Σάββατο 2 Μαΐου 2015

Συνολική αναμόρφωση του τρόπου επιλογής όλων των στελεχών εκπαίδευσης

«Όμως, σίγουρα εκείνο που έχει σημασία -ανεξάρτητα από το σημερινό θέμα- είναι ότι σκοπεύουμε να προχωρήσουμε και με τη δική σας συνδρομή -εννοώ ως κόμματος- σε μια συνολική αναμόρφωση και των τριών βαθμίδων, δηλαδή από κάτω προς τα πάνω -Διευθυντής σχολείου, Διευθυντής Διεύθυνσης, Περιφερειακός Διευθυντής- για να δούμε εάν αυτό το μοντέλο είναι το καλύτερο δυνατό».
Τα παραπάνω δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας στην Ολομέλεια της Βουλής μετά από ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ κ. Φορτσάκη για την επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών ενώ ανέφερε ότι ουσιαστικά οι θέσεις αυτές των δεκατριών Περιφερειακών Διευθυντών είναι να εφαρμόζουν την εκάστοτε ασκούμενη κυβερνητική πολιτική.
Ο κ. Φορτσάκης με τη σειρά του απάντησε στον αναπληρωτή υπουργό ότι «έχουμε δεκατρείς
Περιφερειακούς Διευθυντές από τους οποίους, απ’ όσο γνωρίζω, κανείς δεν διαθέτει τον παραμικρό μεταπτυχιακό τίτλο, κανείς δεν έχει πιστοποιητικά ξένων γλωσσών απ’ ότι ξέρω και κανείς δεν έχει καμιά ειδικότητα στο ζήτημα της διοίκησης στον χώρο της εκπαίδευσης».


«Φοβούμαι, κύριε Υπουργέ, ότι η επιλογή αυτή έγινε με βάση τη συνδικαλιστική τους δράση» επεσήμανε ο βουλευτής της ΝΔ και συνέχισε λέγοντας «είναι γνωστό ότι από τους δεκατρείς οι δώδεκα είχαν πλούσια συνδικαλιστική δράση στον χώρο του κυβερνώντος κυρίως κόμματος και ο δέκατος τρίτος στον χώρο των ΑΝΕΛ. Νομίζω ότι αυτή η επιλογή, με βάση το κομματικό και συνδικαλιστικό κριτήριο, δεν είναι ορθή και δεν ανταποκρίνεται στο πνεύμα του νόμου».
Μάλιστα ο κ. Φορτσάκης δήλωσε «πως τον εντυπωσιάζει το γεγονός ότι η προτροπή των δεκατριών σημερινών Περιφερειακών Διευθυντών να μην ακολουθείται ο νόμος υπήρξε, φοβούμαι, κριτήριο για να προτιμηθούν έναντι άλλων, οι οποίοι και περισσότερα προσόντα θα είχαν και πιστοί θα ήταν στην κυβερνητική πολιτική και θα μπορούσαν να υλοποιήσουν καλύτερα τις επιλογές της Κυβέρνησης στα θέματα της παιδείας».
Ο αναπληρωτής υπουργός στη δευτερολογία του ανέφερε πως εμείς αυτό που μπορούμε να κάνουμε τώρα -και το έχω εξαγγείλει- είναι να λύσουμε το ζήτημα των στελεχών της εκπαίδευσης. Είναι ένα κομβικό ζήτημα και από τη λύση που θα δοθεί εξαρτώνται πάρα πάρα πολλά. Όπως γνωρίζετε, στο νομοσχέδιο το οποίο θα συζητήσουμε με την έννοια του κατεπείγοντος τη Δευτέρα εισάγουμε ορισμένες ρυθμίσεις προσωρινού χαρακτήρα, που αφορούν την επιλογή των στελεχών, των διευθυντών των σχολείων και των διευθυντών της εκπαίδευσης, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας στους νομούς και τις διευθύνσεις.
«Σε αυτό δείχνουμε μια πρόθεση, την πρόθεση, όπως την ονομάσατε κι εσείς, η Κυβέρνηση να συμμετέχει όσο γίνεται λιγότερο. Αυτό το κάνουμε, γιατί αφαιρούμε ένα στοιχείο που εμπεριέχει αυθαιρεσία και υποκειμενικότητα, που είναι η συνέντευξη, και αντ’ αυτού εισάγουμε τη δυνατότητα στους καθηγητές που είναι στο σχολείο να ψηφίζουν με έναν τρόπο, ώστε το 1/3 της ψήφου τους να συνυπολογίζεται, πράγμα το οποίο θα το συζητήσουμε και αναλυτικά, στην επιλογή των καλυτέρων για τις θέσεις αυτές» τόνισε ο κ. Κουράκης.
Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι «υπάρχουν αρκετές γνώσεις και προτάσεις και από το δικό σας το Κόμμα μήπως τελικά δεν χρειαζόμαστε το θεσμό του περιφερειακού διευθυντή. Μήπως δηλαδή θα μπορούσε, χάριν απλοποίησης, αλλά και αποτελεσματικότητας, να εκχωρηθούν αρμοδιότητες της διεύθυνσης στις κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου και ταυτοχρόνως να ανατεθούν αρμοδιότητες στις κατώτερες βαθμίδες, έτσι ώστε να υπάρχει μια ουσιαστική αποκέντρωση και όχι μόνο μια αποσυγκέντρωση;».
Ο κ. Κουράκης δήλωσε μεταξύ των άλλων ότι σκέψεις μας, κύριε Καθηγητά, είναι να πάμε σε μια συνολική αλλαγή σε δυο πράγματα: όχι μόνο του τρόπου εκλογής, αλλά και των αρμοδιοτήτων. Κλείνοντας δήλωσε ότι «Πλην όμως για τμήματά του που σχετίζονται με ζητήματα γραφειοκρατίας, μηχανισμού, υλοποίησης και πολλά άλλα πράγματα, όπως και σε πολλές άλλες υπηρεσίες, πραγματικά μπορούν να επιλέγονται οι υπεύθυνοι με άλλες διαδικασίες που δεν έχουν τόσο μεγάλο πολιτικό φορτίο. Θα έχουμε την ευκαιρία όλα αυτά να τα συζητήσουμε εκτενέστερα στη διαδικασία της αναμόρφωσης αυτού του πλαισίου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου