Ασφυκτική σε χρόνους, περισσότερο γραφειοκρατική και αυστηρότερη στη βαθμολογία είναι η διαδικασία για τη διαθεσιμότητα σύμφωνα με τις νέες διευκρινίσεις που έδωσε χθες σε πολυσέλιδη εγκύκλιό του, προκειμένου να ρυθμίσει «λεπτομέρειες», το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Το πιο σημαντικό είναι ότι οι υπάλληλοι που θα μπουν σε διαθεσιμότητα θα χάσουν τα επιδόματά τους, δηλαδή η αμοιβή της διαθεσιμότητας που ορίζεται στα τρία τέταρτα του μισθού του υπαλλήλου θα υπολογίζεται χωρίς επιδόματα, ενώ οι διατάξεις ορίζουν ότι δεν μετρούν μεταπτυχιακά σε άλλο γνωστικό αντικείμενο ή δεύτερα πτυχία, ούτε η γνώση για παραπάνω από δύο ξένες γλώσσες.
Θετική είναι η διάταξη του εισοδηματικού κριτηρίου των 12.000 ευρώ για τους αναπήρους που εξαιρούνται από τη διαθεσιμότητα, καθώς σύμφωνα με τη διευκρίνιση του υπουργείου αυτό αφορά τα προστατευόμενα μέλη και όχι τον υπάλληλο.
Διευκρινίσεις για τις διαδικασίες και τα κριτήρια της διαθεσιμότητας έδωσε χθες, με νέα εγκύκλιό του, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης.
Στην εγκύκλιο, που αποτελεί συνέχεια των προηγούμενων υπουργικών αποφάσεων σε σχέση με τη διαθεσιμότητα, αναλύονται και διευκρινίζονται ορισμένα σημεία γύρω από το πώς θα οργανωθεί και θα πραγματοποιηθεί η ένταξη συνολικά 12.500 υπαλλήλων στο πρόγραμμα της κινητικότητας έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
Ποιους αφορά
Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα της κινητικότητας 4.289 υπάλληλοι τον Ιούλιο. Ακολουθεί η ένταξη των υπόλοιπων υπαλλήλων, που θα συμπληρώσουν τον αριθμό των 12.500 που πρέπει να έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα της κινητικότητας μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου και οι οποίοι θα προέρχονται απ' όλα τα υπουργεία και τους εποπτευόμενους φορείς τους, με βάση την αξιολόγηση των δομών τους και τη στελέχωσή τους με προσωπικό.
Οπως είναι γνωστό, στη διαθεσιμότητα θα τεθούν συνολικά 25.000 από το σύνολο των 618.709 τακτικών υπαλλήλων, ένα ποσοστό δηλαδή 4%.
Τα 6 βασικά βήματα που θα ακολουθηθούν είναι:
1 ΝΕΑ ΔΟΜΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ/ΦΟΡΕΩΝ Απόφαση σε επίπεδο Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης για τη νέα δομή και τη στελέχωση των υπουργείων και των εποπτευόμενων φορέων τους.
2 ΣΥΣΤΑΣΗ/ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΘΕΣΕΩΝ Εκδοση Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για τη σύσταση και την κατάργηση θέσεων στις δομές που έχει αποφασιστεί και ενημέρωση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
3 ΑΡΙΘΜΟΣ/ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ Απόφαση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τον αριθμό και τα προσόντα των υπαλλήλων που θα μετακινηθούν ανά φορέα υποδοχής.
4 ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ Κατάθεση των αιτήσεων, έλεγχος πιστοποιητικών και συμπλήρωση των πινάκων με τα κριτήρια των υπαλλήλων από τις υπηρεσίες τις οποίες προέρχονται.
5 ΛΙΣΤΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ
Επιλογή των υπαλλήλων που θα μπουν στην κινητικότητα κατά σειρά προτεραιότητας με βάση τα προσόντα και τις προτιμήσεις τους, που θα γίνει από τις υπηρεσίες στις οποίες θα μεταταχθούν.
6 ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ Εκδοση Υπουργικής Απόφασης μετάταξης - μεταφοράς του υπαλλήλου στη νέα θέση.
Ολη η διαδικασία θα είναι υπό τον έλεγχο και την εποπτεία του ΑΣΕΠ, το οποίο έχει αναλάβει τη μοριοδότηση των υπαλλήλων, με βάση τα κριτήρια που αναφέρουν οι υπουργικές αποφάσεις και αφορούν και τα δύο στάδια: την ένταξη στη διαθεσιμότητα και την εισαγωγή στην κινητικότητα.
Η μοριοδότηση
Αναλυτικά, οι διευκρινίσεις που δόθηκαν είναι οι εξής:
Προκειμένου ο υπάλληλος να τεθεί σε διαθεσιμότητα, μοριοδοτείται για το βασικό τίτλο σπουδών της κατηγορίας στην οποία υπηρετεί.
Στην περίπτωση, ωστόσο, που υπάλληλος υπηρετεί σε κατηγορία ανώτερη των τυπικών του προσόντων, θα μοριοδοτηθεί για τον τίτλο σπουδών που κατέχει.
Για παράδειγμα:
** Οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, που υπηρετούν στην κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης αλλά έχουν βασικό τίτλο σπουδών του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, θα μοριοδοτηθούν βάσει του πτυχίου του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης.
** Οι υπάλληλοι της κατηγορίας (απόφοιτοι Λυκείου) κλάδων τεχνικών ειδικοτήτων, οι οποίοι κατέχουν το βασικό τίτλο σπουδών υποχρεωτικής εκπαίδευσης και τριετή τουλάχιστον εμπειρία στο αντίστοιχο αντικείμενο, θα μοριοδοτηθούν για τον τίτλο που κατέχουν.
** Οι υπάλληλοι που κατέχουν βασικό τίτλο σπουδών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά υπηρετούν σε κατηγορία πτυχιούχων βάσει ειδικών διατάξεων, θα μοριοδοτηθούν για τον τίτλο που κατέχουν με αναγωγή της βαθμολογίας τους σε κλίμακα με βαθμολογία από μηδέν έως δέκα.
Προκειμένου ο υπάλληλος να μετακινηθεί σε νέα υπηρεσία σε θέση ανώτερης κατηγορίας -εφόσον έχει τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα- θα μοριοδοτηθεί για τον τίτλο σπουδών της ανώτερης κατηγορίας, καθώς και για το σύνολο των κριτηρίων της κατηγορίας αυτής.
** Στις περιπτώσεις που δεν υφίσταται στους τίτλους σπουδών από το εξωτερικό αντιστοιχία βαθμολογική με αυτά τα οποία ισχύουν στην Ελλάδα, ο τίτλος χαρακτηρίζεται ως αδιαβάθμητος. Τότε θεωρείται ότι ο βαθμός του τίτλου είναι ο ελάχιστος της βαθμολογικής κλίμακας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή ο βαθμός πέντε (5).
** Ο δεύτερος τίτλος σπουδών λαμβάνεται υπόψη μόνο όταν είναι ίδιας κατηγορίας με το βασικό τίτλο σπουδών. Οι υπόλοιποι τίτλοι σπουδών δεν μοριοδοτούνται.
** Μοριοδοτούνται αθροιστικά μέχρι δύο ξένες γλώσσες. Σε περιπτώσεις γνώσης πλέον των δύο ξένων γλωσσών θα λαμβάνεται υπόψη κατά τη μοριοδότηση ο ευνοϊκότερος για τον υπάλληλο συνδυασμός.
** Αν ο υπάλληλος κατέχει συναφές διδακτορικό δίπλωμα και συναφή μεταπτυχιακό τίτλο ή έχει αποφοιτήσει από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης μοριοδοτείται αθροιστικά.
** Δεν μοριοδοτούνται περισσότεροι του ενός μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών ή διδακτορικά.
** Ο χρόνος υπηρεσίας του υπαλλήλου υπολογίζεται μέχρι την ημέρα κατάργησης της θέσης στην οποία ανήκει. Από το χρόνο αυτό θα αφαιρεθεί και δεν θα μοριοδοτηθεί ο χρόνος που δεν υπολογίζεται για την προαγωγή του υπαλλήλου. Χρόνος μεγαλύτερος του εξαμήνου θεωρείται ως πλήρες έτος.
** Στο χρόνο υπηρεσίας σε θέση προϊστάμενου οργανικής μονάδας δεν υπολογίζονται μόνο τα χρονικά διαστήματα που ο υπάλληλος άσκησε τα καθήκοντά του ύστερα από την επιλογή του, που μοριοδοτούνται ξεχωριστά.
Για το ΑΣΕΠ
* Στην εισαγωγή με γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ υπολογίζονται και οι διαγωνισμοί για τους εκπαιδευτικούς.
* Στην εισαγωγή κατά προτεραιότητα μέσω ΑΣΕΠ με κριτήρια υπολογίζονται και οι περιπτώσεις που το διαγωνισμό πραγματοποιούσε ο φορέας και ενέκρινε το ΑΣΕΠ ακόμα και χωρίς την έκδοση ειδικής προκήρυξης.
* Υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ θεωρούνται οι περιπτώσεις που το ΑΣΕΠ ενέκρινε την προκήρυξη στην οποία καθορίζονταν τα κριτήρια πρόσληψης.
* Διαδικασίες με συμμετοχή μέλους του ΑΣΕΠ, όπου συμμετείχε σύμβουλος του ΑΣΕΠ στην επιτροπή του φορέα έπειτα από κλήρωση.
- Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που υπάλληλος, μετά το διορισμό του στο Δημόσιο με έναν εκ των ως άνω τρόπων, συμμετείχε εκ νέου σε διαδικασία πρόσληψης, από τις προαναφερόμενες, και διορίστηκε σε άλλον φορέα του Δημοσίου, η μοριοδότηση που θα ληφθεί υπόψη αντιστοιχείται με τον αυστηρότερο τρόπο εισαγωγής που είναι και ο ευνοϊκότερος για τον υπάλληλο.
Στο κριτήριο «μεταλυκειακές σπουδές» γίνονται δεκτοί όλοι οι τίτλοι σπουδών (ΙΕΚ) ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ, ΤΕΙ), υπό την προϋπόθεση ότι είτε φέρουν τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις είτε χορηγούνται από αναγνωρισμένα ιδρύματα.
Η βαθμολογία
Στην υπηρεσιακή αξιολόγηση λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος της τελικής βαθμολογίας των εκθέσεων των τελευταίων οκτώ χρόνων. Αν οι εκθέσεις δεν καλύπτουν πλήρη οκταετία, η βαθμολογία του κριτηρίου αυτού εξάγεται με βάση τις εκθέσεις που υπάρχουν.
Οι εκθέσεις με βαθμολογία 9 ή 10 απαιτούν αιτιολογία από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης, διαφορετικά δεν θα ληφθούν υπόψη.
** Στην αρνητική βαθμολογία λαμβάνονται υπόψη οι πειθαρχικές ποινές με τελεσίδικες αποφάσεις. Στην περίπτωση επιβολής δύο ή και περισσότερων ποινών στον ίδιο υπάλληλο, αφαιρούνται από τον υπάλληλο έως 30 μόρια.
** Οι προϋποθέσεις για εξαίρεση από τη διαθεσιμότητα πρέπει να ισχύουν την 23η Ιουλίου 2013.
** Η δικαστική απόφαση που ορίζει το δικαστικό συμπαραστάτη πρέπει να είναι τελεσίδικη για να εξαιρεθεί ο υπάλληλος από το καθεστώς της διαθεσιμότητας. Υπάλληλος ο οποίος έχει διοριστεί ειδικός επίτροπος τέκνου δεν εξαιρείται.
** Στις περιπτώσεις όπου απαιτείται ετήσιο εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ, υπολογίζεται το εισόδημα του/της συζύγου ή του εξαρτώμενου μέλους του υπαλλήλου.
Οι αποδοχές
** Στον υπάλληλο σε διαθεσιμότητα καταβάλλονται τα τρία τέταρτα των αποδοχών που ελάμβανε πριν τεθεί σε διαθεσιμότητα.
** Στην έννοια των αποδοχών δεν περιλαμβάνονται τα επιδόματα, τα οποία απαιτούν την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση του υπαλλήλου με τα αντίστοιχα καθήκοντα και συνεπώς παύουν να καταβάλλονται στο σύνολό τους μετά την απομάκρυνσή του από αυτά.
** Για το προσωπικό που εντάσσεται σε διαθεσιμότητα, εξακολουθούν να καταβάλλονται οι ασφαλιστικές εισφορές, ασφαλισμένου και εργοδότη, για κύρια σύνταξη, επικουρική ασφάλιση, πρόνοια και υγειονομική περίθαλψη.
Η κατάργηση κλάδου
Στην περίπτωση που καταργούνται όλες οι θέσεις του κλάδου/ειδικότητας δεν τίθεται ζήτημα αξιολόγησης, αφού όλοι οι υπάλληλοι που ανήκουν στο συγκεκριμένο κλάδο/ειδικότητα εντάσσονται στο πρόγραμμα κινητικότητας μέσω της διαθεσιμότητας.
Οι υπάλληλοι που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα, καλούνται σε αποκλειστική προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της Ανακοίνωσης του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης να υποβάλουν την αίτηση προτίμησής τους στις αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού, καθώς και κάθε δικαιολογητικό απαραίτητο για τη βαθμολόγηση των σχετικών κριτηρίων, ιδίως όταν αυτό δεν περιλαμβάνεται ήδη στον υπηρεσιακό του φάκελο.
Της ΕΛΕΝΗΣ ΔΕΛΒΙΝΙΩΤΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου