Μαζί με τους μαθητές θα δίνουν εξετάσεις πλέον και οι… εκπαιδευτικοί, με την προωθούμενη από το υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων αξιολόγησή τους
-Σύμφωνοι με την υποχρεωτική αξιολόγηση, που θα καθιερωθεί φέτος, δηλώνουν οι μαθητές, ωστόσο οι εκπαιδευτικοί εμφανίζονται ανυποχώρητοι στο θέμα των… απολύσεων.
Μετά τους δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι θα κληθούν να δώσουν εξετάσεις για να αξιολογηθούν για το έργο τους, από τη διαδικασία αυτή θα περάσουν και οι περίπου 160.000 εκπαιδευτικοί, αρχής γενομένης από τη φετινή χρονιά. Μπορεί το υπουργείο Παιδείας να μην έχει ακόμη ανακοινώσει επισήμως τη διαδικασία και τα κριτήρια αξιολόγησης, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες δε θα διαφέρουν σημαντικά από όσα ίσχυαν στην αυτοαξιολόγηση.
Τα κριτήρια αξιολόγησης θα αφορούν πρωτίστως στην πορεία των μαθητών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς σε ό, τι αφορά τη φοίτηση, την επίδοση, τις εργασίες, ακόμη και την ατομική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη του μαθητή! Παράλληλα, θα λαμβάνεται υπ’ όψιν το ποσοστό τήρησης του ωρολογίου προγράμματος και της διδασκόμενης ύλης, αλλά και τα ποσοστά επιτυχίας των μαθητών στις εξετάσεις για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Στην ουσία οι επιδόσεις του μαθητή θα είναι πλήρως αλληλοεξαρτώμενες από τις επιδόσεις του εκάστοτε εκπαιδευτικού. Αυτό που μένει επίσης να καθοριστεί είναι το τι θα γίνει σε ενδεχόμενη αρνητική αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τον νόμο 3848/2010, ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός θα παραμένει επί δύο χρόνια ως δόκιμος και μετά θα αξιολογείται βάσει των παραπάνω. Το αποτέλεσμα αυτής της αξιολόγησης μπορεί να είναι από μεταφορά σε διοικητική θέση, μέχρι απομάκρυνση ή απόλυση, εάν η κρίση είναι αρνητική.
ΔΟΕ: «Με το όπλο παρά πόδα…»
Στις τάξεις των εκπαιδευτικών η είδηση της υποχρεωτικής αξιολόγησης έπεσε σαν «κεραυνός εν αιθρία». «Ας λύσει πρώτα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τα προβλήματα υποχρηματοδότησης και όλες τις σοβαρές ελλείψεις στα σχολεία και μετά βλέπουμε για την αξιολόγηση», μας είπε αρχικά ο αντιπρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) Χαράλαμπος Κόκκινος. Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Κόκκινος κατέστησε σαφές πως «η ΔΟΕ είναι υπέρ της αξιολόγησης με τις απαραίτητες προδιαγραφές διαφάνειας και αξιοκρατίας. Πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες, που υπάρχουν στις κατά τόπους σχολικές μονάδες, σε ό, τι έχει να κάνει με τη γεωγραφική περιοχή, τον αριθμό μαθητών και κυρίως τις κοινωνικές ομάδες και μειονότητες».
Εξάλλου, ο αντιπρόεδρος της ΔΟΕ ξεκαθάρισε στην συνέχεια πως «δε θα δεχτούμε απόλυση των συναδέλφων μέσω της αξιολόγησης. Άλλωστε, η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών κάνει σωστά τη δουλειά της. Σε κάθε περίπτωση όμως είμαστε με το «όπλο παρά πόδα» και αναμένουμε να ξεκαθαριστεί πλήρως το πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα ισχύσει η αξιολόγηση, ενώ κατόπιν θα κινηθούμε αναλόγως».
Ενθουσιασμένοι οι μαθητές
Η πλειοψηφία των μαθητών πάντως φαίνεται να βλέπει με «καλό μάτι» την αξιολόγηση των δασκάλων και καθηγητών τους. «Θετική η αξιολόγηση, αρκεί να έχουμε λόγο εμείς οι μαθητές σε αυτή και να μην παίρνουν άλλοι τις αποφάσεις για εμάς, χωρίς εμάς ως συνήθως…», δήλωσε η μαθήτρια Λυκείου Γεωργία Στασινοπούλου. Στο ίδιο μήκος κύματος όμως και η Κατερίνα Νάκου, η οποία συμφωνεί με την αξιολόγηση, διότι όπως μας είπε, «κάποιοι καθηγητές δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους στο σχολείο, ενώ στα ιδιαίτερα είναι οι καλύτεροι καθηγητές!».
Εύη Χριστοφιλοπούλου: «Στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί»
«Πρώτα από όλα πρέπει να αλλάξουμε τον ίδιο μας τον εαυτό, τον τρόπο που εργαζόμαστε. Όμως, η αξιολόγηση δε σημαίνει έλεγχο και επιθεωρητισμό. Αντιθέτως, σημαίνει κίνητρο αποδοτικότητας και επιβράβευσης, όχι μόνο για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών», σημείωσε αρχικά η υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εύη Χριστοφιλοπούλου, σε επικοινωνία που είχαμε μαζί της, προκειμένου να μας μεταφέρει το σκεπτικό της συγκεκριμένης απόφασης.
Αναφερόμενη στη συνέχεια στην ουσία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, η κα Χριστοφιλοπούλου τόνισε πως «θα γίνει με συγκεκριμένα κριτήρια, με σαφήνεια και διαφάνεια. Υποχρέωσή μας είναι να διασφαλίσουμε θεσμικά το ακέραιο και αδιάβλητο της διαδικασίας και να εμπνεύσουμε την ασφάλεια για αυτό στον εκπαιδευτικό. Λόγω της ιδιαίτερης φύσεως του λειτουργήματος των εκπαιδευτικών, θα υπάρξει ειδική μέριμνα και ξεχωριστή αναφορά για αυτούς στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα. Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι πετύχαμε την προσμέτρηση του πλεονάζοντα χρόνου στον βαθμό, αίτημα που ζητούσε η εκπαιδευτική κοινότητα από την αρχή και που ταυτίζεται με την πολιτική βούληση του υπουργείου», ενώ καταλήγοντας σημείωσε ότι «εάν δεν πετύχει η αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς, δεν θα πετύχει για κανέναν. Και αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί».
Ρεπορτάζ: Κώστας Μοσχολιός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου