-Και γιατί να μας πάρετε το Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης και να μη φέρετε το... Πάντειο στη Λιβαδειά;
Η φράση είναι πραγματική - όπως τουλάχιστον τη διηγήθηκε στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. Την απηύθυνε προ ημερών παράγοντας της Λιβαδειάς στον Κ. Αρβανιτόπουλο επιχειρώντας να τον πείσει να μη μεταφερθεί το συγκεκριμένο τμήμα από την όμορφη βοιωτική πόλη προκειμένου να μη νεκρώσει η πόλη από φοιτητές. Με χαρά της λοιπόν η Λιβαδειά θα φιλοξενούσε όλο το Πάντειο!
Η λογική που αντικατοπτρίζει η φράση είναι ανάλογη με τη λογική η οποία διαπερνά τα αιτήματα πολλών από τις πόλεις που θίγονται από τις συγχωνεύσεις του σχεδίου «Αθηνά» του υπουργείου Παιδείας: βασίζεται στο συναίσθημα και στο καλό των τοπικών καταστημάτων, δυστυχώς όμως όχι στον ακαδημαϊκό σχεδιασμό.
Το σχέδιο «Αθηνά» όμως περιλαμβάνει και αστοχίες. Ηδη έχουν γίνει 4-5 διορθώσεις σε σύνολο 97 αλλαγών. Αυτό προφανώς δεν αποτελεί «ράβε - ξήλωνε», λένε στο υπουργείο Παιδείας, αλλά αποδεικνύει ότι ο διάλογος που διεξάγεται τις ημέρες αυτές αποδίδει καρπούς.
«Η αλήθεια είναι ότι η διαβούλευση θεωρείται ουσιαστική και χωρίς δογματισμό. Επιδιώκουμε την κατάθεση προτάσεων και όπου υπάρχει η αναγκαία και πλήρης τεκμηρίωση οι προτάσεις αυτές θα γίνουν δεκτές», τονίζει ο Κ. Αρβανιτόπουλος.
ΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ. Ενας από τους πυλώνες του σχεδίου είναι η πρόθεση δημιουργίας υπεραξίας και κόμβων αριστείας. Σύμφωνα με τον πρύτανη του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου (ενός από τα πέντε πανεπιστήμια που θα ομοσπονδιοποιηθούν για να προκύψει το υπερπανεπιστήμιο Αδαμάντιος Κοραής) Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο, το σχέδιο «Αθηνά» συμβάλλει με προτάσεις στην αντιμετώπιση χρόνιων ζητημάτων ανασχεδιασμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. «Στον δημόσιο διάλογο οφείλουν να κατισχύσουν τα ακαδημαϊκά κριτήρια, με σκοπό τη δημιουργία και επένδυση σε θυλάκους αριστείας, για την προώθηση της εξωστρέφειας και της διεθνούς αναγνώρισης του ελληνικού πανεπιστημίου.
Σχήματα ομοσπονδίας έχουν ήδη εφαρμοστεί σε διεθνές επίπεδο και μπορούν να επιφέρουν σημαντικά οφέλη μέσω της συνάθροισης δυνάμεων. Με τις κατάλληλες παρεμβάσεις, ώστε βασική προϋπόθεση να αποτελεί η διασφάλιση της ακαδημαϊκής, οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας και της αναγνωρισιμότητας κάθε πανεπιστημίου, διανοίγονται προοπτικές», καταλήγει.
Επίσης, ο πρόεδρος του ΤΕΙ της Πάτρας Σωκρ. Καπλάνης τονίζει ότι η θεραπεία της άναρχης δόμησης των ΑΕΙ και ο χωροταξικός τους σχεδιασμός αποτελεί απαίτηση του ακαδημαϊκού κόσμου. «Προϋποθέτει αλλαγή νοοτροπίας - κουλτούρας και σύμφωνη γνώμη ή αποδοχή των εταίρων για ανασυγκρότηση των ΑΕΙ όχι στα χαρτιά αλλά στη βάση δεικτών επίδοσης, ουσιαστική αυτοδιοίκηση και υπευθυνότητα, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της οικονομίας με σύγχρονα προγράμματα σπουδών εξασφαλίζοντας τη βιωσιμότητά τους και την απορροφητικότητα των πτυχιούχων τους. Τα κριτήρια ακαδημαϊκότητας, η ακαδημαϊκή αξιολόγηση και πιστοποίηση, η βιωσιμότητα των τμημάτων και το κόστος ανά πτυχιούχο θα πρέπει να σταθμιστούν, μαζί με τα κριτήρια που έθεσε ο υπουργός Παιδείας, ίδια για όλα τα ΑΕΙ», υπογραμμίζει.
Εκτακτη σύνοδος των πρυτάνεων
Οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων σε έκτακτη σύνοδό τους αναφέρθηκαν σε προβλήματα που προκαλεί ο βεβιασμένος και ατεκμηρίωτος σχεδιασμός τού, κατά τα άλλα, αναγκαίου εξορθολογισμού της ανώτατης εκπαίδευσης.
Εκτακτη σύνοδος των πρυτάνεων
Οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων σε έκτακτη σύνοδό τους αναφέρθηκαν σε προβλήματα που προκαλεί ο βεβιασμένος και ατεκμηρίωτος σχεδιασμός τού, κατά τα άλλα, αναγκαίου εξορθολογισμού της ανώτατης εκπαίδευσης.
http://www.tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου