Τα φετινά θέματα στα Mαθηματικά Κατεύθυνσης χαρακτηρίζονται ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών.
Σύμφωνα μάλιστα με την Ελληνική Μαθηματική Eταιρεία (ΕΜΕ), τα θέματα απαιτούσαν ειδικές τεχνικές, κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης και υπήρχε κλιμάκωση των θεμάτων ως προς τη δυσκολία, με εξαίρεση το ερώτημα Β3.
Η καλή γνώση της ύλης προηγουμένων τάξεων ήταν απαραίτητη και τα θέματα ήταν εκτεταμένα και η σωστή διαχείριση του χρόνου από τους υποψηφίους ήταν σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία, ειδικά με το ερώτημα Β3.
Αρκετά υποερωτήματα είχαν περισσότερες από μία λύσεις. Αν κάποιος υποψήφιος επέλεγε τις έξυπνες και γρήγορες λύσεις τότε θα κέρδιζε σημαντικό χρόνο. Θα πρέπει όμως να γίνει ιδιαίτερη μνεία στο υποερώτημα Β3 του 2ου θέματος το οποίο αιφνιδίασε τους υποψήφιους διότι αυτό που είδαν σε πρώτη ανάγνωση ήταν μια πολυωνυμική εξίσωση 3ου βαθμού με μιγαδικούς συντελεστές και μιγαδικό άγνωστο.
Τα ερωτήματα Β1, Β2 εξετάζουν βασικές γνώσεις. Το ερώτημα Β3 είναι, ίσως, το πιο δύσκολο από όλα τα θέματα, καθότι η επιτυχής αντιμετώπισή του απαιτεί λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς.
Το σύνολο σχεδόν των υποψηφίων απέτυχε παταγωδώς σε αυτό το υποερώτημα αφού δεν είχαν αντιμετωπίσει πότε στο παρελθόν θέμα τα αντίστοιχης μορφής.
Το δυσάρεστο ήταν ότι το δυσκολότατο αυτό υποερώτημα ήταν ενταγμένο στο 2ο θέμα το οποίο κατά τεκμήριο είναι το ευκολότερο με αποτέλεσμα να δημιουργήσει πολύ κακή ψυχολογία στους εξεταζόμενους στην αντιμετώπιση των επόμενων θεμάτων.
Το θέμα Γ απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους και κυρίως τα ερωτήματα Γ2 και Γ3.
Το θέμα Δ αναφέρεται σε ένα μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Η επίλυση του θέματος αυτού απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία και βαθιά κατανόηση των εννοιών.
Τέλος, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία προτίθεται να ανοίξει ουσιαστικό διάλογο με μελέτη και διερεύνηση, για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των Μαθηματικών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο αντιπρόεδρος της Μαθηματικής Εταιρείας Γιάννης Τυρλής, δήλωσε ότι οι υποψήφιοι που θα πιάσουν το 20 θα είναι φέτος μετρημένοι στα δάχτυλα, άριστα θα θεωρείται το 17, ενώ, όπως εκτιμά, θα εκδηλωθεί «σφαγή», με πάρα πολλούς υποψηφίους να μην καταφέρνουν να πιάσουν τη βάση. Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) επισήμανε μάλιστα ότι τα θέματα ήταν τόσο απαιτητικά που καταντούσαν... απωθητικά!
Τέλος, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία προτίθεται να ανοίξει ουσιαστικό διάλογο με μελέτη και διερεύνηση, για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των Μαθηματικών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο αντιπρόεδρος της Μαθηματικής Εταιρείας Γιάννης Τυρλής, δήλωσε ότι οι υποψήφιοι που θα πιάσουν το 20 θα είναι φέτος μετρημένοι στα δάχτυλα, άριστα θα θεωρείται το 17, ενώ, όπως εκτιμά, θα εκδηλωθεί «σφαγή», με πάρα πολλούς υποψηφίους να μην καταφέρνουν να πιάσουν τη βάση. Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) επισήμανε μάλιστα ότι τα θέματα ήταν τόσο απαιτητικά που καταντούσαν... απωθητικά!
Εκανε λόγο για «τα δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών, τα οποία απαιτούσαν ειδικές τεχνικές που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά». Η ΕΜΕ, με αφορμή τα θέματα αυτά αλλά και τις αστοχίες που σημειώθηκαν στα Μαθηματικά για τα Εσπερινά Λύκεια, προτίθεται μετά τις εξετάσεις να ανοίξει διάλογο «για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των Μαθηματικών στις Πανελλαδικές»
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις ιδιοκτητών φροντιστηρίων. «Αναρωτιόμαστε: το Β3 θέμα απευθύνεται για λύση στους μαθητές ή στους μαθηματικούς;» ανακοίνωσαν χαρακτηριστικά τα φροντιστήρια Ομόκεντρο-Φλωρόπουλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου