«Πολτοποίηση» των Φυσικών Επιστημών στην εκπαίδευση προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, την ίδια στιγμή που η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία (ΕΜΕ) κατήγγειλε ότι είναι εκτεταμένο το φαινόμενο καθηγητές άλλων ειδικοτήτων (Πληροφορικής, Οικονομικών) να διδάσκουν Μαθηματικά. Μάλιστα, ο κ. Φίλης σχεδιάζει τη μείωση των ωρών και στο Λύκειο μετά το Γυμνάσιο.
Ειδικότερα,ο κ. Φίλης ανακοίνωσε (ΕΡΤ) ότι στον σχεδιασμό του υπουργείου βρίσκεται η ενοποίηση των ειδικοτήτων των Φυσικών, των Χημικών, των Βιολόγων. «Θα θέλαμε κοινή διδασκαλία γι’ αυτά τα μαθήματα, κοινό πρόγραμμα σπουδών και κοινά βιβλία, ενώ οι καθηγητές θα αποτελούν μία κοινή ειδικότητα, αυτή των Φυσικών Επιστημών» τόνισε, προσθέτοντας ότι το μοντέλο εφαρμόζεται σε πολλές χώρες της Ευρώπης, ενώ προσφάτως υιοθετήθηκε στην Κύπρο.
Μία τέτοια απόφαση ελέγχεται επιστημονικά (υπάρχει η δυνατότητα κοινών βιβλίων;) ενώ εν μέσω δημοσιονομικής λιτότητας έχει και οικονομική στόχευση, καθώς θα προκαλέσει μείωση των θέσεων εργασίας και δημιουργία πλεονασματικών εκπαιδευτικών.
Στο ίδιο πλαίσιο, άλλωστε, την οξεία αντίδραση της ΕΜΕ προκαλεί η ανάθεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, που πλεονάζουν. Σύμφωνα με την ΕΜΕ «η χώρα μας πρέπει, είναι αδήριτη ανάγκη, ιδιαίτερα υπό τις παρούσες συνθήκες να αναβαθμίσει ποιοτικά τη μαθηματική της εκπαίδευση ώστε αυτή να συμβάλλει μεσομακροπρόθεσμα στην κοινωνική και οικονομική της ανάπτυξη. Καλούμε το υπουργείο να λάβει υπόψη πως τα Μαθηματικά παντού και πάντα ήταν και θα είναι ο βασικότερος πυλώνας της εκπαίδευσης και να επανασχεδιάσει με υπεύθυνο τρόπο τη στελέχωση των σχολείων, ώστε να διδάσκονται αποκλειστικά και μόνο από μαθηματικούς. Κάθε άλλη απόπειρα θα συνιστά μία ακόμη έκπτωση στο επίπεδο της παρεχόμενης παιδείας και εκπαίδευσης προς τις νέες γενιές με αρνητικές επιπτώσεις για τη συνέχιση των σπουδών τους αλλά και για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία». Μάλιστα, ο γ.γ. της ΕΜΕ Ιωάννης Τυρλής ανέφερε στην «Κ» ότι υπάρχουν νομοί που σχεδόν το 20% των ωρών των Μαθηματικών διδάσκεται από μη μαθηματικούς, πολλοί εκ των οποίων έχουν μία μικρή επιμόρφωση στο αντικείμενο.
Από την άλλη, εκκρεμεί η έκθεση του υπ. Παιδείας με τους εμπειρογνώμονες του ΟΟΣΑ για τα ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία της εκπαίδευσης, ενώ τον δρόμο φαίνεται να δείχνει το πόρισμα της Επιτροπής Κοινωνικού και Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, που προτείνει την ενοποίηση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών. Σήμερα, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα υπάρχουν 117 ειδικότητες, που μαζί με τις υποειδικότητες φθάνουν τις 157, ενώ ενδεικτικά στη Γερμανία είναι 28.
http://www.kathimerini.gr/
Ειδικότερα,ο κ. Φίλης ανακοίνωσε (ΕΡΤ) ότι στον σχεδιασμό του υπουργείου βρίσκεται η ενοποίηση των ειδικοτήτων των Φυσικών, των Χημικών, των Βιολόγων. «Θα θέλαμε κοινή διδασκαλία γι’ αυτά τα μαθήματα, κοινό πρόγραμμα σπουδών και κοινά βιβλία, ενώ οι καθηγητές θα αποτελούν μία κοινή ειδικότητα, αυτή των Φυσικών Επιστημών» τόνισε, προσθέτοντας ότι το μοντέλο εφαρμόζεται σε πολλές χώρες της Ευρώπης, ενώ προσφάτως υιοθετήθηκε στην Κύπρο.
Μία τέτοια απόφαση ελέγχεται επιστημονικά (υπάρχει η δυνατότητα κοινών βιβλίων;) ενώ εν μέσω δημοσιονομικής λιτότητας έχει και οικονομική στόχευση, καθώς θα προκαλέσει μείωση των θέσεων εργασίας και δημιουργία πλεονασματικών εκπαιδευτικών.
Στο ίδιο πλαίσιο, άλλωστε, την οξεία αντίδραση της ΕΜΕ προκαλεί η ανάθεση της διδασκαλίας των Μαθηματικών σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, που πλεονάζουν. Σύμφωνα με την ΕΜΕ «η χώρα μας πρέπει, είναι αδήριτη ανάγκη, ιδιαίτερα υπό τις παρούσες συνθήκες να αναβαθμίσει ποιοτικά τη μαθηματική της εκπαίδευση ώστε αυτή να συμβάλλει μεσομακροπρόθεσμα στην κοινωνική και οικονομική της ανάπτυξη. Καλούμε το υπουργείο να λάβει υπόψη πως τα Μαθηματικά παντού και πάντα ήταν και θα είναι ο βασικότερος πυλώνας της εκπαίδευσης και να επανασχεδιάσει με υπεύθυνο τρόπο τη στελέχωση των σχολείων, ώστε να διδάσκονται αποκλειστικά και μόνο από μαθηματικούς. Κάθε άλλη απόπειρα θα συνιστά μία ακόμη έκπτωση στο επίπεδο της παρεχόμενης παιδείας και εκπαίδευσης προς τις νέες γενιές με αρνητικές επιπτώσεις για τη συνέχιση των σπουδών τους αλλά και για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία». Μάλιστα, ο γ.γ. της ΕΜΕ Ιωάννης Τυρλής ανέφερε στην «Κ» ότι υπάρχουν νομοί που σχεδόν το 20% των ωρών των Μαθηματικών διδάσκεται από μη μαθηματικούς, πολλοί εκ των οποίων έχουν μία μικρή επιμόρφωση στο αντικείμενο.
Από την άλλη, εκκρεμεί η έκθεση του υπ. Παιδείας με τους εμπειρογνώμονες του ΟΟΣΑ για τα ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία της εκπαίδευσης, ενώ τον δρόμο φαίνεται να δείχνει το πόρισμα της Επιτροπής Κοινωνικού και Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, που προτείνει την ενοποίηση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών. Σήμερα, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα υπάρχουν 117 ειδικότητες, που μαζί με τις υποειδικότητες φθάνουν τις 157, ενώ ενδεικτικά στη Γερμανία είναι 28.
http://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου