Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2015

Το ΙΕΠ καθυστερεί χρόνια να προβεί στην αποπληρωμή ολοκληρωθέντων έργων Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών

Στο πλαίσιο επιμόρφωσης των επιμορφωτών εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στα σχολεία, μετά από ανοικτό δημόσιο διαγωνισμό, 8 Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης (ΠΑΚΕ) ανέλαβαν το έργο.

Οι συμβάσεις υπογράφτηκαν μεταξύ Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ) και ΑΕΙ. Το έργο άρχισε στις 15/4/2011 και ολοκληρώθηκε στις 31/3/2012. Στο μεσοδιάστημα ο ΟΕΠΕΚ, μαζί με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ) και το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ), συγχωνεύθηκαν και δημιουργήθηκε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) το οποίο αυτοδίκαια ανέλαβε τις υποχρεώσεις των 3 φορέων που καταργήθηκαν.

Συνολικά 278 εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν στο πλαίσιο του έργου, οι οποίοι στη συνέχεια εντάχθηκαν επιτυχώς στον πίνακα επιμορφωτών εκπαιδευτικών με απόφαση του ΔΣ του ΙΕΠ -όπως προκύπτει από τη σχετική ΑΔΑ (ΒΛΓ6ΟΞΛΔ-Δ45, 12/12/2013, αριθ. πρωτ. 7916) την οποία υπογράφει ο πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Σ. Γκλαβάς- και από τον Σεπτέμβριο του 2012 με τη σειρά τους επιμορφώνουν πλέον συναδέλφους τους εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα.
Παρότι λοιπόν το έργο ολοκληρώθηκε πλήρως και επιτυχώς, το ΙΕΠ καθυστερεί επί 3 σχεδόν χρόνια την αποπληρωμή του.
Παρά τις επανειλημμένες γραπτές και προφορικές ενστάσεις, επιστολές των συντονιστών των ΠΑΚΕ, ακόμα και Πρυτανικών αρχών, το ΙΕΠ με διαφορετικές κατά περιόδους αθεμελίωτες αιτιολογίες, δεν έχει προχωρήσει στην αποπληρωμή που για κάποια ΠΑΚΕ φτάνει στο 70% του προϋπολογισμού του έργου.
Έτσι λοιπόν σήμερα περισσότεροι από 300 διδάσκοντες που δίδαξαν στα ΠΑΚΕ, δεκάδες συνεργάτες που εργάστηκαν για την τεχνολογική, γραμματειακή και διοικητική υποστήριξη της λειτουργίας των ΠΑΚΕ, καθώς και δεκάδες τοπικοί προμηθευτές αναλώσιμων και υλικοτεχνικής υποδομής των ΠΑΚΕ, παραμένουν απλήρωτοι ενώ έχουν φορολογηθεί για τα αντίστοιχα ποσά ως να τα είχαν ήδη λάβει.
Το ίδιο βέβαια απλήρωτοι για τις μετακινήσεις που κατέβαλαν από την τσέπη τους, παραμένουν και οι 278 εκπαιδευτικοί που επιμορφώθηκαν. Το αποτέλεσμα είναι αφενός μεν να τίθεται σε αμφισβήτηση η αξιοπιστία των επιμορφωτικών δράσεων του έργου και αφετέρου να αντιμετωπίζουμε την παράλογη κατάσταση να μην εκταμιεύονται κονδύλια για έργο το οποίο ολοκληρώθηκε, όταν η χώρα μας έχει ανάγκη από τα ποσά αυτά για τη βελτίωση της εκπαίδευσης σε έναν εξαιρετικά ευαίσθητο τομέα που αφορά στην εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
Από την πλευρά μας εκτός από τις επανειλημμένες επιστολές και προφορικές οχλήσεις στο ΙΕΠ αποστείλαμε και στον Υπουργό Παιδείας σχετική ενημερωτική επιστολή, ζητώντας ταυτόχρονα συνάντηση μαζί του, χωρίς δυστυχώς να έχουμε λάβει –μέχρι σήμερα- απάντηση.
Ως Συντονιστές των ΠΑΚΕ είμαστε υποχρεωμένοι να προβούμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επίλυση του οικονομικού, κοινωνικού και εκπαιδευτικού προβλήματος που περιγράφουμε ενημερώνοντας την εκπαιδευτική κοινότητα, τις αρχές της Ευρωπαϊκής Κοινότητας που συγχρηματοδότησαν το έργο και τελικά προσφεύγοντας σε ένδικα μέσα, όπως ήδη έχει πράξει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. 29/12/2014
Οι Συντονιστές των ΠΑΚΕ
Μ. Γρηγοριάδου, Καθηγήτρια Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Αναπληρώτρια Συντονίστρια)
Α. Δημητρακοπούλου, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αιγαίου
Β. Κόμης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών
Α. Μικρόπουλος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Π. Μιχαηλίδης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης
Π. Πολίτης, Αναπλ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Η. Σαράφης, Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Δ. Ψύλλος, Καθηγητής Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
http://www.esos.gr/arthra/36513/iep-kathysterei-hronia-na-provei-stin-apopliromi-oloklirothenton-ergon-epimorfosis 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου