε ο υπουργός Παιδείας και συνέχισε:
«Δεν σας προβληματίζει ότι αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα που ίσχυε δεν εξυπηρετεί μαθητές, οικογένεια κοινωνία; Οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις συνθέτουν ένα αδιαφανές σύστημα που εξυπηρετεί ενδεχομένως τους εκπαιδευτικούς, δεν εξυπηρετεί όμως μαθητές οικογένεια και κοινωνία».
Ο υπουργός Παιδείας, μίλησε ακόμα για αδιάβλητο πανελλαδικό εξεταστικό σύστημα, για την δημιουργία «αντικειμενικού σχολείου μιας ταχύτητας σε όλη την επικράτεια» αλλά και για «αναβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών» ενώ απέρριψε τους ισχυρισμούς για λύκεια που μετατρέπονται σε εξεταστικά κέντρα.
«Οι εξετάσεις δεν αυξάνονται. Τις ίδιες είχαμε, τις ίδιες έχουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Έμφαση έδωσε ο υπουργός Παιδείας.στο επαγγελματικό λύκειο και στην αναμόρφωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, χαρακτηρίζοντας πολύ σημαντικό το θεσμό της μαθητείας, ενώ τόνισε ότι στόχος των αλλαγών είναι ένα λύκειο που θα κατοχυρώνει την ισονομία και την ισοτιμία μεταξύ των μαθητών.
«Το τελικό ζητούμενο είναι ένα δημοκρατικό ανθρώπινο εκπαιδευτικό σύστημα που θα διασφαλίζει την ποιότητα της γνώσης και θα δίνει στον πολίτη τις δυνατότητες να ανταπεξέλθουν στο στίβο της ζωής», κατέληξε ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος
Οι καθηγητές θα επανεξετάζουν τη στάση τους μετά από κάθε πενθήμερη απεργία.
Ανοιχτή επιστολή σε γονείς και μαθητές
Παράλληλα, με ανοικτές επιστολές που απέστειλαν οι καθηγητές καλούν σε συστράτευση γονείς και μαθητές «στον αγώνα για το δημόσιο σχολείο που θα χωράει όλους τους μαθητές και όλους τουςεκπαιδευτικούς».
Στην επιστολή θέτουν μια σειρά από ερωτήματα στην κυβέρνηση:
«Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με 16.000 λιγότερους καθηγητές;
Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με 27άρια και 30άρια τμήματα, με μετακινήσεις μαθητών και κατευθύνσεων;
Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς ένας μεγάλος αριθμός μαθητών των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ (περίπου 15.000) να βρίσκει τον καθηγητή του και τον τομέα στον οποίο φοιτούσε και θα ήθελε να συνεχίσει να φοιτά;
Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με καθηγητές που δεν ξέρουν σε ποια και πόσα σχολεία θα διδάξουν, σε ποια περιοχή της χώρας θα δουλέψουν κι αν θα έχουν δουλειά το επόμενο διάστημα;
Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με λειτουργικές δαπάνες μειωμένες κατά 60%;»
Στην επιστολή της, η ΟΛΜΕ ενημερώνει τους μαθητές ότι θα «ξεσηκωθούμε σε έναν απεργιακό αγώνα για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου, της ζωής της δικιάς μας και της δικιάς σου.
»Εμείς οι καθηγητές και οι καθηγήτριές σου, σού ζητάμε να σταθείς στο πλάι μας, να προσθέσεις την αποφασιστικότητά σου στη δική μας και να γίνεις μέρος του τεράστιου λαϊκού ποταμιού που θα γεμίσει τους δρόμους της χώρας και θα νικήσει» καταλήγουν οι εκπρόσωποι των καθηγητών.
Σε ετοιμότητα δάσκαλοι και ιδιωτικοί
Ταυτόχρονα η ΟΛΜΕ έχει καλέσει σε συγκρότηση κοινού απεργιακού μετώπου τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και τους δασκάλους.
Οι πρώτοι αναμένεται να καθορίσουν μέσα στην εβδομάδα τη στάση τους ενώ οι δεύτεροι -που έχουν την Τρίτη συνάντηση με την ΟΛΜΕ- κάλεσαν σε αγωνιστική επαγρύπνηση τούς συναδέλφους τους, μετά τη συνάντηση που είχαν με τον υφυπουργό Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου.
Τι λέει ο υπουργός Παιδείας
Από την πλευρά της η κυβέρνησης επιμένει ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά, ενώ ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος έχει διαμηνύσει ότι σε αυτή την φάση δεν πρόκειται να υπάρξει επιστράτευση.
Μιλώντας στη Βουλή την Δευτέρα και υπεραμυνόμενος των αλλαγών που εισάγει το νομοσχέδιο για το νέο λύκειο ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε:
«Ο βασικός στόχος και ο κοινός τόπος όλων είναι η αναβάθμιση του λυκείου που θα βάλει τέλος σε μία αναχρονιστική, αναποτελεσματική αντίληψη και ταυτόχρονα θα δώσει το δικαίωμα ίσων ευκαιριών σε μαθητές και εκπαιδευτικούς».
Παράλληλα, ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος επιτέθηκε σε συνδικαλιστές που αντιδρούν στις αλλαγές, λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις, πριν ανοίξουν τα σχολεία συνδικαλιστές σπεύδουν να ανακαλύψουν κενά. Τι αξιοπιστία έχει αυτή η καταγγελία;»
«Δεν νοείται κανένας σχεδιασμός χωρίς αξιολόγηση», τόνισε ο υπουργός, σημειώνοντας ότι μέχρι σήμερα, όπως γινόταν ήταν ευκαιριακή και αμφισβητήσιμη. Και πρόσθεσε:
«Ακούσαμε ότι είναι ένα συντηρητικό νομοσχέδιο. Αν πρόοδος είναι η κατάργηση της αξιολόγησης τότε ναι, είμαστε πράγματι συντηρητικοί. Αν πρόοδος είναι η κατάργηση των πρότυπων σχολείων, ναι τότε πράγματι είμαστε συντηρητικοί.
»Αν πρόοδος είναι η κατάργηση της αρχαίας γλώσσας και εμείς επιμένουμε ότι δεν είναι, τότε ναι, εμείς είμαστε συντηρητικοί. Αν είμαστε συντηρητικοί γιατί προσπαθούμε να διορθώσουμε τις στρεβλώσεις και τις αδιαφανείς διαδικασίες, τότε ναι είμαστε».
«Το νομοσχέδιο είναι απόσταγμα ενδελεχούς και σε βάθος διαδικασίας διαλόγου για μια μόνο βαθμίδα της εκπαίδευσης», επεσήμανε ο υπουργός Παιδείας και συνέχισε:
«Δεν σας προβληματίζει ότι αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα που ίσχυε δεν εξυπηρετεί μαθητές, οικογένεια κοινωνία; Οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις συνθέτουν ένα αδιαφανές σύστημα που εξυπηρετεί ενδεχομένως τους εκπαιδευτικούς, δεν εξυπηρετεί όμως μαθητές οικογένεια και κοινωνία».
Ο υπουργός Παιδείας, μίλησε ακόμα για αδιάβλητο πανελλαδικό εξεταστικό σύστημα, για την δημιουργία «αντικειμενικού σχολείου μιας ταχύτητας σε όλη την επικράτεια» αλλά και για «αναβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών» ενώ απέρριψε τους ισχυρισμούς για λύκεια που μετατρέπονται σε εξεταστικά κέντρα.
«Οι εξετάσεις δεν αυξάνονται. Τις ίδιες είχαμε, τις ίδιες έχουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Έμφαση έδωσε ο υπουργός Παιδείας.στο επαγγελματικό λύκειο και στην αναμόρφωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, χαρακτηρίζοντας πολύ σημαντικό το θεσμό της μαθητείας, ενώ τόνισε ότι στόχος των αλλαγών είναι ένα λύκειο που θα κατοχυρώνει την ισονομία και την ισοτιμία μεταξύ των μαθητών.
«Το τελικό ζητούμενο είναι ένα δημοκρατικό ανθρώπινο εκπαιδευτικό σύστημα που θα διασφαλίζει την ποιότητα της γνώσης και θα δίνει στον πολίτη τις δυνατότητες να ανταπεξέλθουν στο στίβο της ζωής», κατέληξε ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου