Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2015

Α. ΛΙΑΚΟΣ:Οι ίδιοι οι μαθητές να αξιολογούν τους καθηγητές αλλά και τους εαυτούς τους

Για το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ο κ. Λιάκος επανέλαβε τις προχθεσινες δηλώσεις του:

-Θα πρέπει να προχωρήσουμε σε ένα είδος εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της τάξης, του σχολείου και των εκπαιδευτικών με απώτερο στόχο να υπάρξει βελτίωση των θεσμών και όχι τιμωρητικό πνεύμα.
-Από την άλλη πλευρά, το πλαίσιο των «παραβάσεων» που παρατηρούνται από ορισμένους εκπαιδευτικούς θα πρέπει να αυστηροποιηθεί.
-Να γίνει με απλά λόγια πιο αυστηρό το πλαίσιο γι' αυτούς που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους.
-Το σχολείο χρειάζεται την αξιολόγηση.
-Θα πρέπει δηλαδή ακόμη και οι ίδιοι οι μαθητές να αξιολογούν τους καθηγητές αλλά και τους εαυτούς τους.
Στην ερώτηση εάν και στις υψηλόβαθμες σχολές, όπως Ιατρικές θα εισάγονται χωρίς εξετάσεις ο κ. Λιάκος απάντησε:
-Το απολυτήριο θα αποτελεί το σκαλοπάτι για να μπουν οι υποψήφιοι σε οποιαδήποτε σχολή.
- Θα πρόκειται για αναβαθμισμένο απολυτήριο.
-Αν θα παίζει ρόλο η βαθμολογία και πόση βαρύτητα θα έχει, θα πρέπει να το δούμε προσεκτικά ώστε να μη μετατραπεί το λύκειο σε αντικείμενο φροντιστηριακής εκπαίδευσης.
-Τα πρόσθετα προαπαιτούμενα θα διερευνηθούν και θα μπορούν να καθορίζονται από τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια.
-Ενα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι η γλωσσομάθεια.
-Θα μπορούσαν κάποιο τύπο εξετάσεων να διοργανώνουν και τα ίδια τα ανώτατα ιδρύματα για να επιλέγουν τους φοιτητές τους.
-Ωστόσο, τα ΑΕΙ σε αυτή την οικονομική συγκυρία δεν έχουν το προσωπικό και τους πόρους να σηκώσουν αυτό το βάρος.
ΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ
Σχετικά με τις προτεραιότητες του Εθνικού Διαλόγου ο κ. Λιάκος είπε τα εξής:
-Το βασικό είναι να ξαναφέρουμε την εκπαίδευση στον ρόλο τον οποίο έχει στις σύγχρονες κοινωνίες, και αυτός δεν είναι να αποτελεί έναν μηχανισμό εξετάσεων, αλλά έναν μηχανισμό μόρφωσης και δημιουργίας προσωπικοτήτων.
-Τις εξετάσεις, όπου είναι αναγκαίο, θα τις δούμε από την αρχή.
-Προτεραιότητα είναι να στηθεί το λύκειο στα πόδια του, γιατί μέχρι τώρα είναι διάδρομος για το πανεπιστήμιο, με πολλές αρνητικές συνέπειες για το σύνολο της ελληνικής νεολαίας.
-Επίσης πρέπει να υπάρξει αναδιάταξη του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης με έμφαση στον εξορθολογισμό των πανεπιστημίων.
-Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν μεγάλα πανεπιστημιακά ιδρύματα σε μία περιφέρεια και λίγο πιο δίπλα ένα μικρότερο που να φιλοξενεί ομοειδή τμήματα.
-Για κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο ενώσεων των ΑΕΙ.
-Στο εσωτερικό των πανεπιστημίων, θα πρέπει να επανεξεταστούν οι σχέσεις ανάμεσα στους φοιτητές, τα μαθήματα και το πτυχίο τους.
-Αντί του πολυπληθούς αμφιθεάτρου θα ενισχύσουμε όπως μπορούμε τα σεμινάρια και τις μικρές ερευνητικές ομάδες. Θα προσπαθήσουμε να δώσουμε τη δυνατότητα συνδυασμού πτυχίων στους φοιτητές, με κύρια και δευτερεύουσα ειδικότητα.
-Για παράδειγμα, ένας φοιτητής που σπουδάζει Φιλολογία ως κύρια ειδικότητα να μπορεί να λαμβάνει πτυχίο με δευτερεύουσα ειδικότητα στην Ιστορία
http://www.esos.gr/arthra/41258/liakos-i-pleiopsifia-ton-sholon-tha-mporoyse-na-exairethei-apo-tis-panelladikes

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου