Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ (Με αφορμή το σημερινό άρθρο του «Τύπου της Κυριακής»)


Με αφορμή ένα σημερινό (11-11-12) άρθρο του «Τύπου της Κυριακής» που αναφέρεται στο οργανόγραμμα του υπουργείου παιδείας για την επόμενη χρονιά, αισθάνομαι την ανάγκη να διατυπώσω κάποιες απορίες. Σε ορισμένους, ίσως αυτές να ακουστούν ρητορικές, αλλά εγώ οφείλω να τις διατυπώσω.
1.         Θα γίνουν, μέχρι τον Απρίλιο θα πραγματοποιηθούν, σύμφωνα με το άρθρο, περίπου 2000 συγχωνεύσεις σχολείων σε Αβάθμια και Ββάθμια εκπαίδευση. Με ποια κριτήρια θα γίνουν αυτές; Προλαβαίνουν οι κρατικές υπηρεσίες να μελετήσουν διεξοδικά το ποια σχολεία μπορούν να συγχωνευτούν ή όλα θα γίνουν στη λογική του Προκρούστη;
2.         Διάβασα ότι η λογική των συγχωνεύσεων είναι, το να δημιουργηθούν μεγάλα σχολεία, στα οποία θα επιτραπεί η εφαρμογή του «ψηφιακού σχολείου και του ενιαίου αναμορφωμένου προγράμματος». Χρήματα για το «ψηφιακό σχολείο» υπάρχουν;
3.         10000 εκπαιδευτικοί θα χάσουν τις οργανικές τους θέσεις, μέσω συγχωνεύσεων και αύξησης ωραρίου και θα μετακινηθούν οπουδήποτε εμφανίζονται κενά, ανά την Ελλάδα. Προλαβαίνει να
δημιουργηθεί ένα οργανόγραμμα δίκαιης και ορθολογικής κατανομής των οργανικών θέσεων  ή θα γίνουν όλα με τη γνωστή προχειρότητα; Ποια θα είναι τα κριτήρια με τα οποία θα μετακινείται κάποιος; Θα υπάρξει διάλογος με τις ομοσπονδίες ή μόνο με την τρόικα;
4.         Οι εξαθλιωμένοι μισθολογικά εκπαιδευτικοί που θα μετακινούνται, ως στρατιωτικοί, με «φύλλα πορείας» οπουδήποτε ανά την Ελλάδα, θα είναι σε θέση να φέρουν σε πέρας το «ψηφιακό σχολείο» και άλλα τέτοια ευφάνταστα που λέει το υπουργείο για να ωραιοποιήσει το έγκλημα που οργανώνει, κυρίως κατά των παιδιών των Ελλήνων;;;
5.         Αναφέρεται στο άρθρο μια ρήση του υπουργού η οποία λέει: «Στόχος μας δεν είναι να στοιβάξουμε παιδιά, αλλά να φτιάξουμε σχολεία που θα πείσουν κάθε γονιό ότι αξίζει το παιδί του να μετακινείται 5-6 χλμ» (;;;). Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο. Η τοποθέτηση είναι από μόνη της μια απορία!!!
6.         Έχω δηλώσει πάνπολλες φορές ότι είμαι υπέρ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Θεωρεί όμως κάποιος, ότι κάτω από αυτές τις συνθήκες, θα μπορούν άνθρωποι οι οποίοι δεν παίρνουν το παραμικρό εφόδιο από αυτά που χρειάζονται για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, άνθρωποι που είναι μισθολογικά εξαθλιωμένοι είναι σε θέση να αξιολογηθούν αντικειμενικά;
7.         Επιπλέον, διάβασα ότι 5000 εκπαιδευτικοί που είναι αποσπασμένοι σε γραφεία, θα επιστρέψουν στις τάξεις. Αυτό θα έπρεπε να γίνει, αλλά ποιος θα μεριμνήσει για τη λειτουργία των διοικητικών υπηρεσιών του υπουργείου; Θα προσληφθούν διοικητικοί υπάλληλοι; Κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει από το 1992 στο εν λόγω υπουργείο. Ταυτόχρονα, όλοι έχουμε βιώσει το αλαλούμ που προέκυψε από την υποτιθέμενη κατάργηση των γραφείων.
8.         Και τέλος, το ανέκδοτο της ημέρας. Καμιά αύξηση θα πάρουμε;
Αυτά τα καταγράφω ως ερωτήματα για το νέο οργανόγραμμα-ταφόπλακα του εκπαιδευτικού που ετοιμάζει το υπουργείο παιδείας, την ίδια ώρα που ακόμη και η αντιπολίτευση «κλαίει» για τα χαμένα δικαιώματα των υπαλλήλων της βουλής…
                                                                                  Αντώνης Μητσάκος
                                         (Μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης-Καλλιθέας-Μοσχάτου-ΔΑΚΕ ΔΕ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου