Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

ΥΦ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Έρευνα για καταγγελίες του Α. Λυκουρέντζου για τον ΟΕΔΒ

Αυτό που σήμερα μου καταγγέλλετε, εγώ θα το διερευνήσω ως πολιτική ηγεσία. Θα ενημερώσω και την εποπτεύουσα τον Οργανισμό κ. Διαμαντοπούλου» Την απάντηση αυτή έδωσε σήμερα στη Βουλή η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου απαντώντας στις καταγγελίες του Βουλευτή της ΝΔ Α. Λυκουρέντζου εάν « αληθεύει ότι αποθηκεύθηκε στις αποθήκες του Οργανισμού χαρτί από τους μελλοντικούς αναδόχους του διαγωνισμού»


Θα συζητηθεί τώρα η με αριθμό 1299/20-9-2011 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Ανδρέα Λυκουρέντζου προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με την καθυστέρηση της παράδοσης των σχολικών βιβλίων.
Στην επίκαιρη ερώτηση του κ. Λυκουρέντζου θα απαντήσει η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου.
Ο ερωτών Βουλευτής Αρκαδίας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος, έχει το λόγο προκειμένου να διατυπώσει την ερώτησή του.

ΑΝΔΡΕΑΣ  ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία Υπουργέ, πρωτοφανείς οι επιδόσεις σας στην  έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς. Μαθήτριες και μαθητές χωρίς βιβλία, βίαιες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, έλλειψη καθηγητών και δασκάλων στα σχολεία, ψηφιακό  σχολείο χωρίς ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Αλλά ανεξαρτήτως όλων αυτών, θα μείνω  στο θέμα των βιβλίων. Πώς είναι δυνατόν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αποτυγχάνει και να μην γίνεται η παραγωγή των σχολικών βιβλίων στο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, το οποίο γνωρίζουμε  κάθε χρόνο ότι υλοποιείται από τον Οργανισμό και από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου;
Και δεν φθάνουν όλα αυτά, αλλά πληροφορίες αναφέρουν ότι καθυστερήσατε τόσο πολύ να στείλετε τον διαγωνισμό στο Ελεγκτικό Συνέδριο, περίπου έξι μήνες .
(Στο σημείο αυτό κτυπάει προειδοποιητικά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Δεύτερον, υπήρχαν εναλλακτικές δυνατότητες, δηλαδή υπήρχε χαρτί στις αποθήκες του Οργανισμού, έτσι ώστε να προχωρήσετε σταδιακά στην παραγωγή βιβλίων. Και μετά από όλες αυτές τις συνεχόμενες αποτυχίες, φθάσατε στο σημείο να ζητάτε να διδαχθούν οι μαθήτριες και μαθητές μέσω φωτοτυπιών, που  παράγονται από τις Σχολικές Επιτροπές, από τους Δήμους από τους γονείς, από το Υπουργείο, αυτά τα περιβόητα DVD, τα οποία επαυξάνουν το κόστος στον προϋπολογισμό, το κόστος στους φορολογούμενους σε μία δύσκολη δημοσιονομικά εποχή.
Και αναρωτιέμαι, τι κάνατε ως πολιτική ηγεσία; Κάθε χρόνο το ίδιο πρόγραμμα υλοποιείται από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Επιτέλους, δεν βρήκατε έναν να του καταλογίσετε ευθύνες, παρά εις επίδειξη πολιτικής δειλίας μεταθέσατε τις δικές σας ευθύνες στο Ελεγκτικό Συνέδριο;
(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Παρακαλώ, δώστε μου απαντήσεις σε αυτά τα οποία και λεπτομερώς αναφέρω με την ερώτησή μου και σε όσα σας έθιξα τώρα με τον προφορικό μου λόγο.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Παρακαλείται η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και Βουλευτής Αττικής, κυρία Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου,  να λάβει το λόγο.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε συνάδελφε, η Κυβέρνηση δεν μετέθεσε ποτέ οιαδήποτε ευθύνη είχε, δεδομένου ότι όλη η διαδικασία του διαγωνισμού σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, κατόπιν νομίμων εξουσιοδοτήσεων των αρμοδίων αρχών του κράτους, Επιτροπή Πολιτικής Προγραμματισμού των Προμηθειών του Υπουργείου Ανάπτυξης, Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης, όπως κάθε χρόνο. Όπως είπατε και εσείς, όπως κάθε χρόνο, υπάρχουν αυτές οι διαδικασίες που αφορούν αυτές τις κρατικές αρχές και αυτά τα Υπουργεία.
Στη διαδικασία αυτή -επειδή ρωτάτε και στο γραπτό της ερώτησής σας που το είδα πολύ προσεκτικά- βεβαίως, προβλέπεται και δεν μπορεί να παρακαμφθεί η παρέμβαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο την άσκησε -όπως την άσκησε, κατά τον τρόπο που την άσκησε- φέροντας την ευθύνη που έχει κατά τον νόμο.
Κύριε συνάδελφε, κανείς δεν είναι υπεράνω κριτικής, ούτε εμείς ως πολιτική ηγεσία, ούτε ο Οργανισμός, ούτε το Ελεγκτικό Συνέδριο, ούτε οι Επιτροπές, τις οποίες ανέφερα.
Θέλω, όμως, να πω και να θυμίσω ότι η Υπουργός Παιδείας, η κυρία Διαμαντοπούλου, μέσα σε αυτήν εδώ την Αίθουσα έκανε σχετική δήλωση, λέγοντας ότι τώρα η προσοχή μας είναι στραμμένη –ερμηνεύω την δήλωση, δεν την έχω μπροστά μου, μπορώ όμως να την βρω και να σας την καταθέσω- στο να ξεκινήσει όσο το δυνατόν ομαλότερα, παρά την έλλειψη των βιβλίων που είναι παροδική, η σχολική χρονιά. Και βεβαίως, θα αποδοθούν ευθύνες και όλα θα εξεταστούν κατά τον καλύτερο τρόπο.
Έρχομαι, όμως και πάλι στα συγκεκριμένα ερωτήματα των βιβλίων. Ο ΟΕΔΒ πράγματι βεβαιώνει, κύριε συνάδελφε, ότι διέθετε στις αποθήκες του στις 30 Δεκεμβρίου 2010 τις ποσότητες που θα σας καταθέσω στο έγγραφο αμέσως μετά, που απεικονίζονται αναλυτικά  στην κατάσταση απογραφής ειδών χάρτου, καθώς και το έγγραφο του ΟΕΔΒ λέει ότι αξιοποιήθηκαν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτές οι ποσότητες χάρτου, για την παραγωγή και εκτύπωση των βιβλίων του τρέχοντος έτους. Καταθέτω, λοιπόν και ένα σχετικό έγγραφο του ΟΕΔΒ για τη διαδικασία αυτή.
Η όλη διαδικασία απεικονίζεται λεπτομερειακώς σε ανακοίνωση του ΟΕΔΒ που είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο από τις 9/9/2011. Μπορείτε να τη δείτε, αλλά προς διευκόλυνσή σας θα καταθέσω και αυτή την ανακοίνωση. Εκεί, κύριοι συνάδελφοι, θα δείτε ότι δεν χάθηκε χρόνος.
(Στο σημείο αυτό η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κυρία Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)

Αν αναγνώσετε αυτή τη διαδικασία, όπως την εξέδωσε ο ΟΕΔΒ, θα δείτε ότι από τη διενέργεια του διαγωνισμού στις 12 Οκτωβρίου 2010 μέχρι την κατακύρωση και αποστολή στο Ελεγκτικό Συνέδριο –που είναι αναγκασμένος ο Οργανισμός να κάνει- στις 3/3/2011, πήρε πέντε μήνες και αν πάμε πίσω, θα δείτε ότι περίπου αυτό το πεντάμηνο διανύθηκε και το 2010 και το 2009 και το 2008 και κατά μέσο όρο και στα προηγούμενα έτη. Είμαστε στη διάθεσή σας να συζητήσουμε μαζί πώς αυτή η διαδικασία θα γίνει καλύτερη, λιγότερο γραφειοκρατική και με διαφάνεια
(Στο σημείο αυτό χτυπά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)
Κύριε Πρόεδρε, μισό λεπτό να ολοκληρώσω τη σκέψη μου.
Η επιβάρυνση του προϋπολογισμού για τα DVD και τις φωτοτυπίες ήταν 259.000 ευρώ. Όμως, την ίδια στιγμή πρέπει να πω, κύριοι συνάδελφοι, ότι είχαμε εξοικονόμηση από το κόστος χάρτου. Πέρυσι μας χρειάστηκαν δεκαπέντε τόνοι χάρτου, ενώ φέτος με πολύ καλύτερη εξοικονόμηση είναι περίπου δέκα οι τόνοι χάρτου.
Όσον αφορά το σαφώς υποδεέστερο κόστος των φωτοτυπιών από την καθημερινή εξέλιξη του εγχειρήματος σε πλήθος σχολικών μονάδων της χώρας, επί του παρόντος δεν μπορώ να σας καταθέσω συγκεκριμένα στοιχεία. Έχουν δοθεί πάντως από το Υπουργείο Παιδείας σαφείς εντολές και γίνονται έλεγχοι στις οικείες σχολικές επιτροπές, ώστε να μην επιβαρυνθούν οι οικογένειες. Σχετικά με τα άλλα που έθιξε ο κ. Λυκουρέντζος, θα αναφερθώ στη δευτερολογία μου.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ο κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος έχει το λόγο για να αναπτύξει την ερώτησή του.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Κυρία Υπουργέ, χαίρομαι για το γεγονός ότι απολαμβάνετε προστασίας πολλών κέντρων και ιδιαίτερα του επικοινωνιακού περιβάλλοντος και δεν βρίσκεσθε σε δεινή θέση, όπως λογικά θα βρισκόταν μια πολιτική ηγεσία που δεν ανταποκρίθηκε στις υποχρεώσεις της. Αντιθέτως, υβριζόμεθα εμείς διά του Τύπου γιατί τολμούμε να σας κάνουμε ερωτήσεις για τέτοια σοβαρά θέματα.
Είναι γεγονός ότι πέραν των όσων αναφέρατε και άλλες μεθοδεύσεις επακολούθησαν. Για παράδειγμα, αληθεύει ναι ή όχι ότι αποθηκεύθηκε στις αποθήκες του Οργανισμού χαρτί από τους μελλοντικούς αναδόχους του διαγωνισμού; Σας παρακαλώ αυτό να το ελέγξετε.
Τι ποσοστό βιβλίων έχει τυπωθεί, πόσα βιβλία και πότε θα φθάσουν στις σχολικές μονάδες και με ποιο χρονοδιάγραμμα; Τι γίνεται με τους γονείς που φέτος καταβάλλουν χρήματα από το υστέρημά τους, για να αναπληρώσουν την έλλειψη βιβλίων, τα οποία δεν προσφέρει η ελληνική πολιτεία στις μαθήτριες και τους μαθητές; Καταφεύγουν στα βιβλιοπωλεία, στις φωτοτυπίες.
Σας αναφέρω ότι ο Δήμαρχος Τρίπολης μου έλεγε χθες ότι μπροστά στη δυσκολία των οικογενειών καταβάλλει από το Δημοτικό Ταμείο τα χρήματα για την παραγωγή φωτοτυπιών. Τι να πουν στην ένδοξη Δημητσάνα –τη Δημητσάνα των Πατριαρχών, των Αρχιερέων, των λογίων- οι μαθήτριες και οι μαθητές που τους κλείσατε το σχολείο; Τα παιδιά δεν έχουν βιβλία, δεν έχουν δασκάλους, δεν έχουν καθηγητές.
Σκεφθείτε την εικόνα της ελληνικής περιφέρειας αυτές τις δύσκολες ώρες. Οι γονείς είναι χωρίς δουλειά. Οι περισσότεροι είναι οικοδόμοι, εργάτες και όχι μόνο στην εκλογική μου περιφέρεια αλλά παντού.
Κυρία Υπουργέ, περιμένουμε επιτέλους από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, πρώτον, να απευθυνθεί στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα, στην ελληνική κοινωνία, να ζητήσει συγνώμη για τη φετινή ταλαιπωρία και να καταλογίσει ευθύνες, να ελέγξει η πολιτική ηγεσία αν υπήρξαν μεθοδεύσεις και για την ακύρωση του διαγωνισμού και για τη διαδικασία ανάθεσης και για όσα ακούγονται ότι συνέβησαν στις αποθήκες του Οργανισμού και για το χαρτί που προϋπήρχε και επίσης για όσα ακούστηκαν, ότι δηλαδή κάποιοι έσπευσαν να αποθηκεύσουν εκεί τον προμηθευθέντα χάρτο.
Αυτά αφήνουν σκιές και στη σημερινή πραγματικότητα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν μπορεί να τις ανέχεται. Περιμένουμε, λοιπόν, να δούμε τι θα κάνετε στη συνέχεια. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των βιβλίων; Επιτέλους! Εμείς δεν ακολουθούμε τις δικές σας πρακτικές –σας το έχουμε πει επανειλημμένως- αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι παρέχουμε ανοχή και κάλυψη στις αβελτηρίες, στις αποτυχίες, στις αδυναμίες. 
Πού είναι το περιβόητο ψηφιακό σχολείο; Μοιράσαμε τα laptops και τα ξεχάσατε, ενώ ο Πρωθυπουργός κάθε τόσο αναφέρεται στο ψηφιακό σχολείο. Τα εργαστήρια των σχολικών μονάδων έχουν υπολογιστές ξεπερασμένης τεχνολογίας. Σας καλώ, λοιπόν, να σταθείτε απέναντι σε αυτά τα προβλήματα και σύντομα να μας δώσετε απαντήσεις.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Το λόγο έχει η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Εύη Χριστοφιλοπούλου για τη δευτερολογία της.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε συνάδελφε, καμία συγκάλυψη, καμία όμως και προστασία. Γιατί εάν ήμουν έτοιμη και ήξερα ότι θα με ρωτήσετε αυτό, θα μπορούσα να σας είχα φέρει πάμπολλα σχόλια εφημερίδων άλλων μεγαλύτερων και άλλων μικρότερων και όχι μόνο εφημερίδων, τα οποία ψέγουν, κρίνουν. Αυτός είναι ο ρόλος των μέσων και είναι καλό όταν αυτό γίνεται τεκμηριωμένα και αξιόπιστα. Υπάρχουν και άλλα είτε προς εσάς, είτε προς το ΛΑΟΣ, είτε προς το ΣΥΡΙΖΑ είτε προς τα άλλα κόμματα της Βουλής που γίνονται χωρίς τεκμηρίωση και χωρίς αξιοπιστία. Όλα είναι ευπρόσδεκτα μέσα στη Δημοκρατία και ο καθένας κρίνεται. Καμία, όμως, προστασία δεν υπάρχει. Αντίθετα υπάρχει και βούληση να δοθούν όλα τα στοιχεία.
Για αυτό που με ρωτάτε, κύριε Λυκουρέντζο, για τις μεθοδεύσεις για το χαρτί, επειδή είχατε όχι αυτήν την ερώτηση αλλά την άλλη, εγώ σας κατέθεσα τα έγγραφα και τα στοιχεία όπως αυτά εδόθησαν από τον Οργανισμό, τα οποία θα τα πάρετε. Από εκεί και πέρα είμαστε στη διάθεσή σας.
Αυτό που σήμερα μου καταγγέλλετε, εγώ θα το διερευνήσω ως πολιτική ηγεσία. Θα ενημερώσω και την εποπτεύουσα τον Οργανισμό κ. Διαμαντοπούλου. Βεβαίως, πρέπει να θυμίσω ότι και η Υπουργός με περισσή ευαισθησία έχει ζητήσει συγγνώμη.
Από εκεί και πέρα, κύριε Λυκουρέντζο, πράγματι, όπως είπατε, τα σχολεία δεν είναι μόνο τα βιβλία. Χρειάζονται και βιβλία τα οποία –ενημερώνομαι από τον Οργανισμό- τυπώνονται γοργά, μέρα με την μέρα καλύπτονται ολοένα και περισσότερες περιοχές και ο Οργανισμός δεσμεύεται ότι θα εξομαλυνθεί η κατάσταση μέσα στον Οκτώβριο.
Από εκεί και πέρα, όμως, το σχολείο είναι πρώτα και κύρια ο καθηγητής και ο δάσκαλος. Πρέπει να σας πω ότι, παρ’ ότι αυτή τη χρονιά είχαμε ελάχιστους διορισμούς -μόλις εξακόσιους συνολικά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση- και πάρα πολλές συνταξιοδοτήσεις -οκτώ χιλιάδες- είμαστε στη σχετικά καλή κατάσταση να μην έχουμε κενά. Είχαμε, κύριε συνάδελφε –και θέλω να το παραδεχθείτε αυτό- όχι μόνο επί δικής σας διακυβέρνησης αλλά και επί παλαιότερων κυβερνήσεων, πολλά κενά, ενώ είχαμε και πολλούς διορισμούς. Φέτος η εικόνα των σχολειών είναι πάρα πολύ καλή. Δεσμεύομαι δε ότι αυτή η εικόνα στις επόμενες εβδομάδες, εκεί όπου έχουμε λίγα εναπομείναντα κενά, θα βελτιωθεί άρδην.
Όσον αφορά τις συγχωνεύσεις, αυτές έγιναν για να βελτιωθεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Σε περιοχές που πράγματι ήταν δύσβατες και πολύ μικρά τα παιδιά, όπως παραδείγματος χάρη στο Σαραντάπορο στον Όλυμπο, εδόθησαν αναστολές, ακριβώς για να μην ταλαιπωρηθούν οι μικροί μαθητές.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: Στη Δημητσάνα;
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε συνάδελφε, τους δέχθηκα και μάλιστα λόγω της ονομαστικής δεν μπόρεσα να τους δω η ίδια την τελευταία φορά στην τελευταία επίσκεψη. Θα το ξαναδούμε το θέμα. Τώρα, όμως, τρέχει το σχολικό έτος. Δεν είναι δυνατόν να γίνει καμία μεταβολή. Το καταλαβαίνετε.
Από εκεί και πέρα, είναι μια ευκαιρία το 2011 και με τις δημοτικές αρχές       –και μίλησα και με το Δήμαρχο της Τρίπολης για τις φωτοτυπίες- που έχουμε την απογραφή, με τα στοιχεία αυτά οι δήμοι σε συνεργασία με την ελληνική πολιτεία, να πάμε σε ένα σχεδιασμό του σχολικού χάρτη για το 2020 και το 2025. Επιτέλους όλοι εμείς, πολιτεία και αυτοδιοίκηση να μπορούμε να σχεδιάζουμε τα σχολειά μας σε βάθος χρόνου. Διότι και η σχολική στέγη έχει μεγάλες ελλείψεις και προβλήματα.
Κύριε συνάδελφε, αυτές οι συγχωνεύσεις –και το ξέρετε και εσείς- γίνονται για να έχουμε πιο εύρωστα και πιο ποιοτικά σχολεία. Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά, κύριε Πρόεδρε, πόσο μικρότερης ποιότητας είναι η εκπαίδευση σε ένα μονοθέσιο ή σε ένα διθέσιο σχολείο, όπου οι μαθητές –και καθαρά ποσοτικά να το δω- διδάσκονται τη μισή γλώσσα και τα μισά μαθηματικά.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)
Επιτρέψτε μου να πω μια κουβέντα για το ψηφιακό σχολείο για να μην μείνει αναπάντητο. Η επιλογή μας ήταν όχι laptops στους μαθητές, αλλά φορητούς υπολογιστές στα σχολειά, δηλαδή δέκα υπολογιστές ανά δημοτικό σχολείο με ερμάριο με ροδάκια και από την άλλη οι διαδραστικοί πίνακες στα γυμνάσια οι οποίοι προχωρούν γοργά, όπως επίσης και η μεγάλη ψηφιακή πλατφόρμα, κύριε συνάδελφε, που έχει όχι μόνο όλα τα βιβλία αλλά και βιντεοσκοπημένες διαλέξεις όλης της πανελλαδικώς εξεταζόμενης ύλης για τους υποψήφιους και πέρυσι και φέτος σε αρχαία, μαθηματικά, βιολογία, φυσική, λατινικά. Είναι, λοιπόν, όλα στο διαδίκτυο όχι μόνο γραμμένα και με ασκήσεις αλλά και με βιντεοσκοπημένες διαλέξεις. Είναι δωρεάν για τα παιδιά μας, είναι δωρεάν για τους υποψήφιους μαθητές.

Νομίζω ότι είναι ένα πολύ σημαντικό έργο. Σας καλούμε να δείτε, έχουμε τριακόσιες ογδόντα χιλιάδες κτυπήματα μέχρι σήμερα στο www.study4exams.gr. Με συγχωρείτε για τα αγγλικά, κύριε Πρόεδρε, αλλά δυστυχώς η ψηφιακή ορολογία είναι σε αυτήν τη γλώσσα και έτσι το αναφέρω.
Ευχαριστώ πολύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου