Δύο ανακοινώσεις εξέδωσε σήμερα το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ , με τις οποίες ζητά:
Α. Να αποσυρθεί η διευκρίνιση αυτή του υπουργείου Παιδείας και να αποδίδεται η 2η ειδικότητα απρόσκοπτα σε όσους εκπαιδευτικούς έχουν και άλλο πτυχίο.
Β. Να ικανοποιηθούν οι αιτήσεις για άδειες άνευ αποδοχών που κατατίθενται την περίοδο αυτή, καθώς και να επανεξεταστούν όσες απορρίφθηκαν. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις οφείλουν να κατανοήσουν τα προβλήματα των εκπαιδευτικών και να σταματήσουν να τους εξωθούν σε παραιτήσεις.
ΑΠΟΝΟΜΗ 2ης ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ
Η απονομή 2ης ειδικότητας σε όσους εκπαιδευτικούς έχουν και άλλο πτυχίο εκτός από αυτό με το οποίο διορίστηκαν, βοήθησε και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, αλλά και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς για να συμπληρώνουν το ωράριο διδασκαλίας τους.
Δυστυχώς όμως, σύμφωνα με την τελευταία διευκρίνηση του ΥΠΑΙΘ (197335/Δ1/23-12-2013) για την απονομή 2ης ειδικότητας: «…Κατά τη διαδικασία απόδοσης δεύτερης ειδικότητας, ελέγχεται από το οικείο ΑΠΥΣΠΕ/ΑΠΥΣΔΕ αν τα τυπικά προσόντα που επικαλείται ο υποψήφιος αποτελούν προσόντα ένταξης/διορισμού στον εν λόγω κλάδο κατά το συγκεκριμένο χρόνο εξέτασης της αίτησης», τα πτυχία σχολών που δεν ικανοποιούν παιδαγωγική επάρκεια δεν δικαιολογούν απόδοση 2ης ειδικότητας από τη στιγμή που ο εκπαιδευτικός δεν έχει πιστοποιημένη επάρκεια.
Για παράδειγμα, εκπαιδευτικός ΠΕ19 που έχει πτυχίο και μηχανολόγου δεν μπορεί να το αναγνωρίσει αν δεν έχει πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ, γιατί δεν έχει πιστοποιημένη επάρκεια, παρόλο που διδάσκει!!
Ο παραλογισμός όμως δεν σταματάει εδώ: Ο ίδιος εκπαιδευτικός ΠΕ19, σύμφωνα με τις τελευταίες δεύτερες αναθέσεις, μπορεί να διδάσκει μαθηματικά στο Γυμνάσιο χωρίς να χρειάζεται πτυχίο μαθηματικού!!
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητάει να αποσυρθεί η διευκρίνιση αυτή του Υπουργείου και να αποδίδεται η 2η ειδικότητα απρόσκοπτα σε όσους εκπαιδευτικούς έχουν και άλλο πτυχίο.
ΓΙΑ ΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΑΝΕΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ
Η τακτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας στις υπηρεσιακές μεταβολές τα τελευταία χρόνια με τον τρόπο υπολογισμού των κενών, οδήγησε σε αδικαιολόγητη μείωση των μεταθέσεων, αλλά και στην απαράδεκτη μείωση των αποσπάσεων από σχολείο σε σχολείο, ακόμη και στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν διαπιστωμένα κενά.
Αποτέλεσμα της τακτικής αυτής είναι να έχουν εγκλωβιστεί πολλοί εκπαιδευτικοί μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους και να αντιμετωπίζουν αξεπέραστα προβλήματα επιβίωσης λόγω των μειώσεων των μισθών, της αύξησης του κόστους ζωής αλλά και της άμεσης φορολογίας.
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί αναγκάζονται να ζητάνε άδειες άνευ αποδοχών επικαλούμενοι τη νομοθεσία (άρθρο 16, περ. Ε΄ του Ν. 1566/85, άρθρα 51 και 53 του Ν. 3528/2007, παρ. 4 του άρθρου 37 του Ν. 3986/2011).
Δυστυχώς, πολλά ΑΠΥΣΔΕ απορρίπτουν τις αιτήσεις αυτές, παρόλο που η νομοθεσία προβλέπει ότι «μπορεί να χορηγείται άδεια χωρίς αποδοχές μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους, όταν συντρέχουν σοβαροί λόγοι» ακόμη και στις περιπτώσεις που η αίτηση γίνεται μετά τον Ιούνιο, επικαλούμενα την ύπαρξη κενών και τη μη ύπαρξη πιστώσεων για αναπληρωτές. Πρόκειται προφανώς για παραλογισμό αφού η πρόσληψη ενός αναπληρωτή κοστίζει στο δημόσιο περίπου το μισό ενός μονίμου εκπαιδευτικού!
Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις δυστυχώς υπακούοντας πιστά τις επιταγές της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ. για τη μείωση των προσλήψεων με κάθε κόστος – κοινωνικό, αλλά και οικονομικό στη συγκεκριμένη περίπτωση – δεν χορηγούν άδειες ή επιβάλλουν περιορισμούς στη χορήγησή τους.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητάει να ικανοποιηθούν οι αιτήσεις για άδειες άνευ αποδοχών που κατατίθενται την περίοδο αυτή, καθώς και να επανεξεταστούν όσες απορρίφθηκαν. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις οφείλουν να κατανοήσουν τα προβλήματα των εκπαιδευτικών και να σταματήσουν να τους εξωθούν σε παραιτήσεις.
esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου