Την υποστήριξη της κοινής γνώμης συγκεντρώνουν τα περισσότερα από τα μέτρα που έχει ανακοινώσει το υπουργείο Ανάπτυξης για την αγορά, με τα οποία επιτυγχάνεται μείωση τιμών, ενώ μοιρασμένες είναι οι απόψεις κυρίως για το ζήτημα των Κυριακών, όπως δείχνουν αποτελέσματα έρευνας της εταιρίας Pulse.
Φαίνεται ότι η διατίμηση στα κυλικεία και τις κλειστές αγορές, όπως τα αεροδρόμια (που έριξαν τις τιμές της φιάλης νερού μισού λίτρου στα 35 λεπτά), η αναγγελία αύξησης των περιόδων εκπτώσεων (από δύο που ισχύουν ήδη σε τέσσερις), η απόφαση που επέτρεψε να πωλείται το βρεφικό γάλα από τα σούπερ μάρκετ (φθηνότερο έως και κατά 20%) αποτελούν ρυθμίσεις με τις οποίες συμφωνούν οι πολίτες. Διαπιστώνεται, δηλαδή, «δίψα» των καταναλωτών για χαμηλότερες τιμές.
Αντίθετα, η ρύθμιση που έχει εξαγγελθεί (με παλαιότερες ανακοινώσεις σχετικά με την αναμόρφωση της αγορανομικής νομοθεσίας, που δεν έχουν ακόμη νομοθετηθεί), για την καταμέτρηση της ξυλείας που προορίζεται για καύσιμη ύλη με τον όγκο (χωρικό κυβικό μέτρο), αντί του βάρους που ισχύει, βρίσκει μοιρασμένο στα δύο το καταναλωτικό κοινό. Επίσης, διαφωνίες εκφράζουν οι πολίτες κληθέντες να απαντήσουν στη «σκέψη/πρόταση για άνοιγμα των καταστημάτων και κάποιες Κυριακές (π.χ. τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και τις περιόδους των εκπτώσεων), καθώς συμφωνούν με την πρόταση οι μισοί (56%) και διαφωνούν 39%.
Η κυβέρνηση, ως γνωστόν, έχει ανακοινώσει άνοιγμα όλων των καταστημάτων για επτά Κυριακές αλλά και άνοιγμα των καταστημάτων έως 250 τ.μ. που δεν εντάσσονται σε αλυσίδες όλες τις Κυριακές του έτους (η έρευνα δεν περιλαμβάνει ερώτημα σχετικά με το άνοιγμα όλες τις Κυριακές του έτους).
Η έρευνα έγινε στο διάστημα από 14 έως 20 Νοεμβρίου, από την εταιρία Pulse, σε μέγεθος δείγματος 1.517 ενηλίκων, στην Περιφέρεια Αττικής, με στατιστικό σφάλμα +/-2,5% και είναι σταθμισμένη ως προς το φύλο, την ηλικία αλλά και την πολιτική συμπεριφορά. Η πρώτη έκδοση της έρευνας αυτής που δημοσιοποίησε η εταιρία «για έλεγχο και μελέτη, με κάθε επιφύλαξη», οδήγησε στα εξής συμπεράσματα, όπως αυτά περιγράφονται από το γενικό διευθυντή της εταιρίας, Γιώργο Αράπογλου:
Από τα πέντε μέτρα/πρωτοβουλίες του υπουργείου Ανάπτυξης που διερευνήθηκαν, μεταξύ των ενηλίκων πολιτών της Περιφέρειας Αττικής, τη μεγαλύτερη αποδοχή συγκέντρωσαν:
● Η μείωση τιμών στα κυλικεία που βρίσκονται σε κλειστές αγορές, όπως σχολεία, αεροδρόμια κ.λπ. (άθροισμα απαντήσεων «Σίγουρα συμφωνώ» και «Μάλλον συμφωνώ» 93%)
● Η διεξαγωγή εκπτώσεων τέσσερις φορές το χρόνο (87%)! Και τα δύο αποτελέσματα αποτυπώνουν την αναμενόμενη και απόλυτα δικαιολογημένη «δίψα» των καταναλωτών για χαμηλότερες τιμές.
● Υπερτερούν σημαντικά οι θετικές απόψεις (77% έναντι 21%) στην πώληση του βρεφικού γάλακτος και από άλλα σημεία πώλησης, εκτός των σημερινών που είναι τα φαρμακεία.
«Το χαμηλότερο ποσοστό συμφωνίας, μεταξύ των πέντε μέτρων, συγκεντρώνει η χρέωση των καυσόξυλων με τον όγκο και όχι με το βάρος. Το μέτρο δεν φαίνεται να πείθει το καταναλωτικό κοινό που εμφανίζεται διχασμένο (45% έναντι 45%). Η σκέψη/πρόταση για άνοιγμα των καταστημάτων και κάποιες Κυριακές (π.χ. τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και τις περιόδους των εκπτώσεων), συγκέντρωσε τη συμφωνία της πλειοψηφίας (56%), αλλά και αξιόλογο ποσοστό διαφωνίας (39%)», αναφέρει ο κ. Αράπογλου.
Πιο ένθερμοι υποστηρικτές εμφανίζονται οι ψηφοφόροι της Νέας Δημοκρατίας (71% έναντι 25%) και οι σπουδαστές/φοιτητές (69% έναντι 23%). Σύμφωνοι, στην πλειοψηφία τους αλλά και με αξιόλογα ποσοστά διαφωνίας (30% και άνω) καταγράφονται οι ψηφοφόροι των περισσοτέρων κοινοβουλευτικών κομμάτων, οι νοικοκυρές, οι συνταξιούχοι, οι επαγγελματίες/επιχειρηματίες, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα και σχεδόν όλες οι ηλικιακές ομάδες. Διχασμένες εμφανίζονται οι ομάδες των δημοσίων υπαλλήλων -ίσως επειδή δεν αντιμετωπίζουν τόσο έντονο πρόβλημα περιορισμένου χρόνου για αγορές, λόγω σταθερότερου ωραρίου- και των ηλικιών 30 έως 44 χρόνων. Διαφωνούν οι περισσότεροι ψηφοφόροι του ΚΚΕ, του ΣΥΡΙΖΑ και οι άνεργοι.
Μιχάλης Βουτσαδάκης, στον Ελεύθερο Τύπο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου