Εισαγωγή της επιχειρηματικότητας στα σχολεία
Η εξοικείωση με την έννοια της επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση μέσω σύγχρονης διδακτικής προσέγγισης είναι μεγάλης σημασίας για το μέλλον των νέων ανθρώπων. Ομάδες μαθητών μπορούν να δημιουργούν εικονικές επιχειρήσεις και να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς με άλλα σχολεία. Επισκέπτονται επιχειρήσεις, εξοικειώνονται με τις βασικές έννοιες και διαδικασίες, αναλαμβάνουν projects, μαθαίνουν από καλές πρακτικές συμμαθητών τους καθώς και παραδείγματα νεοφυών και άλλων επιχειρήσεων και εξελίσσουν τη δημιουργικότητα και την φαντασία τους.
Μετά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε συνεργασία με τις μονάδες καινοτομίας και
επιχειρηματικότητας των ΑΕΙ και με τη συνδρομή των τοπικών κοινωνιών, η πρωτοβουλία θα εισαχθεί αρχικά σε πιλοτική βάση σε επιλεγμένες σχολικές μονάδες και στη συνέχεια θα επεκταθεί.Μετά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε συνεργασία με τις μονάδες καινοτομίας και
Ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα με δυνατότητα καθιέρωσης διδάκτρων.
Να επιτραπεί εκ νέου η δημιουργία ολοκληρωμένων προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών σε ξένη γλώσσα (σε πρώτο χρόνο αγγλικά), με δυνατότητα διδάκτρων.
Με τον τρόπο αυτό, ενισχύουμε την εξωστρέφεια της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης. Προσελκύουμε αλλοδαπούς προπτυχιακούς φοιτητές, αξιοποιούμε επιστημονικό προσωπικό και αναδεικνύουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα αποκτούν πρόσθετους πόρους.
Με τον τρόπο αυτό, ενισχύουμε την εξωστρέφεια της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης. Προσελκύουμε αλλοδαπούς προπτυχιακούς φοιτητές, αξιοποιούμε επιστημονικό προσωπικό και αναδεικνύουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα αποκτούν πρόσθετους πόρους.
Θερινά σχολεία (summer schools) σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Να προωθηθεί άμεσα η λειτουργία θερινών σχολείων (summer schools) στα ελληνικά ΑΕΙ και ΤΕΙ, με γλώσσα τα αγγλικά και χρέωση διδάκτρων
Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα αποκτούν ένα επιπλέον έσοδο. Στηρίζουμε την τοπική οικονομία σε μέρη που θα διοργανώνονται τα θερινά σχολεία. Αξιοποιείται ανενεργό επιστημονικό προσωπικό.
Αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων από το ΑΣΕΠΤα εκπαιδευτικά ιδρύματα αποκτούν ένα επιπλέον έσοδο. Στηρίζουμε την τοπική οικονομία σε μέρη που θα διοργανώνονται τα θερινά σχολεία. Αξιοποιείται ανενεργό επιστημονικό προσωπικό.
Η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων να γίνεται από το ΑΣΕΠ, καθώς έχει όλα τα εχέγγυα αντικειμενικότητας. Το ΑΣΕΠ πρέπει να αποκτήσει γι’ αυτό και δεύτερο πυλώνα. Παράλληλα, οι προϊστάμενοι στο Δημόσιο θα επιλέγονται με βάση το περίγραμμα θέσης (job description) τη διαχρονική τους απόδοση, τη γραπτή εξέταση και τη δομημένη συνέντευξη υπό την αιγίδα του αναβαθμισμένου ΑΣΕΠ, με συμμετοχή και πιστοποιημένων στελεχών του ιδιωτικού τομέα.
Τελειώνουμε έτσι με την αναξιοκρατία, τις πελατειακές σχέσεις και την έλλειψη κινήτρων. Αναδεικνύουμε και αξιοποιούμε τα ικανότερα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης. Δημιουργούμε μια νέα κουλτούρα αποδοτικότητας, αξιολόγησης και διαφάνειας.
Τελειώνουμε έτσι με την αναξιοκρατία, τις πελατειακές σχέσεις και την έλλειψη κινήτρων. Αναδεικνύουμε και αξιοποιούμε τα ικανότερα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης. Δημιουργούμε μια νέα κουλτούρα αποδοτικότητας, αξιολόγησης και διαφάνειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου