Το σχέδιο νόμου διακρίνεται από την προχειρότητά του, καθώς δεν αποτελεί μέρος ενός συνεκτικού σχεδίου για την εκπαίδευση, αλλά είναι ένα κακοφτιαγμένο πλάνο που διακρίνεται από την μπακαλίστικη λογική του. Μετά από ημέρες μαγειρεμάτων και ελάχιστη δημόσια διαβούλευση η κυβέρνηση κατέθεσε το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο. Όπως θα αναφέρουμε σε αναλυτική ανακοίνωση στη διάρκεια της ημέρας, το σχέδιο νόμου διακρίνεται από την προχειρότητά του, καθώς δεν αποτελεί μέρος ενός συνεκτικού σχεδίου για την εκπαίδευση, αλλά είναι ένα κακοφτιαγμένο πλάνο που διακρίνεται από την μπακαλίστικη λογική του στην επιλογή των γνωστικών αντικειμένων και συμπληρωνόταν μέχρι την τελευταία στιγμή με «μπαλώματα», ώστε να κατευναστούν αντιδράσεις. Διακρίνεται, επίσης, για την αναχρονιστική του λογική, διότι τα μαθήματα δεν διασυνδέονται με τη λογική της διεπιστημονικότητας, όπως συμβαίνει σε όλα τα προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα, αλλά περιέχει σωρεία μαθημάτων, ατάκτως εριμμένων, χωρίς τη δυνατότητα επιλογής και με συρρικνωμένη την τόσο απαραίτητη εκμάθηση ερευνητικών δεξιοτήτων. Επιστρέφει, δε, το σχολείο στην εποχή των δεσμών, της παπαγαλίας και του τεράστιου φόρτου εργασίας για
τους μαθητές που μετατρέπονται για μια ακόμη φορά σε υποζύγια «γνώσης», αντί να αναδειχθούν σε ενεργούς συνδιαμορφωτές της μαθησιακής διαδικασίας. Τέλος, οι δρακόντειοι όροι προαγωγής σε συνδυασμό με την αναχρονιστική λογική του σχολείου αποστήθισης θα εκδιώξουν χιλιάδες παιδιά, κυρίως των φτωχών στρωμάτων, από την εκπαιδευτική διαδικασία και θα αναγκάσουν τους γονείς να «επενδύσουν» εκατομμύρια ευρώ σε φροντιστήρια για να αντέξουν τα παιδιά τους τον τριετή μαραθώνιο βαθμοθηρίας και μαθησιακής επιβίωσης.
τους μαθητές που μετατρέπονται για μια ακόμη φορά σε υποζύγια «γνώσης», αντί να αναδειχθούν σε ενεργούς συνδιαμορφωτές της μαθησιακής διαδικασίας. Τέλος, οι δρακόντειοι όροι προαγωγής σε συνδυασμό με την αναχρονιστική λογική του σχολείου αποστήθισης θα εκδιώξουν χιλιάδες παιδιά, κυρίως των φτωχών στρωμάτων, από την εκπαιδευτική διαδικασία και θα αναγκάσουν τους γονείς να «επενδύσουν» εκατομμύρια ευρώ σε φροντιστήρια για να αντέξουν τα παιδιά τους τον τριετή μαραθώνιο βαθμοθηρίας και μαθησιακής επιβίωσης.
Ακολουθεί μια πρώτη ανάλυση των αλλαγών που περιέχει το σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο, ένα γενικό διάγραμμα των γνωστικών αντικειμένων του Νέου Λυκείου και μια αναλυτική παρουσίαση των:
Α’ Λυκείου Β’ Λυκείου
και Γ’ Λυκείου
Τους πίνακες επιμελήθηκε ο Δρ. Αργύρης Ψαλίδας, μέλος του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ και Πρόεδρος του ΣΕΛΚΑ.
Πηγή: www.oiele.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου