1. Κρίσεις με διαφορετικό θεσμικό πλαίσιο κάθε φορά.
Τα τελευταία 20 τουλάχιστον χρόνια, οι κρίσεις στελεχών γίνονταν με διαφορετικό θεσμικό πλαίσιο. Φέτος μάλιστα για τις κρίσεις των διευθυντών εκπαίδευσης άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο δύο φορές. Μία την άνοιξη και μία τώρα. α) ν. 4327/2015 ( A; 50 ), και β) ν.4351/2015 ( Α΄ 164 ).
Τα τελευταία 20 τουλάχιστον χρόνια, οι κρίσεις στελεχών γίνονταν με διαφορετικό θεσμικό πλαίσιο. Φέτος μάλιστα για τις κρίσεις των διευθυντών εκπαίδευσης άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο δύο φορές. Μία την άνοιξη και μία τώρα. α) ν. 4327/2015 ( A; 50 ), και β) ν.4351/2015 ( Α΄ 164 ).
2. Ο παράλογος τρόπος αποτίμησης των προσόντων.
• Συρρίκνωση και άδικη αποτίμηση των επιστημονικών προσόντων.
• Συρρίκνωση και άδικη αποτίμηση των επιστημονικών προσόντων.
Για παράδειγμα.
α. Μεταπτυχιακό 2,5 μόρια διδακτορικό 4, δεύτερο πτυχίο 2.
Αλλά Μεταπτυχιακό και διδακτορικό 4 και μεταπτυχιακό και δεύτερο πτυχίο 4,5. Δηλαδή το δεύτερο πτυχίο ανώτερο του μεταπτυχιακού.
β. Μεταπτυχιακό και διδακτορικό μόρια 4. Μόνο διδακτορικό 4.
Δηλαδή κάποιος που έχει τόσο μεταπτυχιακό όσο και διδακτορικό ακόμη και ανεξάρτητα μεταξύ τους αποτιμάται όσο και το διδακτορικό.
Δηλαδή στην περίπτωση αυτή το μεταπτυχιακό είναι σαν να μην υπάρχει.
γ. Μεταπτυχιακό και δύο γλώσσες επιπέδου ανώτερου του Β2, αποτιμάται με 4 μόρια, όσο και το διδακτορικό.
Αλλά μεταπτυχιακό και διδακτορικό πάλι 4 μόρια.
Δηλαδή σαφής υποτίμηση των διδακτορικών και γενικότερα των σπουδών υψηλού επιπέδου.
Συρρίκνωση και άδικη αποτίμηση των προσόντων που απορρέουν από την άσκηση καθηκόντων σε θέσεις ευθύνης.
α. Αποτιμάται το ίδιο η άσκηση καθηκόντων ευθύνης είτε αυτά αφορούν τη θέση περιφερειακού διευθυντή, είτε διευθυντή εκπαίδευσης, είτε σχολικού συμβούλου είτε διευθυντή σχολείου. 0,5 μόρια κατ' έτος και μέχρι 3 ενώ η διδακτική εμπειρία αποτιμάται με 1 μόριο κατ' έτος και μέχρι 11.
β. Μοριοδοτείται η συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια και σε συμβούλια επιλογής στελεχών, μόνο για τα αιρετά μέλη, δηλαδή μόνο για τους συνδικαλιστές. Αντίθετα η συμμετοχή άλλων στελεχών στο ίδιο συμβούλιο δεν αποτιμάται καθόλου.
3. Ασφυκτικές προθεσμίες.
α. Η προκήρυξη έγινε το μεσημέρι της 10/12/2015 και η καταληκτική ημερομηνία αιτήσεων ήταν η 15/12/2015. Με δεδομένο ότι μεσολαβούσε Σαββατοκύριακο η προθεσμία ουσιαστικά ήταν 3 εργάσιμες ημέρες.
β. Προβλέπεται ψηφοφορία.
Ακόμη και αν δεχθεί κανείς τη λογική της ψηφοφορίας, που δημιουργεί σχέσεις εξάρτησης μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων, θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα οι ψηφίζοντες να μπορούν να γνωρίσουν τους υποψηφίους.
Πώς αυτό μπορεί να γίνει όταν οι υποψήφιοι ανακοινώθηκαν στις 23/12/2015, ημέρα που τα σχολεία έκλειναν για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές και η ψηφοφορία προβλέπεται να γίνει στις 8 Ιανουαρίου 2016, ημέρα που τα σχολεία θα ανοίξουν και πάλι;
Για ποιό λόγο τόση βία;
Είναι αυτές διαδικασίες ενός ευνομούμενου κράτους;
Μάλιστα ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Θ. Φορτσάκης έχει καταθέσει επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή.
4. Τα τραγελαφικά.
Στο Συμβούλιο επιλογής Διευθυντών εκπαίδευσης, μετέχει και ένας Σχολικός Σύμβουλος.
Με το νέο μισθολόγιο, κατά παράβαση κάθε έννοιας δικαίου και αξιοκρατίας, μειώθηκε το επίδομα ευθύνης των Σχολικών Συμβούλων, του σώματος εκείνου των εκπαιδευτικών με τα υψηλότερα κατά τεκμήριο προσόντα (μάλιστα με τροπολογία της τελευταίας στιγμής δόθηκε μειωμένο επίδομα, αφού αρχικά προβλεπόταν κατάργηση του σχετικού επιδόματος).
Έτσι ο Σχολικός Σύμβουλος θα μετέχει σε ένα συμβούλιο που θα αξιολογεί Διευθυντές Εκπαίδευσης και υποψηφίους Διευθυντές εκπαίδευσης, αμειβόμενος χαμηλότερα, όχι μόνο από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, τους οποίους θα αξιολογεί αλλά και από υφισταμένους αυτών , όπως οι διευθυντές Λυκείων.
Και δεν είναι μόνο η μισθολογική υποβάθμιση αλλά κυρίως η συμβολική υποτίμηση των Σχολικών Συμβούλων και του ποιοτικού έργου που αυτοί επιτελούν. Η αποθέωση του παραλόγου αλλά και της αδικίας την οποία έχουν υποστεί οι Σχολικοί Σύμβουλοι.
http://www.esos.gr/arthra/41605/ta-perierga-kai-tragelafika-toy-systimatos-epilogis-dieythynton-ekpaideysis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου