Δευτέρα 8 Μαΐου 2017

ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε.: ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΟ 18o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε.: ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΟ 18o ΣΥΝΕΔΡΙΟ


 
ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε.
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΟ 18Ο
ΣΥΝΕΔΡΙΟ


Μετά από δυόμισι χρόνια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ, που ξεκίνησε με οράματα τύπου Βενεζουέλας για τη χώρα, έχει πλέον ο καθένας συνειδητοποιήσει τι πραγματικά σημαίνει η «πρώτη φορά αριστερά» διακυβέρνηση του τόπου. Αντί για κατάργηση των μνημονίων, είχαμε εξαπάτηση των Ελλήνων, επιβολή Capital controls, επαχθέστερο 3o μνημόνιο, επιδείνωση της οικονομίας, της παιδείας, της υγείας και της κοινωνικής ασφάλισης, φορολογική επίθεση εναντίον των μισθωτών και των συνταξιούχων, αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών, αντισυνταγματική απόπειρα φίμωσης της ελευθερίας του Τύπου, διόγκωση της ανεργίας, ρουσφετολογικούς διορισμούς στο Δημόσιο, αύξηση της απαισιοδοξίας των νέων που ωθούνται στην «εξορία» για αναζήτηση εργασίας, και έπεται εντός των ημερών και 4ο Μνημόνιο!

Την ώρα που πάνω από ένα εκατομμύριο Έλληνες είναι άνεργοι και καθημερινά κλείνουν χιλιάδες επιχειρήσεις μη αντέχοντας την υπερφορολόγηση και χιλιάδες εργαζόμενοι χάνουν την εργασία τους, ο πρωθυπουργός δηλώνει με απύθμενο θράσος πως έρχεται εκρηκτική οικονομική ανάπτυξη! Δυστυχώς, όλοι γνωρίζουν ότι επίκεινται μείωση του αφορολόγητου (δηλ. νέα μείωση μισθών και συντάξεων) αντί της αύξησης που είχε υποσχεθεί, περικοπές στις συντάξεις και νέα αντιλαϊκά μέτρα.
Η Κυβέρνηση υπογράφει τη σφαγή 1.500.000 συντάξεων και την υπερφορολόγηση πάνω από 3.000.000 εργαζόμενων και επιχειρηματιών, ληστεύοντας τη μεσαία τάξη. Είναι βέβαιο ότι θα γίνουν περικοπές σε όλες τις συντάξεις, παλιές και νέες και το αφορολόγητο θα πέσει κατά 3.000 ευρώ. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να επιβαρυνθούν κατά πολύ ακόμα και όσοι έχουν εισόδημα 450 ευρώ το μήνα!
Η Κυβέρνηση επέκτεινε τα Μνημόνια για πολλά χρόνια ακόμα, δημιούργησε το «Υπερταμείο» στο οποίο παρέδωσε τη δημόσια περιουσία για 99 χρόνια, παρέδωσε την εθνική κυριαρχία και σύντομα θα παραδώσει και τα "εργασιακά". Συνεργάζεται πλέον αρμονικά με τους «Θεσμούς» (την πρώην «μισητή Τρόικα»). Είναι αυτοί που έλεγαν τους άλλους «μερκελιστές», χωρίς να καταλαβαίνουν ότι έβλεπαν τον εαυτό τους στον καθρέπτη. Είναι αυτοί που κορόιδευαν προεκλογικά το λαό λέγοντας ότι «θα βαράμε το νταούλι και θα χορεύουν οι αγορές». Είναι αυτοί που επέβαλαν τον «δημοσιονομικό κόφτη» στη χώρα, που διακήρυσσαν «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη» και οδηγούν την περιουσία των Ελλήνων στις τράπεζες και τα funds, που φώναζαν «δεν πληρώνω» και τώρα προχωρούν σε κατασχέσεις για χρέη και εγκαινιάζουν έργα των «κακών» εργολάβων που δεν τα είχαν ψηφίσει, όταν άλλοι τα «έβαζαν μπροστά». Παράλληλα, προσπαθούν να κρατήσουν την καρέκλα της εξουσίας και να μετακυλήσουν στην επόμενη κυβέρνηση πολλά από τα βάρη του 4ου Μνημονίου που φέρνουν στη χώρα εξαιτίας της ανικανότητάς τους.
Η εκπαιδευτική κοινότητα παρακολουθεί με έντονη και δικαιολογημένη ανησυχία την εφαρμογή και στην εκπαίδευση όλων των δυσβάσταχτων μέτρων του αριστερού 3ου μνημονίου.
➢    Κατά την περίοδο Μπαλτά – Κουράκη είχαμε την αλλαγή του πλαισίου επιλογής Διευθυντών σχολικών μονάδων και Διευθυντών Εκπαίδευσης. Δυστυχώς, η κυβέρνηση τότε κινήθηκε επηρεασμένη από τις ιδεοληψίες της, χωρίς να λάβει υπόψη τις φωνές που επεσήμαναν είτε την αντισυνταγματικότητα της επιλογής αυτής είτε άλλες αρνητικές πτυχές του νέου νόμου επιλογής. Κατάφερε να θέσει σε ισχύ τον πρώτο μετά την μεταπολίτευση νόμο επιλογής στελεχών που το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικό! Εννοείται πως στο μεταξύ δεν άλλαξε τίποτα από το γενικότερο θεσμικό πλαίσιο που αφορά τους εκπαιδευτικούς και τον Σύλλογο Διδασκόντων προς την κατεύθυνση του δημοκρατικότερου τρόπου λειτουργίας τους, παρά τα όσα κατά καιρούς υποστήριζε, πριν βέβαια καταλάβει την εξουσία.
➢    Κατά την περίοδο Φίλη –Αναγνωστοπούλου μειώθηκαν οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, με τη μείωση του ωρολογίου προγράμματος των μαθητών του Γυμνασίου από 35 σε 32 ώρες, χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση για την μείωση των ωρών συγκεκριμένων μαθημάτων. Τώρα προετοιμάζουν κάτι αντίστοιχο στο Λύκειο (πρόταση ΙΕΠ).Όλα αυτά με καθαρά δημοσιονομικό στόχο να εξοικονομήσουν εκπαιδευτικούς. Αποτέλεσμα ήταν να συρρικνωθεί το δημόσιο σχολείο.
Επέβαλαν μια απαράδεκτη διάκριση των μαθημάτων σε πρωτεύοντα, δευτερεύοντα και τριτεύοντα και αύξησαν το διδακτικό ωράριο των υπευθύνων εργαστηρίων. Στην Πληροφορική κατήργησαν και την υποστήριξη των ερευνητικών εργασιών. Μείωσαν τα επίπεδα διδασκαλίας των Αγγλικών. Απορρίφθηκαν αιτήσεις σχολείων για δημιουργία τμημάτων ένταξης για δημοσιονομικούς λόγους. Βέβαια, έκαναν φιλότιμες προσπάθειες να υλοποιήσουν αριστερές ιδεοληψίες και να ικανοποιήσουν αριστερά ανακλαστικά, ανακινώντας ζητήματα, όπως η προσευχή στο σχολείο, οι σχολικές παρελάσεις, τα Θρησκευτικά, η αποδόμηση της Ιστορίας κ.α.
Ζήτησαν από τους Διευθυντές να παρανομούν και να παρακαμφθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων, για να υλοποιηθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές έως τις 2/9/2016 (!),αλλά και τα ΠΥΣΔΕ να παρακαμφθούν αν δεν ανταποκρίνονταν στις παρανομίες αυτές. Προχώρησε σε διαθέσεις εκπ/κών σε γραφεία με αποφάσεις μονομελών οργάνων της διοίκησης και σε διαθέσεις στα ΙΕΚ, που δεν ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπ/ση.
Διευρύνθηκαν οι αναθέσεις (γ’ ανάθεση) με στόχο την εξοικονόμηση προσωπικού και το μη διορισμό εκπαιδευτικών. Ανακινήθηκε το ζήτημα των ειδικοτήτων, με το σκεπτικό να καταργήσουν όποιες νομίζουν. Ο κ. Λιάκος μίλησε για «150 ειδικότητες που έχουν παρεισφρήσει στην εκπ/ση»!
Με το ν. 4415/2016, το Υπουργείο αποφάσισε να καλύψει τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή αυξάνοντας την κινητικότητα μεταξύ Ειδικής και Γενικής Αγωγής, αδιαφορώντας για την ποιότητα της παρεχόμενης ειδικής εκπαίδευσης και για τις απολύσεις αναπληρωτών ειδικής αγωγής. Δημιούργησε εργασιακή ανασφάλεια στους συναδέλφους που υπηρετούν στα πρώην ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής, αφού οι ώρες στους επαγγελματικούς τομείς των νέων Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνάσιων- Λυκείων μειώνονται δραστικά. Το ΕΕΕΕΚ λειτουργεί χωρίς το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό.
Με το μισθολόγιο του 2015 πάγωσε  η μισθολογική εξέλιξη για τη διετία 2016 - 2017 και τα έτη αυτά δεν θα υπολογίζονται στην προϋπηρεσία.
➢    Ο νέος υπουργός Παιδείας, κ. Γαβρόγλου, ως Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων με το πόρισμά του (Μάιος 2016), ύστερα από έναν διάλογο – παρωδία, πρότεινε μεταξύ άλλων μέχρι το 2022:
Υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων για την εκπαίδευση στις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, δηλαδή καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, αύξηση του ανώτατου ορίου μαθητών ανά τμήμα, αύξηση του εβδομαδιαίου ωραρίου διδασκαλίας μέχρι τον Ιούνιο του 2018. Διοικητική αυτονομία των σχολείων με ενίσχυση του ρόλου των Σχολικών Συμβουλίων (Σύλλογος Γονέων & Τοπική Αυτοδιοίκηση)στη διοίκηση των σχολείων. Μείωση του κόστους της εκπαίδευσης και προώθηση της ιδιωτικής χρηματοδότησης, δηλαδή δημόσιο σχολείο που θα αναζητεί πόρους στην αγορά. Προτείνει «οικονομική αυτονομία» της σχολικής μονάδας. Δηλαδή η αριστερή κυβέρνηση αποποιείται των ευθυνών της για το δημόσιο σχολείο. Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και υλοποίηση των σχετικών διαδικασιών με παρόμοιες διαδικασίες με αυτές που επιχειρήθηκε να εφαρμοστούν και παλιότερα. Ήδη η ΑΔΙΠΠΔΕ, η οποία ουδέποτε καταργήθηκε, στην ετήσια έκθεσή της προτείνει τις πάγιες προτάσεις του ΟΟΣΑ για «αξιολόγηση», ενίσχυση της «αυτονομίας» των σχολείων και διαφοροποίηση των μαθημάτων τους.
Παράλληλα, η επιτροπή του κ. Αντ. Λιάκου κατέθεσε πόρισμα και σχετικό υπόμνημα, στα οποία προτείνεται αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και σύνδεσή της με τις επιδόσεις των μαθητών, εντατικοποίηση του Λυκείου και μετατροπή του σε διετές εξεταστικό κέντρο με κατάληξη εξετάσεις αυξημένης δυσκολίας, Πανελλαδικού ή Περιφερειακού επιπέδου(!) και Εθνικό Απολυτήριο μόνο για τους καλούς μαθητές. Ο Υπουργός εξαπατά μαθητές και γονείς, όταν μιλά για κατάργηση των Πανελλαδικών και ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπ/ση, χωρίς να αποκαλύπτει το μαγικό τρόπο που θα το κάνει, ειδικά για τις σχολές υψηλής και μεσαίας ζήτησης. Οι εξεταστικοί φραγμοί είναι σύνθετο ζήτημα. Η αξιοπιστία, όμως, των Πανελληνίων πλήττεται από νεφελώδεις προτάσεις. Τελικά, ο Υπουργός θα καταφύγει σε πολλαπλασιασμό των Εξετάσεων μέσα στο Λύκειο ή σε εκχώρησή τους στα Πανεπιστήμια;    
➢    Και τη φετινή σχολική χρονιά, η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας με μια σειρά αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων, υπονόμευσε την ποιότητα της εκπ/σης στο δημόσιο σχολείο και δημιούργησε κλίμα ανησυχίας:
Για άλλη μια φορά είχαμε μηδενικούς διορισμούς, παρά τις κατά καιρούς υποσχέσεις των υπουργών Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ για 20.000 διορισμούς μονίμων. Συνειδητά κορόιδευαν χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς και κατέληξαν σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών(!) να αναγνωρίζουν ότι λόγω των περιορισμών και για τα σχολικά έτη 2017 - 2018 και 2018 - 2019 καθίσταται «αδύνατος κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπ/ση». Στη διαδικασία των μεταθέσεων ικανοποίησε πολύ μικρό ποσοστό των αιτούντων συναδέλφων, εγκλωβίζοντάς τους για άλλη μια φορά μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους. Και αυτό παρά τις εκπαιδευτικές ανάγκες και μη λαμβάνοντας υπόψη τις συνεχείς οικονομικές περικοπές.
Η κυβέρνηση πραγματοποιεί με συνέπεια το σχέδιό της για τη διάλυση της Δημόσιας Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα στα ΕΠΑΛ υποβάθμισε το επίπεδο των παρεχόμενων τεχνικών γνώσεων και δημιούργησε εκατοντάδες τεχνητές υπεραριθμίες. Κατάργησε 4 τομείς και 7 ειδικότητες. Κατάργησε ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ, «υποχρεώνοντας» μαθητές Επαγγελματικών Λυκείων να αλλάξουν ειδικότητα ή να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο, εισήγαγε τον όρο  «μη παρακολουθούντες» στη μέση της σχολικής χρονιάς ειδικά για τους μαθητές των ΕΠΑΛ.
Ενδέχεται, τέλος, να υπάρξει νέο κλείσιμο Τομέων και νέα μη έγκριση Ειδικοτήτων της Γ’ ΕΠΑΛ το 2017 κ.ά.
Η παράταξη της ΔΑΚΕ έχει επισημάνει εδώ και καιρό, ότι στόχος του Υπουργού είναι η κατάργηση της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Λύκειο και η υπαγωγή της σε άτυπες δομές μεταλυκειακού επιπέδου. Εάν εφαρμοστεί το διετές Λύκειο του κ. Λιάκου, είναι προφανές ότι δε θα δοθεί ούτε η στοιχειώδης Τεχνική Εκπαίδευση στους μαθητές σε δύο σχολικά έτη. Άλλωστε και με το σύστημα που εισήγαγε η κυβέρνηση φέτος, εκφράζονται επιφυλάξεις για το εάν και πόσο είναι δυνατόν να προσφερθεί ολοκληρωμένη Τεχνική Εκπαίδευση, τουλάχιστον σε κάποιες ειδικότητες.
Μεθοδικά ετοιμάζεται το περιβόητο Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο, μία ιδεοληπτική αντίληψη των αριστερών συνδικαλιστικών παρατάξεων, που προβλέπει επιφανειακές τεχνικές γνώσεις και εξοβελίζει την ΤΕΕ από τη Δ/θμια Εκπ/ση.
Από την άλλη φαινόταν ότι με τη δημιουργία του 4ου έτους –Μαθητείας, θα στηριζόταν η ΤΕΕ. Στην πράξη όμως αυτό δεν συνέβη, γιατί οι περισσότερες από τις αρχικές θέσεις για Μαθητεία δόθηκαν στον ΟΑΕΔ κι όχι στα ΕΠΑΛ.  Στην Αχαΐα, για παράδειγμα, μόλις 10 -12 μαθητές ΕΠΑΛ παρακολουθούν το πρόγραμμα Μαθητείας από τις περίπου 150 αρχικές θέσεις. Για την Μαθητεία μάλιστα που εφαρμόζει ο ΟΑΕΔ, παρατάξεις της αριστεράς δεν λένε τίποτα, παρόλο που εφαρμόζεται σε μικρότερους ηλικιακά μαθητές. Αρνούνται, όμως, τη Μαθητεία στα ΕΠΑΛ! Φαίνεται, λοιπόν, ότι και με τη σύμφωνη γνώμη αριστερών συνδικαλιστικών παρατάξεων η Μαθητεία δεν στεριώνει στην ΤΕΕ, παρόλο που η ΟΛΜΕ ζητά την κατάργηση των ΕΠΑΣ -ΟΑΕΔ και την ενσωμάτωσή τους στην ΤΕΕ υπό την αιγίδα του ΥΠΠΕΘ. Αν προσθέσουμε και την καθυστέρηση στην έναρξη της Μαθητείας, την ανοργανωσιά και τη μη διοικητική στήριξη του όλου εγχειρήματος, τότε αντιλαμβανόμαστε την αδιαφορία της κυβέρνησης για την ΤΕΕ. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Τεχνική Εκπαίδευση περνά στην αρμοδιότητα του Υφυπουργού που έχει αναλάβει και τη Δια Βίου Εκπ/ση!
Εξαφάνισαν μαθήματα στο Γυμνάσιο και τα αντικατέστησαν με «Θεματικές Εβδομάδες» με στόχο την μη πρόσληψη εκπαιδευτικών. Οι «Δημιουργικές Εργασίες» στο Λύκειο προοιωνίζουν αντίστοιχες περικοπές.
Το Υπουργείο κινήθηκε με προχειρότητα, αβάσταχτη ελαφρότητα και παλινωδίες σε ευαίσθητα θέματα για τους μαθητές, όπως οι Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις και ο αριθμός των εισακτέων μαθητών στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, δημιουργώντας δικαίως αγανάκτηση σε γονείς και μαθητές.
Καταργώντας στην ουσία τα ΠΥΣΔΕ και προκειμένου να μην κάνει μεταθέσεις, αποσπάσεις και βέβαια διορισμούς, αφαίρεσε από αυτά το δικαίωμα να κάνουν εκτίμηση κενών - πλεονασμάτων, ώστε να φανούν παντού πλεονάσματα εκπαιδευτικών με βάση το myschool, το οποίο δείχνει όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, ακόμα και τον Υφυπουργό Παιδείας, να υπηρετούν στην οργανική τους θέση με πλήρες ωράριο! Οι αιρετοί μας στα ΠΥΣΔΕ καταψήφισαν τους πίνακες που συμπληρώθηκαν με αυτήν τη λογική.
Η απογοήτευση για τη σημερινή στάση της ΟΛΜΕ είναι διάχυτη. "Γίνονται τόσα από το υπουργείο Παιδείας στην εκπαίδευση και δεν μιλάει κανείς". Πράγματι, για κάποιους στην ΟΛΜΕ μοιάζει να σταμάτησε ο χρόνος στις εθνικές εκλογές του Ιανουαρίου 2015, τότε που ανέβηκε στην εξουσία η «πρώτη φορά αριστερά», έχοντας υποσχεθεί τα πάντα στους πάντες. Είναι παραπάνω από φανερή η φιλοκυβερνητική στάση των αριστερών παρατάξεων που δείχνουν ανοχή σε ό,τι κι αν κάνει αυτή η Κυβέρνηση.
Είναι πασιφανές ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ακολουθεί μια σκληρή περιοριστική πολιτική, που επιβάλλεται  σε συνεργασία με την Τρόικα και τους δανειστές. Είναι μια πολιτική που αδιαφορεί για τις ανάγκες μαθητών και καθηγητών και βρίσκεται μακριά από οποιαδήποτε παιδαγωγική προσέγγιση. Οι καθηγητές, με το αίσθημα ευθύνης που διαχρονικά τους διακρίνει, οφείλουν να αντιδράσουν στην εφαρμοζόμενη πολιτική, επειδή πρωτίστως υπονομεύεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Η ΔΑΚΕ Δ.Ε. δηλώνει ότι θα αντιταχθεί στην καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΦΑΝΕΡΟΙ ΚΑΙ ΚΡΥΦΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ - ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΗΣ  ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΚΟΡΟΪΔΙΑ! ΠΑΡΤΕ ΘΕΣΗ! ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΗΝΥΜΑ!
ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟ 18ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΨΗΦΙΣΤΕ ΔΑΚΕ ΔΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου