Με σχετική τροπολογία υπήρξαν αλλαγές στη διαδικασία επιλογής διευθυντών Εκπαίδευσης, το δε Υπουργείο υποστήριξε ότι:
-τροποποιείται ο νόμος που είχε ψηφιστεί την άνοιξη, ενώ δεν υπήρξε άμεση αντικατάστασή τους
-καθιερώνεται ένα διαφανές σύστημα και τερματίζεται ένα καθεστώς αναξιοκρατίας και άκρατου κομματισμού.
-η συνέντευξη που προστέθηκε αποτελεί αξιοκρατικό κριτήριο
-σε αντίθεση με το συγκεντρωτικό «αθηνοκεντρικό» μηχανισμό επιβολής του κομματικού κράτους, τα περιφερειακά αποκεντρωμένα συμβούλια θα επιλέξουν τους καλύτερους με κριτήρια αξιοκρατίας-ισονομίας-διαφάνειας
-οι επιλογές του 2007 είχαν καταγγελθεί από βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. με σχετική τους επερώτηση στον τότε υπουργό Παιδείας
-οι υποψήφιοι που δεν συγκεντρώνουν το 20% συνεχίζουν κανονικά, ενώ η μη συμμετοχή του 65% του εκλεκτορικού σώματος των διευθυντών-υποδιευθυντών ακυρώνει συνολικά τη συγκεκριμένη
μοριοδότηση.
Στα ανωτέρω οφείλουμε να σημειώσουμε:
-η ίδια εξαμηνιαία παράταση που δόθηκε από την κυβέρνηση στους υπάρχοντες διευθυντές είχε δοθεί κατά την περίοδο του 2004.
-σε πάρα πολύ μικρό χρονικό διάστημα η συγκυβέρνηση τροποποιεί τον δικό της νόμο όταν στις 14 Μαΐου δήλωνε ότι «αποσύρεται» η διαδικασία της ολιγόλεπτης συνέντευξης, η οποία στο παρελθόν χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον για την επιλογή «ημετέρων» της εκάστοτε εξουσίας.
-αποδυναμώνεται πλήρως το εκλεκτορικό σώμα των διευθυντών-υποδιευθυντών. Είναι πλέον δυνατόν να είναι κάποιος υποψήφιος, έστω και εάν δεν λάβει ούτε μία ψήφο
-η τυχόν μειωμένη συμμετοχή, κάτω των δύο τρίτων εκμηδενίζει πλήρως τη σχετική μοριοδότηση και καταργεί στην πράξη τον πυλώνα της δημοκρατικής έκφρασης του συνόλου των συναδέλφων
-το συγκεντρωτικό «αθηνοκεντρικό» κομματικό σύστημα δεν καταπολεμάται με τα προτεινόμενα συμβούλια επιλογής, στα οποία θα προΐστανται οι 13 περιφερειακοί διευθυντές
-αξιοκρατία, ισονομία και διαφάνεια επιτυγχάνεται εάν αποδεσμευθεί πλήρως η επιλογή από την εκάστοτε διοίκηση. Αντί να ορίζονται οι καθηγητές του Πανεπιστημίου θα ήταν δυνατόν να κληρώνονται από το σύνολο των μελών Δ.Ε.Π. (Παιδαγωγικών Σχολών και Διοίκησης της Εκπαίδευσης)
-οι δύο αιρετοί του κλάδου θα ήσαν τρεις σύμφωνα με τη μετεκλογική εξαγγελία του Σύριζα στις 26/1/15 και οι σχολικοί σύμβουλοι δεν θα έπρεπε να ορίζονται, αλλά να κληρώνονται, όφειλαν δε να προέρχονται από άλλες περιφέρειες. Είναι αυτονόητο ότι οι σχολικοί σύμβουλοι θα είχαν επιλεγεί εκ νέου και δεν θα ήσαν αυτοί που η πολυετής θητεία τους παρατάθηκε έως και τις 31/8/16
-θα ήταν ενδιαφέρον να γνωρίζαμε ποια είναι η άποψη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, αλλά και της συγκυβέρνησης για τη διαδικασία και τον τρόπο επιλογής των διευθυντών Εκπαίδευσης το 2010.
-σημαντικός αριθμός συναδέλφων έχει και είχε θητεύσει ως στέλεχος της Εκπαίδευσης σε διευθύνσεις εκτός της περιφέρειας που έχει οργανική θέση. Θα έπρεπε λοιπόν να δινόταν σε αυτούς, αλλά και σε όσες-όσους το επιθυμούν η δυνατότητα να είναι υποψήφιοι σε δύο περιφέρειες.
Δυστυχώς, η πλειοψηφία της Ο.Λ.Μ.Ε. δεν εναντιώθηκε με σθένος στην υφιστάμενη τροπολογία, ενώ τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν αντέδρασαν έντονα. Ίσως το συγκεκριμένο σύστημα επιλογής να είναι το πλέον ενδεδειγμένο σε περίπτωση που κυβερνήσουν ή συγκυβερνήσουν στο μέλλον. Όσο για την αριστερά αυτά που κατήγγειλε και εξόρκιζε τα υλοποιεί τώρα με τα δικά της μέτρα και σταθμά. Επιστροφή στο παρελθόν, καθώς η επαγγελλόμενη άνοιξη στην Παιδεία από την «αντιμνημονιακή» συγκυβέρνηση κατέληξε σε ένα σκληρό νεομνημονιακό χειμώνα
Θ.Τσούχλος, μέλος Δ.Σ. Ο.Λ.Μ.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου