Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

Κίτρινος πυρετός (πάλι), αν και «τίποτε δεν έχει κριθεί»

Σοφία Βούλτεψη

Απίστευτο και όμως αληθινό. Την ώρα που – το είπε και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στο μήνυμά του για την 25η Μαρτίου – τίποτε δεν έχει κριθεί, η κόντρα για τα ταξί επανέρχεται σφοδρότερη παρά ποτέ και μάλιστα σε επίπεδο «κορυφής». 

Δύο υπουργοί της κυβέρνησης, ο (αρμόδιος) Μάκης Βορίδης και ο (αναρμόδιος πλην όμως πάντα… έτοιμος να δημιουργεί προβλήματα) Γιάννης Ραγκούσης, διαπληκτίζονται δημόσια και περιφέρονται στα κανάλια λέγοντας την γνώμη τους και ανταλλάσσοντας καρφιά! 

Ο πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος παρακολουθεί εδώ και δύο μέρες τον δημόσιο αυτό καυγά, χωρίς να παρεμβαίνει ή να λύνει το θέμα. 

Ήδη, το θέμα έφθασε στην Κομισιόν, με τον εκπρόσωπο του Ίλι Ρεν να δηλώνει άγνοια, ενώ στο παιχνίδι μπήκαν και οι εκπρόσωποι της τρόικας, εκφράζοντας μεμονωμένες απόψεις! 

Την ώρα που η Ελλάδα ασχολείται (για άλλη μια φορά) με ένα θέμα λυμένο από πέρσι – για όλους πλην Γ. Ραγκούση - όλοι οι υπόλοιποι ασχολούνται με τα σοβαρά θέματα της χώρας. 

Για παράδειγμα, ο επικεφαλής της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι αναφέρθηκε και πάλι στην Ελλάδα, τασσόμενος κατά της εξόδου της από τη ευρωζώνη – άρα το ζήτημα υφίσταται ακόμη – και υπογραμμίζοντας ότι κάτι τέτοιο δεν θα βελτίωνε την κατάσταση της χώρας. 

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Bild ο κ. Ντράγκι ανέφερε επίσης ότι η έξοδος από την ευρωζώνη δεν θα μείωνε την ανάγκη υλοποίησης μεταρρυθμίσεων για την ανάπτυξη της οικονομίας. «Από την άλλη πλευρά θα είχαμε υψηλό πληθωρισμό και αστάθεια ως συνέπειες της εξόδου από την ευρωζώνη και δεν θα δάνειζε κανείς τα αναγκαία χρήματα στην Ελλάδα», προσθέτει. 

Αναφερόμενος στην πολιτική κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα, υπογράμμισε ότι «για την υπέρβαση της κρίσης η Ελλάδα χρειάζεται σταθερές πολιτικές συνθήκες». 

Οι Έλληνες κατάφεραν να περάσουν από τη Βουλή πολλές και σημαντικές μεταρρυθμίσεις. «Εάν τις υλοποιήσουν η χώρα θα έχει την ευκαιρία να βγει από το καθοδικό σπιράλ», υπογραμμίζει, τασσόμενος παράλληλα κατά της μετατροπής της Ευρώπης σε ένωση μεταφοράς κεφαλαίων. 

«Εάν θέλουμε να προστατεύσουμε τα χρήματα των φορολογουμένων η ευρωζώνη δεν επιτρέπεται να μεταβληθεί σε ένωση μεταφοράς κεφαλαίων, στην οποία μία ή δύο χώρες θα πληρώνουν και οι υπόλοιπες θα ξοδεύουν και η όλη υπόθεση θα χρηματοδοτείται από κοινά ευρωομόλογα», τονίζει ο κ. Ντράγκι. Υπό αυτή την έννοια, διευκρίνισε ο κεντρικός τραπεζίτης, «είναι πολύ νωρίς ακόμη για την εισαγωγή ευρωομολόγων». 

Από την πλευρά του, τον τερματισμό της χορήγησης φθηνών δανείων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα σε τράπεζες χωρών, οι οποίες βρίσκονται σε κρίση, εισηγείται ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Φίλιπ Ρέσλερ, σύμφωνα με έγγραφο που επικαλείται η εφημερίδα «Hamburger Abendblatt». 

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, ο υπουργός επισημαίνει ότι «τα μέτρα που ελήφθησαν κατά την περίοδο κρίσης εμπιστοσύνης, δεν θα πρέπει να εξελιχθούν σε κανόνα της δημοσιονομικής πολιτικής», ενώ τονίζει ότι «τα ίδια τα κράτη που διέρχονται κρίση πρέπει να αναλάβουν την οικονομική και δημοσιονομική ευθύνη τους και να φροντίσουν για σταθερά δημοσιονομικά και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας». 

Όπως δηλώνει, ο ίδιος ο Ρέσλερ στην εφημερίδα, προτιμά την εισαγωγή φόρου χαρτοσήμου και όχι φόρου σε όλες τις χρηματοπιστωτικές συναλλαγές, όπως προωθεί η καγκελάριος της Γερμανίας Αγκελα Μέρκελ. Εκτιμά δε, ότι ο ήδη υπάρχων, στη Βρετανία, φόρος χαρτοσήμου θα αποτελούσε μια καλή αφετηρία. 
«Χρειαζόμαστε έναν κατά το δυνατόν ευρύ, τουλάχιστον, πανευρωπαϊκό φόρο, προκειμένου να αποφευχθούν ανταγωνιστικά μειονεκτήματα για τη Γερμανία και να εμποδιστεί η αποφυγή του φόρου μέσω μεταφοράς κεφαλαίων σε άλλες χώρες», δηλώνει ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου