Σχέδιο νόμου για τη λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων, εισηγήθηκε ο Συνήγορος του Πολίτη, με την ιδιότητά του ως Συνήγορος του Παιδιού, στις εργασίες της φετινής ΙΘ’ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων (στις 5-7 Ιουλίου 2014).
Για να δείτε την πρόταση πατήστε εδώ
Το νέο σχέδιο «Κανονισμού Μαθητικών Κοινοτήτων» που εισηγήθηκε ο Συνήγορος σε επιτροπές της Βουλής των Εφήβων, είναι προϊόν πολύχρονης μελέτης και διαλόγου της Αρχής με εκπαιδευτικούς και μαθητές και αποσκοπεί στην αντικατάσταση του ισχύοντος που είχε θεσπιστεί με υπουργική απόφαση το 1986 και πλέον παρατηρούνται προβλήματα τόσο στο περιεχόμενό του όσο και στην εφαρμογή του.
Με το νέο κείμενο επιχειρείται ο εκσυγχρονισμός της ισχύουσας νομοθεσίας, ρυθμίζονται ζητήματα εκλογής και εκπροσώπησης όλων των τάξεων στα μαθητικά συμβούλια, αποσαφηνίζονται τα δικαιώματα και οι ευθύνες των μαθητών αλλά και ο ρόλος των εκπαιδευτικών, καθώς προβλέπεται ο καθορισμός εκείνων που θα έχουν την ευθύνη υποστήριξης της τακτικής και εύρυθμης λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων. Κατά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου στις Επιτροπές της Βουλής των Εφήβων, ο Βοηθός Συνήγορος για τα Δικαιώματα του Παιδιού κ. Γιώργος Μόσχος τόνισε ότι «στη σημερινή ιδιαίτερα κρίσιμη για τα παιδιά και τους εφήβους περίοδο, που πλήττονται από την ανασφάλεια και τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, είναι πολύ σημαντικό το σχολείο να δίνει έμφαση στην επικοινωνία, στην ακρόαση των απόψεων των μαθητών και στην ενεργό συμμετοχή τους στις αποφάσεις που αφορούν τη σχολική ζωή». Στις επιτροπές, εκτός των ειδικών επιστημόνων του Συνηγόρου, συμμετείχαν ως εμπειρογνώμονες διευθυντές σχολείων στα οποία έχουν υπάρξει θετικές εμπειρίες λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων. Αρκετές από τις προτάσεις των εφήβων βουλευτών στη συζήτηση που έλαβε χώρα στις επιτροπές έγιναν δεκτές και ενσωματώθηκαν στο τελικό κείμενο το οποίο υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια των εφήβων βουλευτών.
Το κείμενο του Κανονισμού που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Εφήβων θα τεθεί από τον Συνήγορο του Παιδιού σε δημόσια διαβούλευση και θα συζητηθεί με εκπαιδευτικούς και μαθητές, με στόχο στους επόμενους μήνες να διαμορφωθεί τελικά και να προωθηθεί στον Υπουργό Παιδείας. Παράλληλα θα προταθούν ενέργειες για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, την ενημέρωση των μαθητών και την ανασυγκρότηση του θεσμού, ώστε να συμβάλει στην δημοκρατικότερη διοίκηση και λειτουργία των σχολείων.
esos.gr
Για να δείτε την πρόταση πατήστε εδώ
Το νέο σχέδιο «Κανονισμού Μαθητικών Κοινοτήτων» που εισηγήθηκε ο Συνήγορος σε επιτροπές της Βουλής των Εφήβων, είναι προϊόν πολύχρονης μελέτης και διαλόγου της Αρχής με εκπαιδευτικούς και μαθητές και αποσκοπεί στην αντικατάσταση του ισχύοντος που είχε θεσπιστεί με υπουργική απόφαση το 1986 και πλέον παρατηρούνται προβλήματα τόσο στο περιεχόμενό του όσο και στην εφαρμογή του.
Με το νέο κείμενο επιχειρείται ο εκσυγχρονισμός της ισχύουσας νομοθεσίας, ρυθμίζονται ζητήματα εκλογής και εκπροσώπησης όλων των τάξεων στα μαθητικά συμβούλια, αποσαφηνίζονται τα δικαιώματα και οι ευθύνες των μαθητών αλλά και ο ρόλος των εκπαιδευτικών, καθώς προβλέπεται ο καθορισμός εκείνων που θα έχουν την ευθύνη υποστήριξης της τακτικής και εύρυθμης λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων. Κατά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου στις Επιτροπές της Βουλής των Εφήβων, ο Βοηθός Συνήγορος για τα Δικαιώματα του Παιδιού κ. Γιώργος Μόσχος τόνισε ότι «στη σημερινή ιδιαίτερα κρίσιμη για τα παιδιά και τους εφήβους περίοδο, που πλήττονται από την ανασφάλεια και τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, είναι πολύ σημαντικό το σχολείο να δίνει έμφαση στην επικοινωνία, στην ακρόαση των απόψεων των μαθητών και στην ενεργό συμμετοχή τους στις αποφάσεις που αφορούν τη σχολική ζωή». Στις επιτροπές, εκτός των ειδικών επιστημόνων του Συνηγόρου, συμμετείχαν ως εμπειρογνώμονες διευθυντές σχολείων στα οποία έχουν υπάρξει θετικές εμπειρίες λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων. Αρκετές από τις προτάσεις των εφήβων βουλευτών στη συζήτηση που έλαβε χώρα στις επιτροπές έγιναν δεκτές και ενσωματώθηκαν στο τελικό κείμενο το οποίο υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια των εφήβων βουλευτών.
Το κείμενο του Κανονισμού που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Εφήβων θα τεθεί από τον Συνήγορο του Παιδιού σε δημόσια διαβούλευση και θα συζητηθεί με εκπαιδευτικούς και μαθητές, με στόχο στους επόμενους μήνες να διαμορφωθεί τελικά και να προωθηθεί στον Υπουργό Παιδείας. Παράλληλα θα προταθούν ενέργειες για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, την ενημέρωση των μαθητών και την ανασυγκρότηση του θεσμού, ώστε να συμβάλει στην δημοκρατικότερη διοίκηση και λειτουργία των σχολείων.
esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου