Δευτέρα 5 Μαΐου 2014

Στην τελική ευθεία οι συγχωνεύσεις 1676 σχολικών μονάδων- Τι ισχύει για Διευθυντές και Εκπαιδευτικούς

Πριν προχωρήσουμε στην περιγραφή της διαδικασίας που ακολουθείται για το χαρακτηρισμό και την τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών, επισημαίνουμε τα παρακάτω:
  • Στις περιπτώσεις υποβιβασμού σχολείου και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων οι εκπαιδευτικοί που κρίνονται υπεράριθμοι είτε αποκτούν νέα οργανική (με τη διαδικασία που περιγράφουμε παρακάτω) είτε παραμένουν στο σχολείο - στο οποίο κρίθηκαν υπεράριθμοι - και διατίθενται για την κάλυψη κενών. ΔΕΝ χαρακτηρίζονται «διαθεσίτες», όπως συνέβη σε κάποιες περιπτώσεις (ανά την επικράτεια).
  • Στις περιπτώσεις καταργήσεων σχολικών μονάδων όλοι οι εκπαιδευτικοί κρίνονται υπεράριθμοι και είτε αποκτούν νέα οργανική είτε παραμένουν ως υπεράριθμοι στη Διάθεση του ΠΥΣΠΕ (της Περιοχής Μετάθεσης που ανήκουν, αν υπάρχουν περισσότερες της μιας). Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν τη δυνατότητα να άρουν την υπεραριθμία τα επόμενα έτη, συμμετέχοντας στη διαδικασία τοποθέτησης των υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας ή όμορης, όπου ανήκε το σχολείο το οποίο καταργήθηκε, μέχρι την απόκτηση νέας οργανικής θέσης.
Η  διαδικασία κρίσης και τοποθέτησης υπεράριθμων εκπαιδευτικών
Γενικά
Τα ζητήματα που σχετίζονται με τις υπεραριθμίες των εκπαιδευτικών εντός της Περιοχής Μετάθεσης ρυθμίζονται από τις διατάξεις του άρθρου 14 του Π.Δτος 50/96, όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 12 του Π.Δτος 100/97.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Από τη διαδικασία αυτή εξαιρούνται όσοι ανήκουν σε «ειδική κατηγορία» μετάθεσης πλην των πολυτέκνων, καθώς και όσοι έχουν διοριστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 του Ν. 1143/81 και διανύουν την διετία υποχρεωτικής παραμονής τους στο δυσπρόσιτο σχολείο.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Εάν επιθυμούν, οι ανήκοντες σε ειδική κατηγορία (πλην των πολυτέκνων), μπορούν να υποβάλουν αίτηση για να κριθούν υπεράριθμοι, αλλά στην περίπτωση αυτή κρίνονται και συγκρίνονται μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν κριθεί υπεράριθμοι, βάσει των συνολικών μορίων που συγκεντρώνουν και δεν μπορούν να επικαλεστούν την ένταξή τους σε ειδική κατηγορία, ώστε να προηγηθούν των λοιπών υπεραρίθμων κατά την άρση υπεραριθμίας και την τοποθέτησή τους σε οργανική θέση.
Α.   Διαδικασία χαρακτηρισμού εκπαιδευτικών ως υπεράριθμων
Η όλη διαδικασία που ακολουθούν τα ΠΥΣΠΕ στο να χαρακτηρίσουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς είναι μία και ενιαία για τους υποβιβασμούς, τις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολικών μονάδων και περιγράφεται στο άρθρο 14 του Π.Δτος 50/1996.
1ο Βήμα
Τα ΠΥΣΠΕ σε συνεδρίασή τους διαπιστώνουν την ύπαρξη υπεραριθμίας σε σχολικές μονάδες. Η διαπίστωση αυτή λαμβάνει χώρα ύστερα από τη διαδικασία των μεταθέσεων από Περιοχή σε Περιοχή, καθώς και τη δημοσίευση των Υπουργικών Αποφάσεων με τις μεταβολές των σχολικών μονάδων (υποβιβασμοί, συγχωνεύσεις, καταργήσεις, ιδρύσεις, προαγωγές).
2ο Βήμα
Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στα σχολεία όπου και διαπιστώθηκε η υπεραριθμία, να δηλώσουν εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Δήλωση - θετική ή αρνητική - υποβάλλουν όλοι οι εκπαιδευτικοί του Κλάδου ή της Ειδικότητας όπου διαπιστώθηκε υπεραριθμία.
3ο Βήμα
Το Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε συνεδρίασή του χαρακτηρίζει ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:
Περίπτωση α’: Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.
Περίπτωση β’: Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι εκπαιδευτικοί (της περίπτωσης β’) που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν το ίδιο σχολικό έτοςεκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης, υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν τομικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Στην περίπτωση συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται (άρθρο 14, παρ. 1, περιπτ. β’, εδ. β’ του Π.Δτος 50/96). Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων που συγχωνεύονται θεωρείται ότι ανήκουν στο σχολείο που «διασώζεται». Για τον καθορισμό του έτους τοποθέτησης λαμβάνεται υπόψη το έτος που οι εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν στο κάθε σχολείο πριν τη συγχώνευση. Δε λαμβάνεται, δηλαδή, υπόψη, ποιας σχολικής μονάδας το όνομα διατηρήθηκε μετά τη συγχώνευση ή αν δόθηκε νέο. Για το χαρακτηρισμό των - τυχόν - υπεραρίθμων ακολουθείται η ίδια διαδικασία που περιγράφουμε παραπάνω (περιπτώσεις α’ και β’).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν λάβουμε υπόψη τα ερωτήματα συναδέλφων που φτάνουν σε εμάς από διάφορα σημεία της χώρας, συμπεραίνουμε ότι τα περισσότερα ΠΥΣΠΕ έχουν καθορίσει - σε σχολικές μονάδες που συγχωνεύτηκαν κατά το παρελθόν - ως έτος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών το έτος που αυτές συγχωνεύτηκαν. Πρόκειται για εσφαλμένη ερμηνεία των διατάξεων και επιβάλλεται να διορθωθούν άμεσα οι εν λόγω αποφάσεις.
4ο Βήμα
Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι, σύμφωνα με τα παραπάνω, καλούνται από το Π.Υ.Σ.Π.Ε. να υποβάλουν δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, στις οποίες υπάρχουν οργανικά κενά, εντός δέκα (10) ημερών.
Β.   Διαδικασία τοποθέτησης υπεράριθμων εκπαιδευτικών
1. Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στην σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται, εφόσον το επιθυμούν κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείοΗ τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης.
2. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίστηκαν υπεράριθμοι και επιθυμούν (καταθέτοντας δήλωση προτίμησης) να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητασυγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας με αυτή του σχολείου τους.
3.  Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις στην ίδια ομάδα ή εάν οι όποιες θέσεις υπήρχαν έχουν καταληφθεί από άλλους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς με περισσότερες μονάδες μετάθεσης οι απομένοντες υπεράριθμοι τοποθετούνται - κατά προτεραιότητα - σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης (μετά την τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της ίδιας ομάδας σχολείων).
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:
Οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί αποδεχόμενοι τη συγκεκριμένη διαδικασία με τη δήλωση επιθυμίας να τοποθετηθούν σε σχολεία της ίδιας ομάδας, αν υπάρχει κενό στην ίδια ομάδα σχολείων με το σχολείο όπου υπηρετούσαν, δεν τοποθετούνται σε σχολείο της όμορης ομάδας.
4. Εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίστηκαν υπεράριθμοι και δεν υπέβαλαν δήλωση τοποθέτησης, καθώς και αυτοί που υπέβαλαν αλλά δεν κατέστη δυνατό να τοποθετηθούν σύμφωνα με τα παραπάνω, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν δήλωση προτίμησης σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας Περιοχής Μετάθεσης, συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του Π.Δτος 50/96, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 13 του Π.Δτος 100/97.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να μετατεθούν κατά προτεραιότητα το ίδιο ή τα επόμενα σχολικά έτη στο σχολείο που κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, αν σε αυτό υπάρξουν κενές θέσεις.
5.  Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι (ή στη διάθεση της Δ/νσης αν το σχολείο έχει καταργηθεί) και διατίθενται ή αποσπώνται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους.
Τι ισχύει για το Διευθυντή Σχολικής Μονάδας όταν αυτή καταργείται
Σύμφωνα με το άρθρο 27, παρ. 4 του Ν. 3848/10 «Διευθυντής σχολικής μονάδας, η οποία καταργείται, τοποθετείται με αίτησή του για το υπόλοιπο της θητείας, σε κενή θέση διευθυντή σχολικής μονάδας της ίδιας διεύθυνσης, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου».
Τι ισχύει για τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων όταν αυτές συγχωνεύονται
Σε περίπτωση συγχώνευσης Σχολικών Μονάδων, από τους δύο Διευθυντές παραμένει στο νέο σχολείο αυτός που στους αξιολογικούς πίνακες (του 2011) συγκεντρώνει το μεγαλύτερο αριθμό μορίων. Για τον άλλο Διευθυντή εφαρμόζεται η προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 27, παρ. 4 του Ν. 3848/10 (106139Δ1/30-8-2010, έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας).
Τι ισχύει για το Διευθυντή Δημοτικού Σχολείου που υποβιβάζεται σε κάτω του 4/θ
Σε περίπτωση υποβιβασμούακόμα και λειτουργικού, σε κάτω του 4/θεσίου, ο εν λόγω Διευθυντής τοποθετείται κατά προτεραιότητα, ύστερα από δήλωσή του, σε κενή θέση, ανεξάρτητα αν η σχολική μονάδα ήταν στις αρχικές προτιμήσεις του. Αν δεν καταστεί δυνατή η τοποθέτησή του σε άλλη διευθυντική θέση, ο ενδιαφερόμενοςπαραμένει ως Προϊστάμενος στην σχολική μονάδα.
Τι ισχύει στην περίπτωση προαγωγής Δημοτικού Σχολείου σε άνω του 3/θεσίου
Σε περίπτωση προαγωγής Δημοτικού Σχολείου σε άνω του 3/θεσίου τοποθετείται (μέχρι λήξης της θητείας) Διευθυντής από τους αξιολογικούς πίνακες, εφόσον οι υποψήφιοι εκδηλώσουν σχετικό ενδιαφέρον.
Σε περίπτωση που το σχολείο θα είναι, λόγω του μαθητικού δυναμικού, λειτουργικά 4/θέσιο και άνω την επόμενη σχολική χρονιά (2014-2015), η παραπάνω τοποθέτηση θα έχει διάρκεια μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους.

Γιώργος Δημητρακόπουλος
alfavita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου