Τα όσα περιγράφονται στο σημερινό ρεπορτάζ του esos «Το «έλα να δεις» έγινε στην αξιολόγηση των Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης», αποδεικνύουν ότι το ίδιο το υπουργείο Παιδείας είναι παντελώς ανέτοιμο για το δύσκολο έργο της αξιολόγησης.
Πειραματισμοί βασισμένοι σε θεωρητικά πλαίσια που μετατράπηκαν σε Π.Δ., χωρίς να ξεκαθαρίσουν βασικά σημεία της διαδικασίας, των αρχών και του πλαισίου της αξιολόγησης, χωρίς να λυθούν νομικά ζητήματα, χωρίς να υπάρξουν εγκύκλιοι οδηγούν αναπόδραστα σε αδιέξοδο το όλο εγχείρημα.
Εάν επικρατεί τόση διαφορά αντιλήψεων και μεθόδων μεταξύ των διαφόρων αξιολογητών των στελεχών εκπαίδευσης σκεφτείτε τι έχει να γίνει αν επιχειρηθεί αξιολόγηση των Δ/ντων σχολείων και ακολούθως από αυτούς των εκπαιδευτικών.
Κάποτε πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από τα γνωστά στελέχη που αναλαμβάνουν όλα τα "καινοτόμα" προγράμματα, από την περίφημη Ερευνητική Εργασία μέχρι την Αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Θεωρίες αποτυπωμένες σε μακροσκελή κείμενα, πολλές φορές πιστά αντίγραφα ξένων σχετικών κειμένων, δεν μπορούν να "στήσουν" ένα σοβαρό αληθινά καινοτόμο πρόγραμμα.
Το παράδειγμα της Ερευν. Εργασίας δεν το έχουν μελετήσει καλά στο υπουργείο. Η περίφημη έρευνα που θα μάθαιναν να κάνουν οι μαθητές του Λυκείου από 3ωρο έγινε 2ωρο και τώρα ένα 1ωρο μάθημα στη Β΄ Λυκείου. Στη μία αυτή ώρα όλοι συμμετέχουν σε ένα απροσδιόριστο τίποτε που χρησιμεύει στους μεν μαθητές για έναν υψηλότατο βαθμό (που μετράει στο Μ.Ο. της βαθμολογίας τους) στους δε διδάσκοντες για την απαραίτητη συμπλήρωση του ωραρίου διδασκαλίας τους. Και η έρευνα... ερευνάται που κρύφτηκε.
Υπό τις συνθήκες αυτές, αξιολόγηση στην εκπαίδευση δεν γίνεται. Ασαφές πλαίσιο, θεωρτικές ρούμπρικες έξω από την πραγματικότητα του ελληνικού σχολείου, στελέχη άπειρα στο όλο εγχείρημα με καημό πως θα ξαναποκτήσουν τον προσεχή Ιούλιο τη θέση ευθύνης που τώρα κατέχουν, ένα ΙΕΠ να σέρνεται πίσω από ανεπαρκέστατες διευκρινίσεις της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και ένα υπουργείο που νομίζει ότι θα προχωρήσει το όλο εγχείρημα αν εκείνο θέσει απλώς και μόνο τις προθεσμίες για την ολοκλήρωση της κάθε φάσης.
Ένας εξωτερικός αξιολογητής θα έκρινε το όλο εγχείρημα όπως επιχειρείται λίαν ανεπαρκές...
Πειραματισμοί βασισμένοι σε θεωρητικά πλαίσια που μετατράπηκαν σε Π.Δ., χωρίς να ξεκαθαρίσουν βασικά σημεία της διαδικασίας, των αρχών και του πλαισίου της αξιολόγησης, χωρίς να λυθούν νομικά ζητήματα, χωρίς να υπάρξουν εγκύκλιοι οδηγούν αναπόδραστα σε αδιέξοδο το όλο εγχείρημα.
Εάν επικρατεί τόση διαφορά αντιλήψεων και μεθόδων μεταξύ των διαφόρων αξιολογητών των στελεχών εκπαίδευσης σκεφτείτε τι έχει να γίνει αν επιχειρηθεί αξιολόγηση των Δ/ντων σχολείων και ακολούθως από αυτούς των εκπαιδευτικών.
Κάποτε πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από τα γνωστά στελέχη που αναλαμβάνουν όλα τα "καινοτόμα" προγράμματα, από την περίφημη Ερευνητική Εργασία μέχρι την Αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Θεωρίες αποτυπωμένες σε μακροσκελή κείμενα, πολλές φορές πιστά αντίγραφα ξένων σχετικών κειμένων, δεν μπορούν να "στήσουν" ένα σοβαρό αληθινά καινοτόμο πρόγραμμα.
Το παράδειγμα της Ερευν. Εργασίας δεν το έχουν μελετήσει καλά στο υπουργείο. Η περίφημη έρευνα που θα μάθαιναν να κάνουν οι μαθητές του Λυκείου από 3ωρο έγινε 2ωρο και τώρα ένα 1ωρο μάθημα στη Β΄ Λυκείου. Στη μία αυτή ώρα όλοι συμμετέχουν σε ένα απροσδιόριστο τίποτε που χρησιμεύει στους μεν μαθητές για έναν υψηλότατο βαθμό (που μετράει στο Μ.Ο. της βαθμολογίας τους) στους δε διδάσκοντες για την απαραίτητη συμπλήρωση του ωραρίου διδασκαλίας τους. Και η έρευνα... ερευνάται που κρύφτηκε.
Υπό τις συνθήκες αυτές, αξιολόγηση στην εκπαίδευση δεν γίνεται. Ασαφές πλαίσιο, θεωρτικές ρούμπρικες έξω από την πραγματικότητα του ελληνικού σχολείου, στελέχη άπειρα στο όλο εγχείρημα με καημό πως θα ξαναποκτήσουν τον προσεχή Ιούλιο τη θέση ευθύνης που τώρα κατέχουν, ένα ΙΕΠ να σέρνεται πίσω από ανεπαρκέστατες διευκρινίσεις της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και ένα υπουργείο που νομίζει ότι θα προχωρήσει το όλο εγχείρημα αν εκείνο θέσει απλώς και μόνο τις προθεσμίες για την ολοκλήρωση της κάθε φάσης.
Ένας εξωτερικός αξιολογητής θα έκρινε το όλο εγχείρημα όπως επιχειρείται λίαν ανεπαρκές...
esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου