Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

Τα ελληνικά σχολεία γίνονται ψηφιακά

Αλλάζει τελείως η εικόνα των σχολείων από την επόμενη σχολική χρονιά όπου οι τάξεις κάνουν «check in» στην ψηφιακή εποχή! Κάτι τέτοιο κανονικά θα έμοιαζε παράλογο την περίοδο της κρίσης, όπου οι εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν ακόμη τις καρτέλες των μαθητών... με το χέρι καταναλώνοντας δεκάδες ώρες δουλειάς.
Ωστόσο έπειτα από έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ένα κονδύλι ύψους 146.635.815 ευρώ, που προέρχεται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, θα «μπει» σύντομα στις σχολικές τάξεις.
Οπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Παιδείας που μίλησαν στο «Βήμα», στόχος του νέου προγράμματος είναι η ψηφιακή αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τόσο στην Πρωτοβάθμιαόσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
«Σκοπός του ψηφιακού σχολείου είναι η εισαγωγή των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην εκπαίδευση και η παιδαγωγική αξιοποίησή τους, η οποία επιφέρει ουσιαστικές καινοτομίες τόσο στα μέσα διδασκαλίας όσο και στη διδακτική διαδικασία» δηλώνει σχετικά ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος που προσθέτει ότι το πρόγραμμα αυτό παίρνει τώρα «σάρκα και οστά».
Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», έχουν ήδη ξεκινήσει η προμήθεια και η εγκατάσταση 36.804 διαδραστικών συστημάτων (διαδραστικοί πίνακες) και άλλων 11.426 κινητών εργαστηρίων πληροφορικής σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια όλης της χώρας.
Το κάθε ένα από αυτά αντιστοιχεί σε δέκα φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές για κάθε δημοτικό σχολείο και 15 φορητούς για κάθε Γυμνάσιο, Λύκειο και Επαγγελματικό Λύκειο και Σχολή.
Οι διαδραστικοί πίνακες θα τοποθετηθούν κατά προτεραιότητα:
  • Στην Ε' και ΣΤ' τάξη όλων των δημοτικών σχολείων της χώρας.
  • Στην Α', Β' και Γ' τάξη όλων των Γυμνασίων της χώρας.
  • Στην Α', Β' και Γ' τάξη όλων των Λυκείων της χώρας.
  • Στην Α', Β' και Γ' τάξη όλων των Επαγγελματικών Λυκείων και Επαγγελματικών Σχολών.
Παράλληλα την επόμενη σχολική χρονιά θα τοποθετηθούν τρία κινητά εργαστήρια πληροφορικής σε κάθε Γυμνάσιο, Λύκειο, Επαγγελματικό Λύκειο και Επαγγελματική Σχολή.
Σε «αριθμούς» το νέο αυτό πρόγραμμα αφορά 200.357 μαθητές δημοτικών σχολείων, 315.742 μαθητές Γυμνασίων, 223.187 μαθητές Λυκείων και 86.177 μαθητές Επαγγελματικών Λυκείων και Σχολών σε όλη τη χώρα.
Οπως αναφέρουν ανώτατα στελέχη του υπουργείου Παιδείας, στην «ψηφιακή εποχή θα περάσουν ακόμη και τα πιο απομακρυσμένα σχολεία της χώρας».
Κρίσιμο θέμα όμως, εφόσον τελικά εφαρμοσθεί, αποτελεί η «δικτύωση» όλων των σχολείων της χώρας και η καταγραφή των «δεδομένων τους», (μαθητές, καθηγητές, εκπαιδευτικό περιεχόμενο), ενώ επανέρχεται και η πολλά υποσχόμενη ιδέα του ψηφιακού βιβλίου (e book), που ήδη έχει προχωρήσει στον σχεδιασμό της.

Διαδραστικά βιβλία και φωτόδεντρα
Τα διαδραστικά σχολικά βιβλία θα περιλαμβάνουν εικόνες, χάρτες και ασκήσεις. Στον σχετικό ιστότοπο του υπουργείου Παιδείας έχουν αναρτηθεί ήδη οι λεπτομέρειες της χρήσης τους (http://ebooks.edu.gr).
Το «Φωτόδεντρο» (η αλλιώς ο «σκληρός δίσκος» ψηφιακού περιεχομένου), όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι του υπουργείου Παιδείας, αποτελεί για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση την κεντρική e-υπηρεσία του υπουργείου για τη διάθεση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στα σχολεία. Είναι προσβάσιμο σε όλους τους μαθητές, τους δασκάλους, τους γονείς, αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Μάλιστα, στην υποκατηγορία «μαθησιακά αντικείμενα» φιλοξενείται η συλλογή με τα περίπου 3.500 μαθησιακά αντικείμενα (πειράματα, διαδραστικές προσομοιώσεις, διερευνήσεις, εικόνες, εκπαιδευτικά παιχνίδια, 3D χάρτες, ασκήσεις κ.ά.) των εμπλουτισμένων διαδραστικών σχολικών βιβλίων.
Στην υποκατηγορία «εκπαιδευτικά βίντεο» έχουν αναρτηθεί περισσότερα από 700 μικρής διάρκειας βίντεο, κατάλληλα για αξιοποίηση σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Τη διαδικτυακή «αυλή» του Ψηφιακού Σχολείου αποτελεί εκπαιδευτική πλατφόρμα «e-me», που έχει δημιουργηθεί από το υπουργείο και είναι ένα ανοικτό ψηφιακό περιβάλλον για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Αφορά τις τάξεις Ε' και Στ' των δημοτικών σχολείων όλης της χώρας και όλη τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.


tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου