Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

Το υπουργείο Παιδείας ανοίγει «βεντέτα» με τον «Ελεύθερο Τύπο»- Η απάντηση της εφημερίδας


Το υπουργείο κατηγορεί  την εφημερίδα «Ελεύθερο Τύπο» ότι «για πολλοστή φορά η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις πανικού και τρομοκράτησης στο χώρο της εκπαίδευσης». Ο χώρος της εκπαίδευσης έχει ανάγκη από ασφάλεια, ηρεμία, στήριξη και, φυσικά, αναδιοργάνωση και μεταρρύθμιση, τoνίζεται στην ανακοίνωση του υπουργείου και  σημειώνεται: «Ο αριθμός των εκπαιδευτικών επαρκεί για να μην υπάρχουν κενά σε τάξεις, με τον παιδαγωγικά σωστό αριθμό μαθητών,  χωρίς αυξήσεις.Η αναδιοργάνωση και η σωστή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού γίνεται με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής κάρτας σε κάθε σχολείο, με θεσμικές παρεμβάσεις για την αξιοποίηση δασκάλων και καθηγητών και στις δύο βαθμίδες και με αντικειμενικά κριτήρια για τις αποσπάσεις και μεταθέσεις. Όλα αυτά είναι γνωστά στους εκπαιδευτικούς και στην κοινωνία.Επίσης, αναμόρφωση είναι σε εξέλιξη στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση μετά από χρόνια αδιαφορίας, κακοδιοίκησης και σπατάλης.Η κοινωνία μας, ιδιαίτερα σε αυτή την εποχή της αγωνίας και της κρίσης χρειάζεται σωστή και υπεύθυνη ενημέρωση».
Η απάντηση του "Ελεύθερου Τύπου"


Για πολλοστη φορα ενα πρωτοσελιδο του Ελευθερου Τύπου προκαλεί πανικο στην κ. Άννα Διαμαντοπούλου. Στην απάντησή του το υπουργείο Παιδείας ξοδεύει χώρο για να καταγγείλει την εφημερίδα που έκανε το καθήκον της, ενώ αντιπαρέρχεται όλα τα αδιαμφισβήτητα στοιχεία του ρεπορτάζ, τα οποία κατά το μεγαλύτερο μέρος τους προέρχονται από το συμπληρωματικό προϋπολογισμό του 2012.
Βεβαίως η υπουργός Παιδείας δεν βρήκε ούτε λέξη για να εξηγήσει στους πολίτες πώς γίνεται ένα υπουργείο να κόβει από τις σάρκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών, αλλά να του περισσεύουν 350.000 ευρώ για να πληρώνει υπερωρίες σε ένα λόχο συμβούλων της ηγεσίας του.
Όσο για τα περί "τρομοκράτησης και πανικού" που δήθεν επιχειρεί ο Ελεύθερος Τύπος, θυμίζουμε στην κ. Διαμαντοπούλου ότι τα ίδια ακριβώς είχε υπαγορεύσει ξανά σε βάρος της εφημερίδας μας  με αφορμή το πρωτοσέλιδο που προανήγγελλε το Δεκέμβριο του 2010 το φιάσκο με τα σχολικά βιβλία του 2011-12.
Εάν κάτι σε αυτή τη χώρα χρειάζεται επειγόντως "λουκέτο", αυτό είναι ο αμοραλισμός των υπευθύνων για την κατάντια της.
ΤΟ ΔΗΜΟΣΕΥΜΑ
ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ 2 ΒΑΖΕΙ "ΛΟΥΚΕΤΟ" ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ! 
Ρεπορτάζ : Γιούλη Μανώλη
Κρανίου τόπος θα είναι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα την επόμενη σχολική χρονιά, εντός κι εκτός συνόρων. Ο τροποποιημένος Προϋπολογισμός δεν άφησε ούτε ψίχουλο για προσλήψεις αναπληρωτών. Τα χιλιάδες κενά που θα...
δημιουργήσει το «τσεκούρι» στα 24 εκατ. ευρώ, που είχαν αρχικά προβλεφθεί για αμοιβές αναπληρωτών την επόμενη σχολική χρονιά, σχεδιάζεται να καλυφθούν είτε με νέο κύμα σαρωτικών συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων είτε με αύξηση του ωραρίου δασκάλων και καθηγητών όπως έχει προτείνει στο υπουργείο Παιδείας ο ΟΟΣΑ. Εφόσον παραστεί ανάγκη, το υπουργείο διατηρεί την ευχέρεια να αυξήσει το όριο μαθητών στις τάξεις, το οποίο σε ακραίες περιπτώσεις αγγίζει τους 30 στα Γυμνάσια και τα Λύκεια.
Ξηρασία διδακτικού προσωπικού επιβάλλεται και στην ανώτατη εκπαίδευση. Κόβονται δαπάνες ύψους 11 εκατ. ευρώ για μισθοδοσία εκτάκτων. Αυτό το μαχαίρι θα προκαλέσει σοβαρές πληγές στα περιφερειακά Ιδρύματα που βασίζουν την ομαλή λειτουργία τους στους συμβασιούχους. Τα πιάτα των φοιτητών στις Λέσχες αδειάζουν εξαιτίας των νέων περικοπών στα κονδύλια σίτισης κατά 12 εκατ. ευρώ - από 6 εκατ. ευρώ για ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Καραβάνια δασκάλων και καθηγητών αναμένεται να καταφτάσουν τον Ιούνιο στην Ελλάδα από το εξωτερικό, ως επί το πλείστον από τη Γερμανία, όπου διδάσκουν αποσπασμένοι στα ελληνικά σχολεία της χώρας. Το τρίτο μεγάλο μαχαίρι του τροποποιημένου Προϋπολογισμού στις δαπάνες του υπουργείου Παιδείας κόβει 15 εκατ. ευρώ από τα επιμίσθια των αποσπασμένων εκπαιδευτικών. Θεωρείται βέβαιο ότι την επόμενη σχολική χρονιά θα είναι σχεδόν μηδενικό το ενδιαφέρον απόσπασης στο εξωτερικό με μόνη αμοιβή τον ελληνικό μισθό που κυμαίνεται σήμερα από 600 ως 1.400 ευρώ, στην καλύτερη περίπτωση. Ειδικά για τα χαμηλά και ενδιάμεσα μισθολογικά κλιμάκια ο ελληνικός μισθός δεν θα επαρκεί ούτε για το ενοίκιο γερμανικής γκαρσονιέρας. Το προαποφασισμένο «λουκέτο» στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού αποτελεί ήδη γεγονός, το οποίο μάλιστα θα αποδοθεί στους… πλεονέκτες εκπαιδευτικούς που θα αρνούνται να θυσιαστούν για την πατρίδα.
Δραματική προδιαγράφει ο νέος προϋπολογισμός την κατάσταση στο εκπαιδευτικό σύστημα και εντός των συνόρων. Φέτος τα σχολεία ξέμειναν από βιβλία, του χρόνου θα ξεμείνουν από εκπαιδευτικούς, ενώ ενδέχεται να τους λείψει και το... οξυγόνο, αν επιβεβαιωθεί το κακό σενάριο της μετατροπής των τάξεων σε σαρδελοκούτια. Για τη χρονιά που τρέχει ο αριθμός των αναπληρωτών ανήλθε σε 20.000 δασκάλους και καθηγητές. Για την επόμενη προβλέπονται μηδενικοί διορισμοί μονίμων και ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών. Το υπουργείο Παιδείας έχει δρομολογήσει τη διαδικασία των συγχωνεύσεων του επόμενου Σεπτεμβρίου καθησυχάζοντας εκπαιδευτικούς και γονείς ότι έχει σχεδιάσει ήπιο πλάνο, χωρίς τις περσινές ακρότητες των 1.933 σχολικών μονάδων που σβήστηκαν από το χάρτη είτε με καταργήσεις είτε με συγχωνεύσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά παρά τις διαβεβαιώσεις. Στο τραπέζι βρίσκεται και το σενάριο του ΟΟΣΑ για αύξηση του ωραρίου δασκάλων και καθηγητών. Το ισχύον εβδομαδιαίο ωράριο των δασκάλων κυμαίνεται από 21 ώρες για όσους έχουν συμπληρώσει 20ετή προϋπηρεσία έως 25 ώρες (για τους νεοδιόριστους) ως. Αντίστοιχα, το ωράριο των καθηγητών κυμαίνεται από 16 έως 21 ώρες. Η πρόταση του ΟΟΣΑ είναι να ισχύσει για όλους ενιαίο ωράριο 21 ωρών ανεξαρτήτως προϋπηρεσίας.
Υπερωρίες 1 εκατ. ευρώ στους 115 υπάλληλους του υπουργείου Παιδείας
Σχεδόν το 20% της δαπάνης που περιέκοψε το υπουργείο Παιδείας από τη σίτιση των φοιτητών που δίνουν μάχες στις Λέσχες για ένα πιάτο φαγητού ξοδεύει η πολιτική ηγεσία του ίδιου υπουργείου για υπερωρίες ενός λόχου συμβούλων που απασχολεί.
Με απόφαση που υπέγραψε στα μέσα του μήνα η Αννα Διαμαντοπούλου ορίζονται στο ποσό των 343.000 ευρώ, μόνο για το πρώτο τετράμηνο του 2012, οι αμοιβές για υπερωριακή εργασία 115 υπαλλήλων, μετακλητών, αποσπασμένων, ειδικών συμβούλων-συνεργατών και ειδικών επιστημόνων που απασχολούνται στα πολιτικά γραφεία της υπουργού, του αναπληρωτή υπουργού Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, της υφυπουργού Εύης Χριστοφιλοπούλου, του γενικού γραμματέα Βασίλη Κουλαϊδή, του γενικού γραμματέα Θρησκευμάτων Γιώργου Καλαντζή και των τεσσάρων ειδικών γραμματέων (Πρωτοβάθμιας - Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ανώτατης Εκπαίδευσης, Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και Διά Βίου Εκπαίδευσης). Στο ίδιο κονδύλι αντιστοιχούν, επίσης, οι αμοιβές για υπερωριακή εργασία 20 αστυνομικών και 12 οδηγών που απασχολεί η ηγεσία.
Ενας απλός πολλαπλασιασμός καταδεικνύει ότι το κονδύλι για τις υπερωρίες του λόχου συμβούλων της ηγεσίας μεταφράζεται σε ετήσια δαπάνη τουλάχιστον 1.050.000 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 18% του κονδυλίου των 6.000.000 ευρώ που κόπηκαν από τον κωδικό της σίτισης των φοιτητών τη χειρότερη χρονιά για την ελληνική οικονομία μετά την Κατοχή.
Ακρως εντυπωσιακό είναι το πνεύμα απόλυτης ισότητας και δικαιοσύνης που διατρέχει την υπουργική απόφαση έναντι των στελεχών των πολιτικών γραφείων της ηγεσίας. Η «ταρίφα» των υπερωριών είναι ίδια για όλους. Και οι 48 σύμβουλοι της υπουργού θα αμειφθούν για 20 ώρες απογευματινής εργασίας, 8 ώρες νυχτερινά και 12 ώρες εργασίας τις Κυριακές και τις αργίες. Ομοίως, οι 21 σύμβουλοι του αναπληρωτή υπουργού, οι 15 της υφυπουργού και οι 5 του γενικού γραμματέα. Οι «ταρίφες» πέφτουν για τους συνεργάτες των ειδικών γραμματέων και του γενικού γραμματέα Θρησκευμάτων. Οι υπάλληλοι (αποσπασμένοι κ.λπ.) έχουν ωράριο. Από πότε όμως χτυπάνε κάρτα οι ειδικοί σύμβουλοι ώστε να αμείβονται με υπερωρίες για απογευματινή εργασία;
Βολεύτηκαν ως σχολικοί σύμβουλοι οι «κηπουροί» της Αννας
Με μπαράζ ενστάσεων αλλά και προσφυγών στη Δικαιοσύνη αντέδρασαν εκατοντάδες δάσκαλοι που πήραν μέρος στο μεγαλύτερο... σίριαλ επιλογής σχολικών συμβούλων που παρακολούθησε ποτέ η εκπαιδευτική κοινότητα. Σε λάθος χρόνο -αφού για προφανείς λόγους πολιτικής σκοπιμότητας προηγήθηκαν οι επιλογές διευθυντών εκπαίδευσης και διευθυντών σχολείων και με θερινή μεθόδευση τέθηκαν εκτός μάχης περίπου οι μισοί υποψήφιοι-, το σίριαλ της επιλογής των σχολικών συμβούλων έριξε αυλαία υπό τις έντονες αποδοκιμασίες του «κοινού».
«Ευτυχώς» που από την άγρια σφαγή υποψηφίων με βαριά βιογραφικά και πλούσια προσόντα γλίτωσαν οι σύμβουλοι της Α. Διαμαντοπούλου, η ευρέως γνωστή δασκάλα Ελένη Μπούντα και ο λιγότερο γνωστός Γιάννης Κατσαρός. Με ιδιαίτερη αγωνία το «κοινό» του σίριαλ παρακολούθησε τη δύσκολη διάσωση της κ. Μπούντα, η οποία τελικώς επελέγη παρότι δεν διαθέτει ούτε δεύτερο πανεπιστημιακό πτυχίο ούτε πτυχίο ξένης γλώσσας ούτε καν διοικητική εμπειρία. Αρίστευσε όμως στη συνέντευξη, όπως άλλωστε αναμενόταν για την υπουργική σύμβουλο, η οποία τεκμηρίωσε αποτελεσματικά την αρχική άρνηση της υπουργού Παιδείας να δώσει το πράσινο φως για το «τυπωθήτω» στο βιβλίο Ιστορίας του Γιάννη Κολιόπουλου που θα αντικαθιστούσε στην ΣΤ’ Δημοτικού το περιβόητο εγχειρίδιο της Μαρίας Ρεπούση. Διόλου τυχαία, η ίδια σύμβουλος είχε κερδίσει επαξίως περίοπτη θέση σε παλαιότερο πρωτοσέλιδο του «ΤτΚ» με αφορμή εισήγηση στην προϊσταμένη της υπουργό για πλήρη κατάργηση των βιβλίων στην τεχνική εκπαίδευση.
Τα όπλα που χρησιμοποιήθηκαν για τη σφαγή υποψήφιων σχολικών συμβούλων ήταν οι ρυθμίσεις του νέου συστήματος επιλογής, που επέτρεψαν να προσαρμόζονται κατά περίπτωση μέτρα και σταθμά. Με όχημα τη ρύθμιση για τη συνάφεια των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων με τις Επιστήμες της Αγωγής ή τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης, κόπηκαν από τη μοριοδότηση εμφανώς «συναφή» διδακτορικά, ενώ μοριοδοτήθηκαν τίτλοι χωρίς συνάφεια.
Σε ορισμένες, μάλιστα, περιπτώσεις συνέβη το πρωτοφανές να μοριοδοτηθούν διπλά μεταπτυχιακό και διδακτορικό παρά τη σαφή πρόβλεψη του νόμου που ορίζει να μοριοδοτείται μόνο το ανώτερο πτυχίο. Οπως μας επισήμανε αποτυχών υποψήφιος, «είναι σαν να μοριοδοτείται κάποιος χωριστά για το “Lower” και για το “Proficiency”».
Σωρεία διαμαρτυριών προκάλεσε και η εφαρμογή της μοριοδότησης του συγγραφικού έργου. Σύμφωνα με τον αιρετό εκπρόσωπο των δασκάλων στο ΚΥΣΠΕ Βασίλη Παληγιάννη, «κύριο ρόλο στη μοριοδότηση του συγγραφικού έργου έπαιξε η ποσότητα και όχι η ποιότητα». Από τους 563 δασκάλους, 153 νηπιαγωγούς και 77 υποψηφίους Ειδικής Αγωγής που συμμετείχαν τελικά στη διαδικασία (και αφού προηγουμένως είχαν αποκλειστεί 575 δάσκαλοι που ανέλαβαν καθήκοντα διευθυντών σχολείων), ενστάσεις υπέβαλαν οι 362 από αυτούς για 617 λόγους. Οι 203 αναφέρονταν στη μοριοδότηση του συγγραφικού έργου και οι 91 στη μοριοδότηση των τίτλων σπουδών.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου