Σε σύγκρουση οδηγούν οι αναθέσεις των μαθημάτων τους εκπαιδευτικούς της Β/θμιας εκπαίδευσης που μάχονται για να εξασφαλίσουν ώρες ώστε οι μόνιμοι να μην αναγκαστούν να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές για την κάλυψη του ωραρίου και οι αναπληρωτές για να εξασφαλίσουν προσλήψεις που θα λειτουργήσουν ως αντίδοτο στην ανεργία.
Οι περιορισμένες προσλήψεις των αναπληρωτών το προηγούμενο σχολικό έτος έχουν κάνει ακόμα πιο έντονη τη διαμάχη καθώς πλανάται το φάντασμα της ανεργίας.
Tον Αύγουστο η ανακοίνωση της Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Φιλολόγων για την διεύρυνση στην ανάθεση του μαθήματος Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός το οποίο μπορούν να το διδάξουν και οι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί ενώ είναι γνωστή η διαμάχη που έχουν εδώ και καιρό φιλόλογοι και ξενόγλωσσοι για το μάθημα της Ιστορίας με τους Συλλόγους των δυο ειδικοτήτων να προσφεύγουν στο ΣτΕ.
Οι φιλόλογοι για το μάθημα της Ιστορίας και οι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί για τη μείωση των ωρών των δικών τους μαθημάτων στο Γυμνάσιο με την παράλληλη αύξηση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών.
Ωστόσο νέες διαμάχες φαίνεται να έρχονται στο προσκήνιο με αφορμή τις νέες αναθέσεις των μαθημάτων αφού υπάρχουν ειδικότητες που διαμαρτύρονται για τις αλλαγές που επιτείνουν την εργασιακή ανασφάλεια και την αβεβαιότητα.
Το Συντονιστικό των Αναπληρωτών Οικονομολόγων με ανακοίνωση του διαφωνεί με τη Β ανάθεση του μαθήματος της «Πολιτικής Παιδείας» στους φιλολόγους υποστηρίζοντας ότι το μάθημα αυτό περιέχει και το αντικείμενο της Οικονομίας το οποίο είναι εκ φύσεως εξειδικευμένο και δε δύναται να διδαχθεί από κανέναν άλλο κλάδο πέραν των Οικονομολόγων. Παρά το γεγονός αυτό το μάθημα, αναφέρουν οι Οικονομολόγοι, ήδη διδάσκεται, αδιανοήτως και κατά παράδοξο τρόπο, τόσο δια το περιεχόμενό του όσο και για την γνώση που χρειάζεται, και από τους συναδέλφους των κλάδων ΠΕ10 (Κοινωνιολόγοι) και ΠΕ13 (Νομικών Επιστημών).
Το Συντονιστικό των Αναπληρωτών Οικονομολόγων αιτιολογεί την πιο πάνω θέση του ενώ υπογραμμίζει ότι «είναι καταστροφικό να διδάσκονται τα παιδιά ένα μάθημα από ειδικότητες που δεν έχουν την γνώση και την φιλοσοφία του αντικειμένου , ενός μαθήματος που στην Τρίτη λυκείου θα κληθούν να το δώσουν πανελλαδικά! Είναι σαν να σπουδάζει κανείς Ιατρική και ο καθηγητής που θα του παραδίδει Ανατομία να είναι Ηλεκτρολόγος».
Άλλη μια κόντρα έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε Μαθηματικούς και καθηγητές Πληροφορικής. Το Υπουργείο Παιδείας ανέθεσε για πρώτη φορά το μάθημα των Μαθηματικών ως Β ανάθεση στο Γυμνάσιο στους καθηγητές της Πληροφορικής. Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία αντιτίθεται στην ανάθεση του μαθήματος στους εκπαιδευτικούς ΠΕ19 και ΠΕ20 με πτυχίο πληροφορικής υποστηρίζοντας ότι αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υποβαθμίζει ουσιαστικά τον ρόλο του μαθήματος των Μαθηματικών, να δημιουργεί τεράστιες ανισότητες για τα παιδιά του Γυμνασίου που θα διδάσκονται μαθηματικά από μη εξειδικευμένα άτομα και να υποβαθμίζει και υποθηκεύει το μέλλον των παιδιών και της Μαθηματικής Παιδείας με ιδιαίτερα αρνητικά αποτελέσματα για τα ίδια τα παιδιά και την παιδεία.
Έντονη ήταν η αντίδραση της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας που απαντούν στην ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «αυτό που μας εντυπωσίασε στην ανακοίνωση της Ε.Μ.Ε. είναι ότι λείπει η οποιαδήποτε σαφής επιστημονική τεκμηρίωση, για τους λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να έχουν ως Β' ανάθεση τα Μαθηματικά, οι Καθηγητές Πληροφορικής (με βασικό πτυχίο πληροφορικής)».
Η Ένωση Πληροφορικών συνεχίζει στην ανακοίνωσή της θεωρώντας εντυπωσιακό το ότι «στην ανακοίνωση δεν αναφέρεται καθόλου ότι εδώ και πολύ καιρό επιτρέπεται σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ04 (Φυσικούς, Γεωλόγους, Χημικούς κλπ.) να διδάσκουν Μαθηματικά στο Γυμνάσιο, πολλοί από τους οποίους έχουν διδαχθεί στα τμήματα που αποφοίτησαν πολύ λιγότερα μαθήματα Μαθηματικών από ότι οι απόφοιτοι των τμημάτων Πληροφορικής. Δεν ξέρουμε αν ο λόγος για τον οποίο η Ε.Μ.Ε. σιωπά είναι το γεγονός, για το οποίο και πάλι δεν γίνεται κανένας λόγος στην ανακοίνωση, ότι οι ίδιοι οι Καθηγητές Μαθηματικών μπορούν να διδάσκουν σε δεύτερη ανάθεση τα μαθήματα της Φυσικής και της Γεωγραφίας στο Γυμνάσιο και αυτό μάλιστα όταν στα περισσότερα προγράμματα σπουδών των Μαθηματικών Τμημάτων διδάσκονται μόνο 1-2 μαθήματα Φυσικής και καθόλου Γεωγραφία. Επίσης, δεν είδαμε να αντιμετωπίζεται από την Ε.Μ.Ε. με την ίδια ευαισθησία το θέμα των εκατοντάδων Μαθηματικών που έχουν διοριστεί, καθ' υπέρβαση κάθε επιστημονικής και νομικής λογικής, ως καθηγητές Πληροφορικής από τη δεκαετία του 1990 ακόμα, αποκλείοντας αντίστοιχο αριθμό αποφοίτων τμημάτων Πληροφορικής που επιθυμούσαν να διδάξουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση».
Η Ένωση Πληροφορικών θεωρεί ότι «η συμπεριφορά αυτή της Ε.Μ.Ε., δεν εκπροσωπεί τους χιλιάδες αξιόλογους συναδέλφους Καθηγητές Μαθηματικών, είναι λανθασμένη και ιδιαίτερα επιζήμια τόσο για το επίπεδο της παρεχόμενης Δημόσιας Παιδείας όσο και για τις κοινές αρχές και αξίες που πρέπει να πρεσβεύουμε και τους κοινούς στόχους που πρέπει να έχουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί, ανεξαιρέτως ειδικότητας.
Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος καλεί όλη την Εκπαιδευτική Κοινότητα, συναδέλφους καθηγητές της Β/θμίας, Εκπαιδευτικές και Επιστημονικές Ενώσεις, ενώσεις γονέων και μαθητών να δράσουμε από κοινού, με γνώμονα το καλύτερο για την Δημόσια Παρεχόμενη Παιδεία, το καλύτερο για τους μαθητές μας, ώστε να αρθούν τα λάθη του παρελθόντος στο σημαντικό αυτό ζήτημα των αναθέσεων των μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Στα παραπάνω να προσθέσουμε ότι η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων προσέφυγε στο ΣτΕ για τη μείωση στις ώρες διδασκαλίας των Θρησκευτικών. Συγκεκριμένα κατατέθηκε Αίτηση ακυρώσεως της υπ’ αριθ. 99927/Γ2/7-6-2014 αποφάσεως του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αλεξάνδρου Δερμεντζόπουλου με την οποία καταργείται η μία ώρα διδασκαλίας των Θρησκευτικών στη Δ΄ τάξη του Εσπερινού Γενικού Λυκείου.
Καλόγηρος Βασίλειος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου