Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ: Ανοιχτή επιστολή στην πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας


Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργοί
Σε δημόσιες τοποθετήσεις σας κατά το προηγούμενο διάστημα δεσμευθήκατε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία της χώρας θα προκύψει μέσα από διάλογο και διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Θα πραγματοποιηθεί εφόσον διασφαλιστεί το 
αδιάβλητο και η αντικειμενικότητα της διαδικασίας και θα συνδέεται άρρηκτα με την αξιοκρατία (Καθημερινή 26/8). Θα έχει ως τελικό στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, την απόδοση κινήτρων στους εκπαιδευτικούς για συνεχή βελτίωση της θέσης τους και όχι την τιμωρία τους (ΒΗΜΑ 22/8, ΗΜΕΡΗΣΙΑ 1/9).
Παρ' όλα αυτά, προσφάτως, ανακοινώθηκαν τα κριτήρια αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων της χώρας και προωθείτε άμεσα τις διαδικασίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα Π.Π.Σ.:
χωρίς ποτέ ως τώρα να έχετε δεχθεί να ακούσετε τη φωνή τους, παρά τις επανειλημμένες και επίμονες προσπάθειές μας,

χωρίς να θέσετε σε δημόσια διαβούλευση τα κριτήρια αξιολόγησης,
χωρίς να ανακοινώσετε την εισήγηση της επιστημονικής επιτροπής που επεξεργάστηκε αυτά τα κριτήρια,
χωρίς να έχετε εξασφαλίσει την αξιοπιστία και εγκυρότητα των κριτών,
χωρίς να έχετε εντάξει στο οργανόγραμμα του Υπουργείου τη διοίκηση των Π.Π.Σ.,
χωρίς να έχετε χαρτογραφήσει τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό των Π.Π.Σ., όπως αυτές διαμορφώνονται σύμφωνα με τους σκοπούς λειτουργίας των Π.Π.Σ., δηλ. α) να έχετε γνωστοποιήσει ή, τουλάχιστον, να γνωρίζετε τον αριθμό των θέσεων επί θητεία/ανά ειδικότητα σε κάθε σχολείο, και β) να έχετε μεριμνήσει για το μέλλον των θέσεων στελεχών εκπαίδευσης τα οποία μέχρι σήμερα κατέχουν οργανική θέση σε Π.Π.Σ., με αποτέλεσμα να υποβάλλετε τους εκπαιδευτικούς σε δοκιμασία αξιολόγησης για θέσεις οι οποίες στη συνέχεια ενδέχεται να αποδειχθούν ανύπαρκτες,
χωρίς να έχετε ενεργοποιήσει τα άρθρα του νόμου 3966/2011 για τα Π.Π.Σ. που αφορούν στην απόδοση κινήτρων στους εκπαιδευτικούς για την παραμονή τους στα Π.Π.Σ.
Για τους παραπάνω λόγους, κατά την άποψή μας, οι διαδικασίες αξιολόγησης που προωθούνται δημιουργούν σοβαρό έλλειμμα αξιοπιστίας και εύλογα οι εκπαιδευτικοί των Π.Π.Σ. αναρωτιούνται γιατί αντιμετωπίζονται από την ηγεσία του Υπουργείου ως τα παιδιά ενός κατώτερου θεού, το οποίο, χωρίς την ύπαρξη ξεκάθαρου, συναινετικού, αξιοκρατικού και εγκαίρως κοινοποιημένου πλαισίου αξιολόγησης, επιβάλλει αιφνιδιαστικές και νομικά διάτρητες διαδικασίες που τορπιλίζουν το κλίμα καλής συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ ηγεσίας, αξιολογητών και αξιολογουμένων.
Κύριοι Υπουργοί,
Σας καλούμε, έστω και την ύστατη στιγμή, να παγώσετε τις διαδικασίες αξιολόγησης, έως ότου διασφαλιστούν όλες οι παραπάνω συγκεκριμένες προϋποθέσεις που είναι αναγκαίες για να εμπεδωθεί κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αίσθημα δικαίου και καλής συνεργασίας μεταξύ ηγεσίας, αξιολογητών και αξιολογουμένων.
Οι εκπαιδευτικοί των Π.Π.Σ., υπερασπιζόμενοι την επιστημονική και επαγγελματική τους αξιοπρέπεια, ζητούν η σχεδιαζόμενη αξιολόγησή τους να πληροί τις επιστημονικές και πολιτικές προϋποθέσεις της διαφάνειας, της αντικειμενικότητας και της αξιοπιστίας, ώστε να αποκλείεται κάθε απόπειρα πολιτικής χειραγώγησής τους, ακύρωσης της επιστημονικής τους υπόστασης και απαξίωσης της επαγγελματικής τους διαδρομής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου