Παρασκευή 29 Απριλίου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ

ΑΘΗΝΑ 27/04/2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
           
                Ο υπουργός Παιδείας κ. Φίλης ανακοίνωσε στη Βουλή την απόσυρση του Υπουργικού Σχεδίου Νόμου για τις προσλήψεις των αναπληρωτών. Η απόφαση αυτή αποτελεί μία μικρή νίκη του συνδικαλιστικού κινήματος.
            Η ΔΑΚΕ Καθηγητών από την πρώτη στιγμή είχε τονίσει την έντονη διαφωνία της στην επιχειρούμενη ρύθμιση, την οποία θεωρούσε άδικη, παράνομη και μη λειτουργική. Από την πρώτη στιγμή βάλαμε τα συμφέροντα των εργαζομένων πάνω από παραταξιακές και κομματικές σκοπιμότητες. Συνεισφέραμε αποφασιστικά, ώστε η Ομοσπονδία να έχει μία πλήρως τεκμηριωμένη πρόταση,

ANAKOINΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ & ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ- ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ

Αθήνα  27-04-2016
ANAKOINΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ  ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ & ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ- ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ
            
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών καταγγέλλει την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στο ασφαλιστικό. Η κυβέρνηση ολοκληρώνει μία σειρά αντιλαϊκών, αντεργατικών, νομοθετικών πρωτοβουλιών με την ψήφιση του ασφαλιστικού. Με τις  διατάξεις αυτές όλοι οι εργαζόμενοι θα υποχρεωθούν να εργαστούν περισσότερα χρόνια, για να εξασφαλίσουν τελικά πολύ χαμηλότερες συντάξεις.

Δευτέρα 25 Απριλίου 2016

Το νέο Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των μαθητών του Γενικού Λυκείου

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το νέο Προεδρικό Διάταγμα (46/2016) για την αξιολόγηση των μαθητών του Γενικού Λυκείου.

Οι προτάσεις Μητσοτάκη για την Παιδεία μετά το 10ο Συνέδριο

Εισαγωγή της επιχειρηματικότητας στα σχολεία
Η εξοικείωση με την έννοια της επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση μέσω σύγχρονης διδακτικής προσέγγισης είναι μεγάλης σημασίας για το μέλλον των νέων ανθρώπων. Ομάδες μαθητών μπορούν να δημιουργούν εικονικές επιχειρήσεις και να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς με άλλα σχολεία. Επισκέπτονται επιχειρήσεις, εξοικειώνονται με τις βασικές έννοιες και διαδικασίες, αναλαμβάνουν projects, μαθαίνουν από καλές πρακτικές συμμαθητών τους καθώς και παραδείγματα νεοφυών και άλλων επιχειρήσεων και εξελίσσουν τη δημιουργικότητα και την φαντασία τους.

Δ.Α.Κ.Ε. ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.: ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ Ε.Λ.Μ.Ε. ΚΟΖΑΝΗΣ




  Χαιρετίζουμε την επιτυχία της Δ.Α.Κ.Ε. Κοζάνης στις εκλογές της τοπικής Ε.Λ.Μ.Ε. και συγχαίρουμε όλα τα στελέχη της παράταξης που συμμετείχαν στη νικηφόρα αυτή μάχη. Πάντα
πρωτοπόροι στον αγώνα για την προάσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας και των δίκαιων αιτημάτων-διεκδικήσεων όλων των μονίμων και αναπληρωτών συναδέλφων.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ
(20-4-2016)
Δ.Α.Κ.Ε.  Δ.Ε.: 42%- 3 έδρες
ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ: 28,2%- 2 έδρες
ΑΣΚ-ΠΑ.ΜΕ.: 17,1%- 2 έδρες
ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ: 12,6%- 1 έδρα
Δ.Α.Κ.Ε. ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.

Τα «πάνω-κάτω» σε όλο το σύστημα εκπαίδευσης φέρνει το υπουργείο Παιδείας

Τα «πάνω-κάτω» σε όλο το σύστημα εκπαίδευσης φέρνει το υπουργείο ΠαιδείαςΣχεδιάζουν αλλαγές στο χρόνο φοίτησης σε γυμνάσιο-λύκειο, στην πρόσβαση στα ΑΕΙ, ένταξη τμημάτων ΤΕΙ στο Λύκειο

Σαρωτικές αλλαγές στην παιδεία ετοιμάζει η  κυβέρνηση και η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου που μελετούν σχέδια για  μεταρρυθμίσεις στη δομή του Γυμνασίου και του Λυκείου, στην πρόσβαση στα Πανεπιστήμια αλλά και στους εκπαιδευτικούς. Τα «πάνω-κάτω» στην παιδεία που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας  για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αναμένεται να οριστικοποιηθούν μέχρι τον Μάιο που θα ολοκληρωθεί ο Εθνικός Διάλογος για την παιδεία.

Σάββατο 23 Απριλίου 2016

Τα πρωτοσέλιδα των κυριακάτικων εφημερίδων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ  ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34>
106 79   ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 3616532 – 3617784 – Fax: 3641025
e-mail : info@hms.gr
www.hms.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Σχετικά με την αναφορά στα μαθηματικά και τη διδασκαλία τους, σε δηλώσεις που αποδίδονται στον Υπουργό Παιδείας σε ομιλία για το ολιστικό τεχνικό λύκειο και ιδιαίτερα για τη σύνδεση του πτυχίου των εκπαιδευτικών με το γνωστικό αντικείμενο που καλούνται να διδάξουν, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία έχει να επισημάνει τα εξής:
  • Θα πρέπει να αποφεύγεται από το δημόσιο λόγο η επανάληψη στερεότυπων αντιλήψεων, είτε ελιτιστικής κατεύθυνσης (οι «καλύτεροι» πηγαίνουν στα πολυτεχνεία), είτε ισοπεδωτικής κατεύθυνσης («και ο μηχανικός ξέρει μαθηματικά, άρα θα μπορούσε και να διδάσκει στο σχολείο»). Ιδιαίτερα στις παραμονές των εξετάσεων, όπου τα μαθηματικά έχουν κεντρικό ρόλο και βαρύτητα στις επιλογές των υποψηφίων.
  • Η διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών δεν μπορεί να είναι ούτε προϊόν τεχνικής μαθητείας, ούτε διεκπεραίωση μια ασκησιολογίας. Είναι ένα πολύπλοκο έργο σε όλες τις ηλικίες και συνθήκες εκπαίδευσης, με διακριτούς στόχους και μεθοδολογικές ιδιαιτερότητες ανάμεσα στην προσχολική, στην πρωτοβάθμια, στη δευτεροβάθμια και στην τεχνική εκπαίδευση.
  • Σε όλες όμως τις περιπτώσεις χρειάζεται ο/η εκπαιδευτικός να διαθέτει βαθιά μαθηματική καλλιέργεια και γνώση των διεργασιών της μάθησης και της παιδαγωγικής επιστήμης. Είναι ένα ζήτημα που ορθά τίθεται και απασχολεί τα πανεπιστημιακά τμήματα και τις επιστημονικές εταιρείες.
  • Η ΕΜΕ δραστηριοποιείται συστηματικά σε αυτή την κατεύθυνση με εκδόσεις, συνέδρια και σεμινάρια. Συντονίζει τις ελληνικές δράσεις με τις αντίστοιχες διεθνείς και είναι πρόθυμη να ενημερώσει με έγκυρο τρόπο την ηγεσία του Υπουργείου και του ΙΕΠ.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Ο Πρόεδρος                                                                                              
Νικόλαος Αλεξανδρής                                                                                            
Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς                                        

Κυριακή 17 Απριλίου 2016

Ενημέρωση για τη συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: dictyo.gr
Μεγάλη ήταν η συγκέντρωση που πραγματοποίησαν η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ και εκατοντάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί,  έξω από το Υπουργείο Παιδείας για να διαμαρτυρηθούν για το σχέδιο διάταξης για τις προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Στη συνέχεια τα μέλη των ΔΣ των ομοσπονδιών μαζί με εκπροσώπους των αναπληρωτών συναντηθήκαμε με τον Υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη.
Η συνάντηση κράτησε περίπου δύο ώρες
Στην αρχή τοποθετήθηκε ο Υπουργός Παιδείας και είπε τα εξής:

Και σε άλλες ειδικότητες η διδασκαλία μαθηματικών και φυσικής

Φίλης: “Από τη δική μου μαθητική και φοιτητική εμπειρία οι καλύτεροι και οι καλύτερες του θετικού τμήματος στο σχολείο μου συνέχιζαν τις σπουδές τους στα πολυτεχνεία.
Ήξεραν πολύ καλή Φυσική και πολύ καλά μαθηματικά αλλά δεν μπορούσαν να διδάξουν Μαθηματικά και Φυσική στη Τεχνική Εκπαίδευση. Προκύπτει ένα ερώτημα, γιατί περιχαρακώνουμε τα αντικείμενα; Χρειάζεται κάποια διδακτική μόρφωση νωρίτερα; Το ίδιο ισχύει και για τους άλλους,

Τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο και δύο Λύκειο πρότεινε ο Α. Λιάκος

Ο κ. Λιάκος τόνισε  πως με αυτό το σύστημα  “τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο”  θα εξασφαλιστεί ένας κορμός εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο και το Λύκειο θα γίνει περισσότερο ερευνητικό με δυνατότητα επιλογής ομάδων μαθημάτων
Ανάλογη δήλωση έκανε ο  κ. Λιάκος σε συνένετευξη που δημοσιεύεται στην εφημερίδα Κυριακάτικη ΑΥΓΗ.

204 αναπληρωτές κατέθεσαν εξώδικο στον υπουργό Παιδείας

Α. Καταγγέλλουν "την απροσχημάτιστη απόπειρα που ενσωματώνει η επίμαχη ρύθμιση, για εξουδετέρωση του αντικειμενικού κριτηρίου αξιολόγησης της προϋπηρεσίας κατά τη διαδικασία πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών, ώστε να αποκτήσουν  αθέμιτο πλεονέκτημα απέναντι σε εμάς υποψήφιοι που υστερούν καταφανώς στο συγκεκριμένο κριτήριο".

Σάββατο 16 Απριλίου 2016

Αποχώρησε η ΝΔ από τον Εθνικό Διάλογο

Όλο αυτό το διάστημα η κυβέρνηση, ενώ διεξάγει διάλογο για την παιδεία, συνέχιζε να νομοθετεί και μέχρι τώρα έχουμε καμιά 60 διευθετήσεις, ρυθμίσεις, διατάξεις. Και χτες είχαμε και αυτούσιο πια νομοσχέδιο για την έρευνα, που είναι μια σειρά από διευθετήσεις, συγχωροχάρτια, αφέσεις αμαρτιών. Ο κ. Ζουράρης μας είπε δεν είναι φωτογραφικές ρυθμίσεις, είναι το ηθικό πλεονέκτημα! Μετά από όλα αυτά δεν μπορεί να συμμετάσχουμε σε αυτή την παρωδία διαλόγου και γι’ αυτό είπαμε ότι εμείς πλέον αποχωρούμε από αυτόν τον διάλογο».
Την παραπάνω δήλωση έκανε σήμερα ο τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ Μάξιμος Χαρακόπουλος, ενώ σημείωσε τα εξής:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε την Παρασκευή 08-04-2016 με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για το ζήτημα του διορισμού μονίμων εκπαιδευτικών και την πρόσληψη αναπληρωτών.
Το σχέδιο που κατέθεσε ο Υπουργός Παιδείας προκαλεί αγανάκτηση, γιατί κινείται σεεντελώς διαφορετική κατεύθυνση σε σχέση με τις θέσεις της ΟΛΜΕ. Το κατατεθέν σχέδιο δε λαμβάνει υπόψη τις θέσεις της Ομοσπονδίας που είχαν κατατεθεί ως άξονες το προηγούμενο διάστημα. Ο Υπουργός ρωτήθηκε από εκπρόσωπο της ΔΑΚΕ για το αν το κείμενο είναι τελικό ή αν επιδέχεται

Δευτέρα 4 Απριλίου 2016

ΠΕΠΠΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΔΕ: Ενημερωτικό σημείωμα για τη συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ (01/04/2016)


 
Αθήνα 03/04/2016

Στη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ την Παρασκευή ελήφθησαν οι εξής αποφάσεις:
·         Χορηγήθηκε άδεια ασκήσεως ιδιωτικού έργου σε ένα Δ/ντή Δευτ/θμιας Εκπαίδευσης.
·         Έγινε αποδεκτή η ανάκληση μίας αίτησης για παραίτηση από την υπηρεσία.